Możesz się leczyć, równocześnie przeładowując broń. Podczas leczenia, zwyczajnie kliknij przycisk odpowiedzialny za przeładowanie.
Ostatnia część pytań od społeczności i odpowiedzi twórców Urban Terror 5. Tym razem tematyka dotyczy bardziej spraw technicznych i serwerowych.
Kolejność pytań została zmieniona względem oryginału.
Nie ma jeszcze konkretnych ustaleń w tej kwestii, ponieważ gra nie przeszła jeszcze procesów optymalizacyjnych. Ale generalnie, jeżeli wasza maszyna uruchamia Fortnite to powinniście spać spokojnie.
Prawa do gry nie są na sprzedaż.
Admini serwera będą mogli zbanować za pomocą identyfikatora konta Steam. Bardzo prawdopodobne, że obecna lista banów po IP zostanie przetransferowana.
Obecnie testerzy gry już grają na Linuksie, tak samo serwery działają zarówno na Linuksie jak i Windowsie, więc wielce prawdopodobne jest, że tak.
Społeczność gry na spokojnie będzie mogła dalej tworzyć własne mapy do ich ulubionej gry, kilka przykładowych takich przypadków można już zobaczyć na kanale #urt5-mapping na discordzie Frozen Sandu.
Narzędzia do tworzenia map są dostępne zupełnie za darmo, np. Blender czy Unreal Engine. Trwają pracę nad wtyczką dla UE4, za której pomocą jako mapper będzie można testować funkcjonalność modeli czy też metod wymaganych do działania mapy pod UrT5, np. punktów odrodzeń, flagi itp. Jest już ona w fazie zamkniętych testów alpha, dzięki czemu kilkoro z członków tego działu tworzy już własne mapy.
Niestety nie, jednakże istnieje sposób na konwersję mapy do nowszej wersji gry, poprzez zrobienie kopii części bazowej mapy, na której można kontynuować dalsze procesy konwersji. Jest to trochę czasochłonne, ale umożliwia odwzorowanie przestrzeni 1:1.
Tak, „smołki” będą działać dokładnie tak samo jak w 4.3.
Komendy radiowe pozostaną takie same jak w starszej wersji, lecz w późniejszym czasie planowanie jest dodanie nowych. System jest również sprawdzany w celu podniesienia jakości i sprawności.
Śledzenie statystyk gracza to funkcjonalność, która zdecydowanie pojawi się w grze w późniejszym czasie. Jak na razie ważniejsze jest odwzorowanie rdzenia rozgrywki.
Takie rzeczy jak tagi klanów, skórki broni, emotki, tańce i śpiewańce to coś co może się pojawić w grze, lecz znajduje się bardzo daleko na liście priorytetów.
Przeprowadzane są eksperymenty z mechaniką poruszania się, tak samo jak przeprowadzane dyskusje nt. innych trybów gry, lecz jak na razie, ważniejsze jest odwzorowanie tego co już jest. Jak ten punkt zostanie zrealizowany to oczywiście dalszym krokiem będzie wprowadzanie coraz to nowszych usprawnień i treści. Dzięki dystrybucji na Steamie aktualizowanie gry na bieżąco i często będzie niezwykle łatwe.
Praktycznie wszystko się zmienia ze względu na kompletną wymianę silnika, jednakże kładzie się nacisk, aby zasada działania funkcji krytycznych pozostała bez zmian np. wspomniana czułość myszy.
Obecny system rcon jest bardzo użyteczny, więc został przeportowany do UrT5 i będzie stopniowo udoskonalany. Boty wciąż będą mogły uzyskać informacje na żywo od serwera.
Modyfikacja serwera na tak dużą skalę jak w 4.3 nie będzie dostępna, lecz zrekompensowane będzie to większą ilością opcji dostępnych dla botów serwerowych.
Samo w sobie studio developerskie nie będzie odpowiedzialne za organizowanie żadnych lig, jednakże jak najbardziej będzie udzielać pomocy w tej kwestii, tak jak zresztą było to do tej pory.
Jest to planowane, lecz bardzo przydałaby się pomoc w tej kwestii, jako że stanowisko dla osoby odpowiedzialnej za tą mechanikę jest wciąż otwarte. Jeżeli masz doświadczenie w tych kwestiach, możesz jak najbardziej aplikować na Urban Terror Support - Credits - Recruitment.
Możesz się leczyć, równocześnie przeładowując broń. Podczas leczenia, zwyczajnie kliknij przycisk odpowiedzialny za przeładowanie.
Dużo zależy od naszego community, gdyby nie aktywność i zaangażowanie niektórych osób to w ogóle nic by nie było grane po stronie e-sportowej. Chwała im wszystkim za to ile czasu poświęcają na to żeby cokolwiek przez tyle lat w urt istniało.