System Auth w Urban Terror 4.2 - pierwsze konkretne informacje

Pojawiły się pierwsze konkretne informacje o tym, jak działać będzie system identyfkacji graczy w systemie Auth - który zadebiutuje w Urban Terror 4.2

A co to jest?

Auth jest pierwszym krokiem Frozen Sand w kierunku uporządkowania tego, co się dzieje na serwerach oraz przekazaniu adminom serwerów lepszych narzędzi to kontroli tego, kto na ich serwerach gra. Cały projekt Auth jest w fazie beta testów i jako taki zostanie uruchomiony. Innej metody na jego masowe przetestowanie nie ma. Dzięki koncie Auth będzie możliwa identyfikacja gracza na kazdym serwerze, na którym jest włączony system Auth. Umożliwi to wiele udogodnień w administracji serwera oraz otwiera mnóstwo możliwości w przyszłości developerom.

Rejestracja konta

Abu skorzystać z systemu Auth należy się najpierw zarejestrować na stronie gry. Nie jest to specjalnie skomplikowane, nie różni się zbytnio od rejestracji na wielu innych stronach internetowych. Pole "login" będzie także naszym własnym, unikatowym, chronionym przez system nickiem. Po założeniu konta możemy również zarejestrować swój klan oraz wybrać dla niego przedrostek - "clan tag". Ten, kto zarejestruje klan jest automatycznie jego adminem i właścicielem. Przekazanie komuś innemu tych uprawnień jest oczywiście możliwe.

Funkcjonalności

  • Jedno konto dla każdego gracza
  • Przy włączonym Auth na serwerze tagi klanowe podlegają ochronie. Ochrona nicków zostanie również wkrótce wprowadzona. Póki co gracze mogą używać dowolnych aliasów, ale przy połączeniu nazwa ich konta w systemie Auth zostanie wyświetlona
  • Admini mają wybór, czy chcą zezwolić graczom bez kont na podłączenie się do gry - /auth_notoriety 0
  • Admini mają wybór, czy chcą mieć system włączony na swoim serwerze, czy nie /auth_enable 0/1
  • Notoryczność ("notoriety") - notoryczność gracza zawiera ogólny pogląd na jego doświadczenie - najogólniej mówiąc - im więcej gra, im więcej zdobywa doświadczenia, tym "lepsza" jest jego notoryczność
  • Admini mogą uzyskać informacje o koncie danego gracza dzięki /rcon auth-whois playername/id
  • Admini mogą zarządzać swoimi banlistami poprzez stronę WWW w opcjach swojej grupy/serwera
  • Admini serwera mogą dzielić się banlistami z innymi adminami

Przyszłość

Wraz z rozwojem systemu pojawi się wiele dodatkowych funkcji, o których z pewnością się dowiemy, jak tylko zostaną uruchomione.


Oryginalny news oraz wątek na forum Frozen Sand znajdziecie tutaj.

Obrazek użytkownika Majki
Założyciel portalu urban-terror.pl i jego główny redaktor.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika Tomi
Tomi, 12 lat temu

Gdzie po rejestracji na stronie będzie możliwość wpisywania aliasów ? Chodzi o zwykłe wpisanie w konsole /name xxx ?

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 12 lat temu

Chyba tak. Bo na stronie profili póki co żadnych dodatkowych pól nie widać.

#
Obrazek użytkownika fruk
fruk, 12 lat temu

A kiedyś była opcja rejestracji aliasów (maks. 3) w paszporcie. Znikła :[

#
Obrazek użytkownika killshot
killshot, 12 lat temu

dokładnie znikła, poprosiłem o zmianę nicka gdyż już wiem, że nie będę mógł skorzystać z aliasów dostałem dziwną odpowiedz,że jest to niemożliwe ze względów technicznych :((

#
Obrazek użytkownika Garreth
Garreth, 12 lat temu

dokładnie znikła, poprosiłem o zmianę nicka gdyż już wiem, że nie będę mógł skorzystać z aliasów dostałem dziwną odpowiedz,że jest to niemożliwe ze względów technicznych :((

Nawet jeżeli jest to możliwe, to oni nie chcą 1000 osób, które nagle by prosiły o zmianę nicku, bo obecny im się nie podoba:)

#
Obrazek użytkownika deska
deska, 12 lat temu

To nie pomoże przy cziterach, oni będą mieć po 10 jak nie więcej kont, jak zbanują jedno to zacznie grać na drugim. Powinno być tak że jedno konto w grze, jeden alias bez możliwości zmiany przez konsole i problem byłby z głowy.

#
Obrazek użytkownika Garreth
Garreth, 12 lat temu

To nie pomoże przy cziterach, oni będą mieć po 10 jak nie więcej kont, jak zbanują jedno to zacznie grać na drugim. Powinno być tak że jedno konto w grze, jeden alias bez możliwości zmiany przez konsole i problem byłby z głowy.

Bez przesady. Nowe konto = nowy e-mail i nowe IP. Wszelkie 12minutesmail FS poblokowało, więc myślę, że nikomu by się nie chciało tak cheatować. Ale wiadomo, że wszystko jak się bardzo chce, to można obejść.

#
Obrazek użytkownika fruk
fruk, 12 lat temu

Po kilku miesiącach można wyciąć konta młodsze niż x dni. Jeśli popularność spadnie drastycznie, to dopuścić z powrotem ludzi bez konta, ale nałożyć na nich "sankcje", a tu duże pole do popisu. ;)

#
Obrazek użytkownika Garreth
Garreth, 12 lat temu

Zobaczysz co się będzie działo jak otworzysz serwer na ludzi bez kont. Będzie to samo co w przypadku CSa no steam a steam:)

#
Obrazek użytkownika fruk
fruk, 12 lat temu

Najwyżej się nie otworzy... system obecnie wydaje się całkiem elastyczny i może wystarczy zablokować możliwość gry dla kont młodszych niż 15 min., żeby pozbyć się upierdliwego cheatera. Swoją drogą, co działo się w CS?

#

Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Pierwszy strzał z broni nie ma rozrzutu.