[Tipeee] Wiadomości od deweloperów - Kwiecień 2023

Z uwagi na fakt, że wpisy publikowane są na głównej witrynie Urban Terror później, niż oryginalne posty na Tipeee, niektóre informacje zawarte w artykule mogą być już nieaktualne.


Adnotacja: Ten artykuł pierwotnie został udostępniony 6 miesięcy temu użytkownikom wspierającym nas na Tipeee. Co miesiąc publikuję posty, w których pokazuję wewnętrzne zrzuty ekranu, jak i filmy, opisując najnowsze funkcje w pracach nad nadchodzącą grą Urban Terror na silniku Unreal Engine 5. 

Jeśli chcesz wesprzeć rozwój i utrzymanie gry, mając dostęp do najnowszych newsów, to możesz to zrobić na Tipeee za 1 € napiwku. Od teraz będę je również publikował tutaj z 6-miesięcznym opóźnieniem. Miłej lektury i daj nam znać, czy Ci się to podoba!

Cześć wszystkim!

Chciałbym raz jeszcze podziękować w imieniu zespołu FrozenSand za nieustające wsparcie. Niektórzy z Was wpłacają darowizny co miesiąc już od ponad roku i jesteśmy za to niezmiernie wdzięczni. Przekazane fundusze pozwalają nam na stabilne utrzymywanie infrastruktury Urban Terror.

Wspaniałe w dynamice zespołu jest to, że gdy jeden lub dwóch kluczowych członków zespołu podejmuje większą aktywność, to naturalnie motywują pozostałych do zrobienia tego samego. To właśnie dzieje się ostatnio we FrozenSand. W tym miesiącu zespół był w formie. Neon i FrankieV ciężko pracowali, wypróbowując framework G9 dla modeli postaci i animacji. Zaczęli również eksperymentować z animacjami wspinaczki po drabinie (WIP), a ich ostatecznym celem jest uzyskanie bardziej realistycznych animacji, bez ograniczania ruchów graczy.

Niestety, problemy ze skyboxem, z którymi boryka się wiele projektów UE5 (zwłaszcza gier rzeczywistości wirtualnej i projektów wykorzystujących forward rendering, takich jak UrT 5), wciąż nie zostały naprawione przez Epic. Ponieważ czekaliśmy kilka miesięcy na poprawkę, JohnnyEnglish i Lizart zdecydowali się zaprojektować własny system nieba, napędzany pojedynczym plikiem HDRI stworzonym w Blenderze. Działa to całkiem dobrze i pozwoli nam w najbliższym czasie na ponowne rozpoczęcie wydawania nowych wersji dla zespołu QA (ds. kontroli jakości). JohnnyEnglish zaś był zajęty aktualizacją wszystkich map do nowego systemu nieba.

Neira i x-dcx-x nadal ciężko pracują nad tworzeniem różnych modeli używanych jako obiekty map. Lizart skonfigurował mechanizm w Blenderze dedykowany do tworzenia bardziej wiarygodnych dachów i podłóg pokrytych kafelkami (obejrzyj załączony film). Będzie to przydatne na Thingley i kilku innych mapach. Artysta musi stworzyć/modelować kilka pojedynczych płytek, a mechanizm węzłów geometrii wykonuje resztę pracy, wykorzystując losowe instancje płytek. Wygląda to znacznie lepiej niż tekstury kafelkowe, a losowość gwarantuje, że każdy dach lub podłoga wygląda niepowtarzalnie.

Jeśli chodzi o mnie, to zajmowałem się naprawą Updatera UrT4 dla architektury Arm64 (Mac). Stworzyłem Updater prawie 10 lat temu (no ba!), więc wersja frameworka Qt używana wtedy jest już dość przestarzała. Na szczęście, migracja do znacznie nowszej wersji Qt nie była taka trudna. Obecnie testuję aktualizację i staram się zrozumieć, dlaczego nie działa ona tak dobrze na Macbookach niektórych członków społeczności, jak na moich.

Pracowałem również nad ulepszeniem konsoli UrT 5 w grze i usunięciem kilku błędów.

Na marginesie dodam, że w tym miesiącu musiałem przenieść stronę Urban Terror France na nowszy serwer. Strona działała na bardzo starej architekturze Python2 / Django. Teraz, po kilku nocach spędzonych w zimnym pocie, działa na Pythonie 3 i znacznie nowszej wersji Django. Migracja tak dużego projektu jest naprawdę upierdliwa :D

Do zobaczenia w przyszłym miesiącu!

- Barbatos

Galeria zdjęć na stronie pod filmami: https://www.urbanterror.info/news/blogs/74-tipeee-developer-news-april/

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika b0ciaM
b0ciaM, 24 tygodnie temu

powoli to idzie ale do przodu!

#