Hełm chroni całą głowę, a nie tylko jej obszar, który fizycznie zakrywa.
Ostatnio mogliśmy podziwiać efekty prac nad Urban Terror 5: Resurgence za sprawą 2 filmów udostępnionych przez Frozen Sand.
Pierwszy to zestaw ujęć z starego Algiersa w porównaniu do obecnego stanu w najnowszej części. Wciąż jednak mapa jest rozwijana i poniższe wideo nie musi odzwierciedlać ostatecznego wyglądu Algiers w finalnej wersji gry.
Drugi zaś prezentuje nam 2 rzeczy - niedokończonego jeszcze Turnpike’a oraz pokaz możliwości nowego systemu dźwiękowego.
Więcej na temat powyższego filmu możemy dowiedzieć się na blogu Champ’a, który jest odpowiedzialny za udźwiękowienie w grze. Chce on m. in. zredukować dokuczliwość starego tła dźwiękowego, zmniejszając jego monotonię poprzez proceduralnie generowane efekty dźwiękowe, dzięki czemu tło nie jest już tylko prostą pętlą, a losowo dobieraną zawartością z sampli, modulowaną i dostosowaną do potrzeb. Swoboda nowego systemu dźwiękowego pozwala również na umieszczenie easter eggów, dzięki czemu mapy mogą zawierać więcej elementów narracyjnych. Także możliwości rozgrywki mogą ulec poszerzeniu np. atakowanie wroga podczas przejazdu pociągu w metrze, aby zmniejszyć huk wystrzału.
Również dzięki niemu dowiadujemy się, że na filmie mogliśmy usłyszeć m. in.:
Frozen Sand kładzie nacisk na stworzenie ekosystemu, który ułatwia pracę nad nieoficjalnymi mapami, poprzez m. in. dostarczanie narzędzi mapperskich (aktualnie testowane przez beta-testerów), a jednym z ich funkcji będzie danie kontroli nad zaprezentowanym systemem dźwiękowym.
Hełm chroni całą głowę, a nie tylko jej obszar, który fizycznie zakrywa.