[Tipeee] Wiadomości od deweloperów - Luty 2023

Witajcie,
poniższy wpis rozpoczyna nowy cykl na portalu. Dotyczy on postów związanych z rozwojem nowej części gry - Urban Terror 5: Resurgence, których autorem jest Barbatos.

Z uwagi na fakt, że wpisy publikowane są na głównej witrynie Urban Terror później, niż oryginalne posty na Tipeee, niektóre informacje zawarte w artykule mogą być już nieaktualne. Dla przykładu: Unreal Engine 5.1.1 nie jest już ostatnim dostępnym silnikiem, ponieważ w maju 2023 roku ukazała się wersja silnika Unreal Engine o numerze 5.2.


Adnotacja: Ten artykuł pierwotnie został udostępniony 6 miesięcy temu użytkownikom wspierającym nas na Tipeee. Co miesiąc publikuję posty, w których pokazuję wewnętrzne zrzuty ekranu, jak i filmy, opisując najnowsze funkcje w pracach nad nadchodzącą grą Urban Terror na silniku Unreal Engine 5.

Jeśli chcesz wesprzeć rozwój i utrzymanie gry, mając dostęp do najnowszych newsów, to możesz to zrobić na Tipeee za 1 € napiwku. Od teraz będę je również publikował tutaj z 6-miesięcznym opóźnieniem. Miłej lektury i daj nam znać, czy Ci się to podoba!

Cześć wszystkim!

Przede wszystkim jeszcze raz dziękuję za nieustające wsparcie. Wiem, że często to powtarzam, ale naprawdę stało się to kluczowe dla przetrwania obecnej infrastruktury wspierającej grę. Wraz z ciągłym wzrostem kosztów energii nasze miesięczne wydatki stale rosły (za tę samą usługę!) na przestrzeni miesięcy, od około 90 € miesięcznie do 106 € miesięcznie obecnie. Wasze darowizny na Tipeee są obecnie praktycznie naszym jedynym źródłem dochodu i pokrywają miesięczne wydatki na hosting wszystkiego (strona internetowa, fora, serwer autoryzacji, serwer kompilacji, serwer testowy, serwer główny, dyski do przechowywania i tworzenia kopii zapasowych itp.)

W tym miesiącu jest mi trochę wstyd, a jest to spowodowane tym, że w zeszłym miesiącu z radością pokazywałem wam Urban Terror 5 działający poprawnie na MacBooku Pro 2023 na architekturze Arm64... tylko po to, by kilka dni później zauważyć, że tak naprawdę było inaczej. W rzeczywistości nieświadomie skompilowałem grę do działania na Roseccie (oprogramowanie pozwalające Macowi z czipem Apple na korzystanie z aplikacji utworzonych na Maca z procesorem Intel – przyp. tłumacza) , która emuluje starą architekturę Intel x86_64 na Arm64. Cóż, nadal jest to przydatne, ponieważ teraz wiemy, że gra może działać na starszych architekturach komputerów Mac bez większych problemów, jednak nie jest to nasz docelowy sprzęt. Chcemy, aby gracze korzystający z laptopów i komputerów stacjonarnych Apple obecnej generacji (2020+) mogli płynnie uruchamiać grę na platformie Mac.

Jak można sobie wyobrazić, przejście na kompilację dla architektury Arm64 przyniosło sporo błędów kompilacji i awarii, które naprawiałem przez kilka dni. Zespół pracuje obecnie na silniku Unreal Engine 5.1.1 (najnowsza stabilna wersja), ale Epic wprowadził kilka istotnych poprawek dla Unreal Engine 5.2 (który jest nadal w fazie rozwoju), więc zdecydowałem się przebudować silnik na aktualnym WIP UE 5.2, aby uzyskać najnowsze zmiany. Jestem teraz w stanie przygotować i spakować grę, uruchomić ją za pomocą Steam’a,  jak również Unreal Editor’a i grać z tego miejsca. UE5 jest jednak nadal dość niestabilny na tej platformie, a mój edytor zawiesza się kilka razy dziennie, ale jesteśmy coraz bliżej! Mam nadzieję, że Epic będzie w stanie w najbliższej przyszłości nadal poprawiać doświadczenia deweloperów na tej platformie, ponieważ ten MacBook naprawdę daje czadu i praca na nim to czysta przyjemność.

Mr.Yeah poczynił pewne postępy w szkicach 2D dla nowego menu wyposażenia i obecnie zbiera opinie od reszty zespołu. Głównym celem jest zaczerpnięcie ze starszego UrT tego, co działało naprawdę świetnie (prostota menu, szybkość zmiany ekwipunku) i ulepszenie. Jak na razie całkiem mi się to podoba! Kiedy już ustalimy, jak menu powinno działać i wyglądać, Mr.Yeah i Holycrap rozpoczną implementację do UrT 5 tych elementów.

Neira ma obecnie obsesję na punkcie skrzynek i przygotował kilka wariantów (patrz załączone zrzuty ekranu). Zostaną one teraz dodane do „wspólnych zasobów”, które będą dostępne do wykorzystania na różnych mapach w zależności od potrzeb mapperów.

Z kolei Lizart jest zafascynowany kwestiami związanymi z oświetleniem, dlatego też stworzył różnego rodzaju migacze. Uważajcie na napady padaczkowe!

Niestety problemy z niebem (zobacz załączone zrzuty ekranu na Turnpike, gdzie jest to wyraźnie widoczne) wciąż nie zostały naprawione po stronie Epic. Wydaje się, że wpływa to na wiele projektów wykorzystujących forward rendering, takich jak UrT 5. Mamy nadzieję, że te problemy zostaną wkrótce naprawione, ponieważ JohnnyEnglish jest dość przygnębiony tym, że zniekształcają jego mapy, co jak się zapewne domyślacie, nie jest dla niego zbyt motywujące.

Neon wciąż majstruje przy animacjach postaci, lecz o tym porozmawiamy w przyszłym miesiącu!

- Barbatos

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika CRAAACH
CRAAACH, 37 tygodni temu

Pamiętam jak jeszcze byłem na dc, jak się zarzekali, że nie będą upgradować do UE5, bo to przedłuży pracę i wolą już dokończyć to co mają na UE4. Oczywiście wtedy nikt nic nie wiedział jak UE5 będzie wyglądać, i z jednej strony to fajnie, że wskoczenie na nową wersję nie jest aż tak problemowe, ale mam nadzieje, że ten fenomen jakoś wytłumaczyli w wydaniu w którym wspomnieli o tym updatecie, bo ktoś postronny mógłby pomyśleć, że jednak wolą to przedłużyć, choć w ich kontekście xD

#