Urban Terror - Steam

Rosa, 10 lat temu

Witajcie!

Co myślicie na temat dodania Urban Terror do steam (f2p)? Może można byłoby podsunąć taki pomysł Fs'om? Nie wiem na ile jest to możliwe od strony technicznej ale aktualnie wiele ciekawych gier pojawia się na steam (Cry of Fear, Black Mesa itd.) . Myślę, że dodanie urt wzbogaciło by scenę w nowych graczy. Można by było się pokuśić o Greenlight.

Obrazek użytkownika szejdi
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

@szejdi: przejrzalem watek i nie do konca rozumiem argumenty przeciw; poza tymi, ze gra jest niedopracowana i w fazie testow.

wydaje mi sie, ze umieszczenie urt na platformie steam mocno by sie grze przysluzylo. naplyw graczy bylby kolosalny, hejterow rowniez, ale czesc moze by "zasmakowala". jest to na pewno lepsza promocja, niz wciskanie ludziom na forach innych gier linkow do urbana (jak to ktos tam kiedys robil) i uwazam, ze ta droga fs moglby podazyc, jezeli gra ma odzyc. w koncu ktos poswieca swoj czas i nie musi byc on stracony.

#
Obrazek użytkownika brejnless
brejnless, 10 lat temu

"naplyw graczy bylby kolosalny" naiwnosc much?

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

@brejnless napisał:

"naplyw graczy bylby kolosalny" naiwnosc much?

steam to dziesiatki milionow graczy, nawet promil uzytkownikow idzie w grube tysiace, wiec nie do konca rozumiem: uzytkownicy steama sa naiwni, ze pobieraliby nowa, darmowa gre, ktora znalazla sie na platformie czy ja jestem naiwny, ze tak sadze?

czy po prostu chciales pokazac, ze twoj nick nie jest przypadkowy?

#
Obrazek użytkownika brejnless
brejnless, 10 lat temu

http://store.steampowered.com/stats/
dziesiatki milionow?

Polecam zapoznac sie z Bloodline Champions, gierka ktora byla juz 3 razy na dreamhacku, moba ktora wymaga duzych umiejetnosci zeby zagrac na poziomie, nie ma mowy o czitach a w gierke gra 300 osob mimo competetive potencjalu. W koncu gierka dostala sie na steama i zgadnij co? Po pol roku dalej 300 graczy : < Tak samo jak wiele innych gierek. Wiec nastepnym razem ogarnij info zanim bedziesz do mnie pisal takim tonem, thx.

Zreszta FS i steam mieli kiedys zatargi ze soba i dlatego urt nie jest na steamie(podobno).

#
Obrazek użytkownika Rosa
Rosa, 10 lat temu

Moim zdaniem dodanie UrT do steam na pewno by jej nie zaszkodziło.

Zreszta FS i steam mieli kiedys zatargi ze soba i dlatego urt nie jest na steamie(podobno).

Jeśli tak to nie ma o czym mówić i na pewno nie zostanie urt dodane do steam

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

@brejnless napisał:

http://store.steampowered.com/stats/
dziesiatki milionow?

tak, dzisiatki milionow. przeciez te staty pokazuja ilosc JEDNOCZESNIE zalogowanych uzytkownikow, a nie ich calkowita liczbe.

obstaje przy swoim zdaniu, ze z pewnoscia wiele osob pobraloby urta ze steama; chociazby dlatego, ze dostaja cos za darmo.

#
Obrazek użytkownika Rosa
Rosa, 10 lat temu

Dokładnie tak. Sam pograłem w kilka gier f2p bo ujrzałem je na steam. Zresztą wypuszczając grę w Greenlight możemy ocenić ilu byłoby potencjalnie zainteresowanych spróbowaniem tej gry.

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=72802 (dane z listopada 2012)

#
Obrazek użytkownika brejnless
brejnless, 10 lat temu

4,967,292 peak, czyli w ciagu dnia przewinie sie nie wiecej jak 7/8mln, dalej obstaje przy swoim.

Wiele osob by pobralo, ale ile by zostalo na wiecej jak tydzien? Sa dziesiatki innych ftp fpsow ktore prezentuja sie lepiej jak urt.

Ale tak sobie mozna gdybac, nie jestes pierwszym i ostatnim co na ten pomysl wpadl.

PS : Moj blad, FS pogryzl sie z esl a nie ze steamem, przypomnialo mi sie wlasnie.

@up, Liczy sie ilosc aktywnych userow. Jesli urt by mial byc dodany do steama to o ile by dostal jakies reklame ze jest faktycznie dodany to ile taka reklama by tam siedziala? Pare dni max.

#
Obrazek użytkownika LemoNade
LemoNade, 10 lat temu

Mimo to warto spróbować. Nie zaszkodzi, a może pomóc.

#
Obrazek użytkownika Rosa
Rosa, 10 lat temu

Nawet jak bez reklamy wielu ludzi przegląda f2p jak chce w coś zagrać i nie płacić. Wiadomo, że dużo ludzi by zainstalowało i nie pograło zbyt długo ale zawsze jest większa szansa na to, że znajdą się nowi gracze niż teraz gdy urt można poznać od innej osoby... Trudno w inny sposób trafić na tą grę...

#
Obrazek użytkownika brejnless
brejnless, 10 lat temu

No ale zaszkodzic to by nie zaszkodzilo, I give you that.

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

@brejnless napisał:

4,967,292 peak, czyli w ciagu dnia przewinie sie nie wiecej jak 7/8mln, dalej obstaje przy swoim [...] Liczy sie ilosc aktywnych userow.

coz, widze, ze nalezysz do tego grona dyskusantow, ktorzy zamist przyznac sie do bledu, beda brnely w swoje kalekie teorie i mylily milosc z p******eniem. idac twoim tokiem rozumowania - ja nie jestem graczem, bo nie gram W TYM MOMENCIE. rownie dobrze moglbys obwiescic, ze steam ma 0 uzytkownikow procz tych, ktorzy graja non stop 24/7/31/365/cale zycie.

@brejnless napisał:

Wiele osob by pobralo, ale ile by zostalo na wiecej jak tydzien? Sa dziesiatki innych ftp fpsow ktore prezentuja sie lepiej jak urt.

to czemu siedzisz na tym forum i - podejrzewam - grasz w urta? "sa dziesiatki innych fpsow...". widzisz, juz zmieniasz front. w moim przypadku ostatnim fps'em, w ktorego gralem byl call of duty 2 w noc smierci papieza. okolo rok temu trafilem na urta i przyciagnal mnie niespotykany w innych grach, oryginalny movement; nie czuje sie wyjatkowy, z pewnoscia sa podobni.

zrobil sie mocny off-topic, wiec wracajac do sedna: jezeli przesledziles watek, ktory podlinkowal @szejdi, to wiesz juz, ze jestes odosobniony w swojej teori, bo wszyscy sa zgodni co do tego, ze naplyw graczy by nastapil (zbiorowa "naiwnosc much"?). o ile dobrze zrozumialem, fs nie umiesci gry na steamie z powodow "ambicjonalnych". takie odnioslem wrazenie, ze widza to tak jakby kapela lo-fi czy indie chciala nagrac album dla universalu :> mysle, ze na ten temat @n1n moze miec cos do powiedzenia...

#
Obrazek użytkownika brejnless
brejnless, 10 lat temu

"ja nie jestem graczem, bo nie gram W TYM MOMENCIE" Strzal w kolano, pls jesli nie umiesz czytac ze zrozumieniem to nie komentuj, thx. Czemu gram w urt? Kolega mnie namowil, tak jak wiekszosc graczy w ta gre. I zgadzam sie z tym ze n1n moze cos tutaj ciekawego powiedziec.

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

@brejnless napisał:

Strzal w kolano, pls jesli nie umiesz czytac ze zrozumieniem to nie komentuj, thx.

zacytuje za wikipedia i koncze te ruchawke nie na temat:

@wikipedia napisał:

As of December 2012, there are nearly 2000 games available through Steam and 54 million active user accounts. As of January 2013, Steam has seen over 6.6 million concurrent players.

powtorze na wszelki wypadek: 54 million active users.

dziekuje, dobranoc.

#
Obrazek użytkownika szejdi
szejdi, 10 lat temu

zamykam temat

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 10 lat temu

orly? :P

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 10 lat temu

Widzę, że teorii spiskowych tu więcej, niż w temacie Smoleńska.

Po pierwsze. Valve nie po to zbudował sieć Steam i całą infrastrukturę, żeby dawać każdemu "miejsce na nim". My nie możemy UrT 4.x wrzucić na Steama, bo raz że prawa autorskie a dwa konieczność posiadania licencjonowanego silnika.

Jak sobie gracie na przykład na Uptown, na ekranie ładowania widzicie "made by BattleCow". Owy BattleCow - nie wiadomo kto to, skąd to przyszło ani czy jeszcze żyje. Co jest ważne, tacy ludzie jak on udzielili Frozen Sand zgody na umieszczenie swojej zawartości (level + assety) w UrT na określonych zasadach, takich na jakich działa 4.x (z punktu widzenia prawnego).

Żeby "wejść na Steam" z takim Uptown i wszystkim, co w Uptown jest, musielibyśmy mieć zgodę od BattleCow. I od każdego, kto przez ponad dekadę umieścił cokolwiek w UrT, co dziś jest w jego ZIPie. Bo Valve wymaga odpowiedzialności cywilno prawnej w takich kwestiach.

Druga sprawa - musielibyśmy się ZNOWU dogadywać i prosić o zgodę id Software, żeby nam rozszerzyło/zmieniło licencję silnika pozwalając na podpisanie umowy z Valve. Prędzej n1n będzie pr0 w UrT, niż to się stanie :D

Dlatego o Steam będzie można mówić dopiero przy HD. Tam już wszystko jest "made by FS", gdzie "FS" to zarejestrowana spółka w Kanadzie, z którą można podpisać umowę, etc.

UrT od początku był modem do Quake3. Był robiony społecznościowo, spontanicznie, radośnie :) nikt się nie przejmował prawem ani przepisami :) Każdy z devów się cieszył, że jego kod/mapa/tekstura/dźwięk trafia do gry.

Z czymś takim nie można wyskakiwać do Valve.

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 10 lat temu

ha... ha... ales dowciapny.

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

@Majki napisał:

Jak sobie gracie na przykład na Uptown, na ekranie ładowania widzicie "made by BattleCow". Owy BattleCow - nie wiadomo kto to, skąd to przyszło ani czy jeszcze żyje.

to jest BattleCow :]

#
Obrazek użytkownika vul6
vul6, 10 lat temu

Dlatego o Steam będzie można mówić dopiero przy HD.

No to na wieki wieków można zamknąć temat

#
Obrazek użytkownika Rosa
Rosa, 10 lat temu

Dokładnie myślę, że Majki powiedział wszystko co chciałem wiedzieć:) Do zamknięcia:)

#
Obrazek użytkownika splatt
splatt, 10 lat temu

zamykam

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 10 lat temu

Nie wiem od kogo się zaczęło, ale mem z zamykaniem wątków jest epicki :D

#
Obrazek użytkownika pAter
pAter, 10 lat temu

Zamykam ;]

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 10 lat temu

a wcale ze nie bo ja :P

#