Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Możesz kopnąć przeciwnika, wbiegając na niego i wciskając klawisz skoku. Oprócz tego, że zostanie odepchnięty, zabierzesz mu 20% zdrowia.

Aktualizacja Urban Terror 010 już dziś

Po trzech długich miesiącach otrzymamy dziś dziesiątą aktualizację

Około godziny 22:00 będzie można zacząć pobierać Urban Terror 4.2 w wersji 010

Lista poprawek:

  • efekty dźwiękowe (w tym komendy radiowe) są ładowane razem z mapą - niektórzy gracze zgłaszali problemy z doczytywaniem ich w trakcie gry
  • Jump Mode otrzymał nowy CVAR - g_maxWallJumps regulujący maksymalną ilość walljumpów jakie można wykonać
  • poprawiono zapis w logach ClientJumpTimerStopped, który zawsze zwracał wartość 0
  • ilość przeciwników na mini tablicy wyników LMS/FFA już nie jest wartością ujemną
  • przy ładowaniu mapy już nie widać kursora myszy
  • duże jump mapy ładują się już poprawnie
  • ut_weaptoggle zachowuje się jak powinno
  • serwer już nie sprawdza czy boty są aktywne - więc po X sekundach jeśli się nie ruszają, to nie będą wyrzucone, tak jak zwykły gracz
  • mini tablica wyników w Capture and Hold już funkcjonuje prawidłowo
  • grupa spectactors już poprawnie będzie widzieć stoper gracza, którego śledzi w trybie Jump Mode
  • naprawiono wyświetlanie statusu (żywy/martwy) na mini tablicy wyników
  • serwer nie będzie już sprawdzał botów pod kątem Auth
  • g_teamAutoJoin już nie obowiązuje botów
  • po restarcie mapy, śledzenie gracza (spec) trwa normalnie, nie jesteśmy już przełączeni w tryb wolnej kamery
  • w przeglądarce serwerów naprawiono filtry „Auth” oraz „Password”
  • dodano CVAR g_maxJumpRuns dla Jump Mode w trybie meczu (matchmode)
  • poprawiono kilka komunikatów w trybie Jump Mode
  • stworzono nowy format dziennika dla Jump Mode
  • naprawiono komendy /save oraz /load (kąty widzenia są już poprawne)
  • niebieski kolor osobisty wyświetla się już poprawnie na minimapie
  • Glock otrzymał nowy efekt dźwiękowy
  • poprawiono jedną zbyt cienką ścianę na Turnpike (można było przez nią strzelać)
  • poprawiono animacje oraz detekcję trafień

Tyle z poprawek, teraz trochę nowości

Rewolucja w skinach graczy

Od wersji 010 można już wymuszać skiny, jakich używają gracze. Tylko po stronie gracza oczywiście. Możecie w menu gry wybrać zestaw skórek dla swojego zespołu jak i drużyny przeciwnika:

W grze to wygląda mniej więcej tak:

Akceleracja myszy z Quake Live

Jak może niektórzy wiedzą, główny programista QuakeLive jest członkiem Frozen Sand od jakiegoś czasu. Jedną z rzeczy jakie zrobił dla Quake, było opracowanie nowego systemu akceleracji myszy, który został dodany jako opcja do Urban Terror 4.2.

Aby ją włączyć, używamy nowego CVARa:

  • /cl_mouseAccelStyle 0 - stara akceleracja, 1 - nowa

Dostępne ustawienia:

  • /sensitivity
  • /cl_mouseAccel
  • /cl_mouseAccelOffset

Stara akceleracja (cl_mouseAccelStyle 0) może być trudna do kalibracji, ponieważ gdy już ustawicie czułość myszy, to ustawienie akceleracji na 0 będzie miało wpływ na czułość przy niskiej prędkości poruszania celownikiem. Podstawowy problem ze starą akceleracją polega na tym, że macie do dyspozycji tylko akcelerację opartą na wielokrotności liczby 2.

Nowy kod ma za zadanie rozwiązać obydwa problemy.

Jak już ustawicie sobie czułość, która wam odpowiada, przy starym kodzie akceleracji, możecie zacząć zwiększać wartość cl_mouseAccel oraz bawić się ustawieniem cl_mouseAccelOffset, aby uzyskać przyspieszenie przy szybkich ruchach, które was zadowoli.

cl_mouseAccel jest wartością „siły”. Powinno być większe bądź równe 1. Wartość 2 da taką samą krzywą jak 0. Im wyższa wartość, tym szybsze przyspieszenie.

cl_mouseAccelOffset reguluje jak bardzo bazowa delta myszy będzie podwojona przez przyspieszenie. Im bliżej zera, tym większa akceleracja będzie występować przy wolniejszych ruchach. Jest to bardzo przydatne również gdy zmieniacie mysz na nową, z wyższą wartością DPI. Jeśli zmiana jest z 500 na 1000 DPI, możecie podzielić swoją wartość cl_mouseAccelOffset przez dwa, aby zachować stare "wyczucie" (prawdopodobnie też zwiększy się wasza precyzja gdy to robicie, ale nie jest to związane z akceleracją myszy).

Ignorowanie trolli

Dodano dwie nowe komendy, które mogą się przydać, jeśli nie macie ochoty czytać tego, co pisze konkretna osoba na czacie.

  • /ignore <nick> - czat napisany przez osobę potraktowaną tą komendą nie będzie dla was widoczny
  • /ignorelist - wyświetli listę osób, które aktualnie ignorujecie


Aktualizujemy Updaterem, jak zawsze. Od godziny 22:00 czasu polskiego 010 powinno być w kanale aktualizacji. Oryginalny wpis na stronie Frozen Sand znajdziecie tutaj.

Obrazek użytkownika Majki
Majki
Założyciel portalu urban-terror.pl i jego główny redaktor.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika n1n
n1n, 5 lat temu

hehe fioletowe lole :)

tl;dr ale dodales ze na skrinie to nie wszystkie skiny?

#
Obrazek użytkownika deska
deska, 5 lat temu

Skiny wyglądają ładnie ale tylko te 4 pośrodku, choć nadal uważam że najładniejsze skiny były w 3.0 na mapce Algiers czy Precinct.

Ciekawy jestem o czym to @n1n tak zapowiadał że taka niespodzianka będzie w 010 czytając liste zmian hmmm...

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 5 lat temu

Majki nie podales komend do skinow i nie wspomniales o nowych animacjach...

@deska malo? widac niektorym ciezko dogodzic... ale jak na standardy jakie od niemal dekady funkcjonuja w SID/FS to taka zmiana jak skin force jest niemal rewolucja.

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 5 lat temu

@n1n
racja z animacjami, dodałem info. Co do komend na skiny, jak znajdę czas, to zrobię odpowiedni wpis w FAQ.

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 5 lat temu

a czy ostatecznie DE bedzie czarny tak jak kiedys?

#
Obrazek użytkownika pAter
pAter, 5 lat temu

Mnie zastanawia co skłoniło FS do poprawy działania botów - z tego co słyszałem mieli je olać kompletnie :)

Skiny - pomysł ciekawy. A jest opcja po stronie serwera, aby narzucić określony kolor skinów np. na serwerze jump?

Akceleracja myszy to temat chyba często poruszany wśród fanów bardzo szczegółowej konfiguracji gry. Na pewno przyda się @DFN-owi ;)

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 5 lat temu

pater- force ze strony serwera to absolutnie PIERWSZA rzecz o ktora zapytalem podczas testow, odpowiedz byla ogolnie pozytywna, choc mozna bylo odczuc focha. jednak nie w tym update, bede sie upominal o ta opcje, aczkolwiek jestem sceptyczny co do tempa wprowadzenia tego ficzera.

boty sie przydaja by ozywic puste serwery 4.2, chyba wiekszosc adminow ma z tym problem, ja uwazam ze sie przydaja jako cannon fodder.

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 5 lat temu

Ale ogólnie można też w ustawieniach serwera wyłączyć wymuszanie skinów też.

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 5 lat temu

mowisz a wiesz ze nikt tego nie bedzie robil. kto by chcial wejsc na serwer "bez skinow" :/

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 5 lat temu

fajny glock, choc dalbym jeszcze troszke basu :p

#