Q&A - część trzecia!

Poniżej znajduje się tłumaczenie najnowszego Q&A opublikowanego na oficjalnej stronie gry.

(Kolejność prezentowanych pytań została zmieniona względem oryginału.)

Które mapy będą dostępne w chwili wydania?

Jeszcze tego nie ustaliliśmy. Będzie to uzależnione od postępu prac, kiedy wersja przeznaczona do udostępnienia, będzie gotowa. Obecnie dostępnych jest kilka map Urban Terror 5, które są prawie ukończone i w tej chwili są sprawdzane przez testerów wersji alpha: Algiers, Mykonos, Orbital, Skylines, Tohunga, Turnpike, Uptown i Uranus. Pracujemy również nad innymi mapami, lecz poinformujemy o tym w stosownym czasie. Rozwój map to ciągły proces, dlatego mamy nadzieję, że w nadchodzących latach pojawi się wiele nowych map!

Czy będą dostępne nowe rodzaje broni?

Oprócz tych, z których możecie korzystać już teraz, będą tworzone również nowe. Zależy to także od feedbacku ze strony społeczności. Nazwy broni są zmyślone, aby uniknąć problemów z prawami autorskimi. Jeśli macie pomysły na alternatywne nazwy, możecie je opublikować na naszym Discordzie.

Czy będą różne rodzaje granatów?

W tej chwili nic na to nie wskazuje. Urban Terror nie jest strzelanką taktyczną, więc nie stanowi to dla nas priorytetu, ale jesteśmy zawsze otwarci na eksperymentowanie z nowymi funkcjami (i być może zapewnimy je jako opcje dla nieoficjalnych serwerów).

Czy nadal będzie można skakać plecami o ścianę?

Wciąż będzie to możliwe bez konieczności naciskania klawisza „Wstecz”. Możecie tutaj zobaczyć jak to działa.

Tryb 2v2?

Tak, ale o tym będzie decydował administrator serwera.

Co z czatem głosowym?

Chcemy zaimplementować czat głosowy w przyszłości (przynajmniej w przypadku trybu dobierania graczy). Mamy już działającą integrację z Discordem, aby wyświetlać aktywność w grach, co stanowi jedną z opcji.

Co z funkcjami, które obecnie są realizowane za pomocą modów?

Funkcje takie jak nieskończona stamina i zwiększona liczba graczy będą na pewno dostępne. Tryb zombie to specjalny przypadek, którym się zajmujemy i prawdopodobnie nam się uda, ale nie możemy tego powiedzieć na 100%.

Czy nadal będzie można spersonalizować kolor identyfikacji zespołu za pomocą RGB?

Nie będzie to już możliwe, ale podobne ustawienia pojawią się prawdopodobnie na późniejszym etapie rozwoju gry.

W jaki sposób będzie działał system detekcji trafień, czy będzie to coś w stylu tickrate?

Jest to złożone zagadnienie, tickrate to tylko niewielki czynnik wpływający na wykrywanie trafień w grze takiej jak CS:GO. Początkowo wykrywanie trafień będzie się odbywać po stronie klienta z weryfikacją po stronie serwera. Raczej zmienimy kod sieciowy i system detekcji trafień w jakiś czas po tym, gdy wersja open beta stanie się dostępna.

Czy będzie dostępny system opiniowania?

(Prawdopodobnie chodzi tu o pochwały jak w CS:GO, np. za bycie przyjacielskim, dobrym liderem itd. - przyp. red.)

Na razie nie mamy takich planów, ale kiedy stworzymy odpowiednie narzędzia, to będziemy się nad tym zastanawiać.

Czy byłoby możliwe opublikowanie harmonogramu prac już teraz?

W tej chwili nie, ale wiemy do czego dążymy jako zespół, jak i wolontariusze, którzy pracują nad określonymi obszarami w różnym czasie. Dlatego też różne aspekty dotyczące projektu nie zawsze są ze sobą powiązane. Jesteśmy elastyczni, jeżeli chodzi o nowe funkcje i bierzemy pod uwagę opinię społeczności.

Kiedy będzie można dodać grę do listy życzeń Steam?

Stanie się to możliwe, gdy uznamy, że jesteśmy już na odpowiednim etapie. Kluczowym elementem będzie wydane trailera z rozgrywki. Jeżeli posiadasz jakieś umiejętności w zakresie edycji wideo lub znasz numer telefonu Pana Spielberga, to daj nam znać :)

Czy przy wydaniu nowej wersji gry chcecie w jakiś sposób dotrzeć do nowych graczy?

20-letnia gra tworzona przez wolontariuszy to historia sama w sobie, tym bardziej przy UrT5. Społeczność może bardzo pomóc w promowaniu gry, dlatego liczymy na Was :)

Co z toksycznością w grze, czy da się temu jakoś przeciwdziałać?

Najlepszy sposób, aby zwalczać szkodliwe zachowania, to tworzenie odpowiedniej atmosfery, poza tym będą dostępne takie opcje, jak wyciszanie graczy czy wyłączenie czatu.

Czy UrT5 pojawi się w wielu językach?

Nie omawialiśmy szczegółowo tej kwestii, ale byłoby to mile widziane. Nasz zespół jest dość zróżnicowany i mówimy w kilku różnych językach. Utrzymywanie aktualności tłumaczeń przy częstych wydaniach byłoby jednak ogromnym zadaniem, ale silnik Unreal Engine zapewnia pewną pomoc w tym aspekcie.

O artykule: