[Tipeee] Wiadomości od deweloperów - Styczeń/luty 2024

Darowizny Tipeee, postępy w animacjach i inne prace.

Adnotacja: Ten artykuł pierwotnie został udostępniony 6 miesięcy temu użytkownikom wspierającym nas na Tipeee. Co miesiąc publikuję posty, w których pokazuję wewnętrzne zrzuty ekranu, jak i filmy, opisując najnowsze funkcje w pracach nad nadchodzącą grą Urban Terror na silniku Unreal Engine 5.

Jeśli chcesz wesprzeć rozwój i utrzymanie gry, mając dostęp do najnowszych newsów, to możesz to zrobić na Tipeee za 1 € napiwku. Od teraz będę je również publikował tutaj z 6-miesięcznym opóźnieniem. Miłej lektury i daj nam znać, czy Ci się to podoba!

Cześć!

Chciałbym zacząć od krótkiego podsumowania Waszych darowizn Tipeee z zeszłego roku. W 2023 roku łączna kwota, jaką otrzymaliśmy w darowiznach, wyniosła dokładnie 3008 €, z czego 89% to cykliczne napiwki. Naprawdę jesteście WIELCY! Wielkie dzięki za Wasze wsparcie. Dwa lata temu, zanim założyłem tę stronę Tipeee, firma FrozenSand Games miała około 0 € na swoich kontach Paypal i bankowych. Niektórzy z nas musieli regularnie płacić miesięczne rachunki za grę z własnych pieniędzy. Teraz dzięki Wam jesteśmy w stanie płacić sami sobie... żartuję :P Dzięki Waszej pomocy rachunki za infrastrukturę nie były zmartwieniem przez ostatnich 18 miesięcy i mamy ponad 10 miesięcy swobody.

Mały powrót do grudniowego wpisu z wiadomościami. Po moim apelu do artystów dźwiękowych, skontaktowało się z nami kilka osób. Zapomniałem jednak wspomnieć, że chociaż rozpaczliwie potrzebujemy talentów w tej dziedzinie, nadal mamy proces rekrutacji i nie dodajemy ludzi do zespołu w mgnieniu oka. Może to stanowić zaskoczenie lub wręcz spowodować irytację u niektórych osób, ale prosimy o przedstawienie portfolio i pisemnej aplikacji, a także przeprowadzamy rozmowę kwalifikacyjną, podczas której cały zespół może swobodnie zadawać pytania kandydatowi. Następnie nowy pracownik jest zobligowany do podpisania umowy o zachowaniu poufności (to znaczy, że nie może ujawniać informacji o grze, ani o jej zasobach!) i tzw. Contributor Agreement (umowa, która określa zasady współpracy, warunki jakie trzeba spełnić oraz rzeczy, których nie można robić – przyp. red.). Ogólnie rzecz biorąc, zajmuje to trochę czasu, ale daje nam pewność, że ​​nowi pracownicy pasują do zespołu i do charakteru wykonywanej pracy! Motywacja do pracy nad grą w dłuższej perspektywie jest również kluczowym czynnikiem. Tak czy inaczej... nadal szukamy! :)

W ciągu ostatnich tygodni Neon ponownie poczynił postępy w animacjach. Z powodzeniem przeniósł nasz model gracza z Genesis G3 do nowszego G9 (więcej na ten temat można przeczytać w poprzednim poście z wiadomościami) i teraz rozważa przeniesienie wszystkich animacji do nowego frameworka. Uczynił to również tak, aby animacje trzeciej osoby były używane w widoku pierwszej osoby. Na razie jest to jeszcze trochę niedopracowane, ale pozwoli nam to uzyskać idealne dopasowanie wizualne między tym, co widzimy w widoku pierwszej osoby, a tym, co inni widzą w widoku trzeciej osoby, bez konieczności modyfikowania dwóch zestawów animacji. Oznacza to również, że teraz widzimy rzeczywiste dłonie i ramiona modelu gracza w widoku pierwszej osoby, zamiast jakiegoś domyślnego modelu broni wojskowej, którego używaliśmy od początku projektu UrT5. Moim zdaniem wygląda to o wiele lepiej (włącznie ze zrzutami ekranu).

Podczas analizowania tego wszystkiego Neon odkrył, że wiele naszych siatek modeli graczy miało problemy z wygładzaniem. Było to prawdopodobnie spowodowane złym importem z zewnętrznego oprogramowania, w którym te siatki zostały utworzone, czego nie zauważyliśmy przez wiele lat. Ponadto, niektóre siatki nie miały prawidłowo zespawanych powierzchni, ale... Nie wiem, o czym mówię, więc tutaj zakończę. Wiedzcie, że Neon jest świetny i naprawił to wszystko :D

Po tym, jak JohnnyEnglish zauważył dziwne lub niespójne zachowanie podczas wspinania się po drabinach, ulepszono logikę wspinania się po nich, dzięki czemu gracz może teraz pokonywać zakręty i podjazdy na powierzchniach wspinaczkowych (zobacz załączone filmy z YouTube). W nadchodzących miesiącach powinno zostać wprowadzonych więcej ulepszeń w tym obszarze.

Thingley również otrzymało sporo aktualizacji od Lizarta, w tym nowe słupki i kable stworzone przez Invis, kilka ogrodzeń i tła drugiego planu, a także trochę trawy i drzew autorstwa JohnnyEnglish. Praca zespołowa!

Jeśli chodzi o mnie, ostatnio pracowałem nad dość nudnymi rzeczami, takimi jak dodanie możliwości zabezpieczenia serwerów hasłem (tak, nie mieliśmy tego do tej pory), wyświetlanie na HUD „Zabiłeś x” lub „Zostałeś zabity przez x”, dodanie możliwości wyboru między zestawem dźwięków trafienia, wyświetlanie komunikatów o błędach klientom w przypadku utraty połączenia z serwerem lub braku możliwości połączenia itp. To wszystko drobne rzeczy, ale naprawdę trzeba to zrobić, zanim będzie można zaplanować publiczną wersję.

Do zobaczenia w przyszłym miesiącu i miłego fragowania!

--Barbatos

Galeria zdjęć na stronie pod filmami:

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika b0ciaM
b0ciaM, 3 tygodnie temu

dzieki za wrzutke =)

#
Obrazek użytkownika BOMBPLAYER
BOMBPLAYER, 3 tygodnie temu

@b0ciaM:
:)

#