Q&A - część druga!

Zapewne mogliście zauważyć, że w tłumaczeniu obiecywanego przez FrozenSand Q&A, w naszej grafice newsa pojawił się malutki czerwony napis: CZĘŚĆ I, a więc zapewne domyślacie się, że to zwiastowało kontynuacje serii. I tak, po prawie dwóch miesiącach FS wypuścił kolejną porcję odpowiedzi, które postaraliśmy się Wam przełożyć na ojczysty język.

(Kolejność prezentowanych pytań została zmieniona względem oryginału.)

Nad jakimi mapami odbywają się prace?

Gdy już gra ujrzy światło dzienne - czy to w becie, czy na premierę - to znajdziemy w niej zarówno zrobione na nowo mapki już dobrze nam znane, jak i kompletne nowości do obadania. Co do starych map - uchowanie ich jak najbliżej oryginałowi jest priorytetem, lecz ze względu na specyfikę nowego silnika mogą pojawić się drobne różnice poparte głosem ludzi z działu testowego. Również na podstawie trybu gry mapy będą mogły ulegać zmiany w szerszym zakresie. Koniec końców, ilość map będących aktualnie w produkcji jak na tak mały skład zespołu powala - sam FS ma w zanadrzu z 18 miejscówek.

Czy mapy będą poddawane sezonowaniu np. śnieżna wersja w zimę?

Także ciekawym elementem może się okazać sezonowana zawartość, tyczy się to nie tylko map zresztą. To wszystko dzięki nowej metodzie dystrybuowania gry, jako że Steam pozwala na wprowadzanie szybkich aktualizacji w bardzo ergonomiczny i łatwy sposób dla wszystkich. FS aż nie może się doczekać z realizowaniem tego pomysłu. 

Kiedy zagramy w otwartą betę?

2021 - taki jest przynajmniej cel, ale bez żadnych obietnic. Wciąż osoby, które zapisały się do zamkniętej alfy są doprowadzani do drużyny, a podczas samych testów z nimi wyszły poważne braki optymalizacyjne, które wykluczają na razie sensowność upubliczniania gry szerszej gawiedzi. Wszyscy dobrze pamiętają aktualizację 4.2.001.

Czy będą zmiany w kwestii balansu broni?

Nie ma jeszcze pewniaka co do dostępnego arsenału, z którego gracze będą mogli wybierać. Ale na pewno za to można się spodziewać sporawych zmian w stosunku do 4.3. Wszystko jest też pod pieczą testerów jakości.

Czy będzie system gier rankingowych/oficjalnych rankingów?

FrozenSand rozważa to jako ficzer w przyszłości, ale raczej nie będzie czegoś takiego na start.

Co z możliwością biegu po ścianach?

Na początku zajęło to trochę czasu niektórym alfatesterom przyswojenie się z tą mechaniką, lecz po czasie ze względu na pozytywne komentarze w tej kwestii: jest to ficzer, który finalnie ukaże się na premierę. Choć, cały czas ulega on dostosowywaniu, by jak najlepiej zagrał. Aktualnie jego działanie przypomina aktywowanie powierzchni wspinaczkowych czy ślizgowych: mapper ma dowolność w zastosowaniu tego na konkretnych powierzchniach i dużo tu zależy od jego woli.

Czy postacie będą bardziej zróżnicowane?

Ależ tak, FS ma w planach urozmaicenie wyboru kierowanej postaci, więc oddani do dyspozycji graczy bohaterowie będą dość zróżnicowani pod względem pochodzenia. Jeżeli chodzi natomiast o rozbudowany kreator postaci czy przebieranie ich niczym w domku dla lalek to ta opcja na początek odpada. I jak już, to będzie to raczej dalekosiężny cel. Chociaż zobaczy się jeszcze co społeczność na to powie.

Czy będzie można przypisywać klawisze i robić makra jak w UrT 4?

Na start może nie, ale upodobnienie tego systemu na zgodny z obecnym jest zadaniem na pierwszej stronie do zrobienia.

Co z systemem Auth?

Dzięki Steamowi można skorzystać z weryfikacji poprzez ich system kont, ale sytuacja może się zmienić i np. system Auth będzie używany równolegle, a kto wie, może i jako jedyny system sprawdzania tożsamości.

Jak będzie wyglądała kwestia serwerów?

Sytuacja będzie się podobna do tego jak to wygląda teraz, umożliwiając każdemu utworzenie własnego hosta. Do samego hostingu będzie przeznaczone dedykowane oprogramowanie, dzięki czemu jakość serwera nie będzie zależeć od karty graficznej, a głównie od procesora, pamięci operacyjnej oraz szybkości połączenia internetowego.

Pojawi się jakaś aktualizacja strony internetowej?

Ależ tak (hah, nasz portal też), nawet FS zgłasza zapotrzebowanie na webdeveloperów.

Czy w interfejsie gry będzie zaimplementowany system reportowania błędów, bądź też propozycji ulepszeń?

Raczej nie, wewnętrzne dyskusje o tym pomyśle sprowadziły się do tego, że zazwyczaj takie systemy dostarczają niską wartość zgłoszeń. Discord jak i forum sprawdzi się do tego o wiele lepiej, nie wspomniawszy już o systemie zgłaszania błędów na GitLabie, który zostanie upubliczniony wraz z grą. Gra jest robiona przez mały zespół z ograniczonym czasem, dlatego raporty o błędach są jak najbardziej wskazane w celu pomocy w tworzeniu produkcji.

Co z efektami obrażeń/ostrzału?

FS uważa, że UrT jako mniej kinowa, a bardziej kompetetywna strzelanka powinna mieć na celu jak największy fairplay jak to tylko możliwe, a takie rozpraszacze, nawet jeśli opcjonalne, to mogą wprowadzić dość dużą różnice pomiędzy widocznością u jednego użytkownika, a drugiego. Oczywiście jakaś forma tego się pojawi, ale bez przesadności.

Czy gra będzie dostępna w usługach grania w chmurze?

Nawiązawszy do poprzedniego pytania: UrT jako gra podchodząca pod e-sport słabo spisała by się w takich serwisach przez np. wynikłe opóźnienia z takiego rozwiązania, tudzież dystrybucja gry w ten sposób nie stanowi priorytetu.

Czy będzie pingowanie podobne jak w Apexie?

To pytanie rozbudziło dyskusje o tym pomyśle, z prognozami na przystosowanie tego rozwiązania. Już teraz w grze znajduje się komenda głosowa Dostrzeżono przeciwnika. Złączenie tego z taką mechaniką to mógłby być strzał w dziesiątkę.


Obrazek użytkownika CRAAACH
Pocky Snob

O artykule:

Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Jeżeli po rozpoczęciu rundy nie oddałeś jeszcze strzału, możesz wrócić do menu wyboru ekwipunku i zmienić broń.