[Tipeee] Wiadomości od deweloperów - Wrzesień 2023

Granat dymny, nowe dźwięki i nowy model gracza.

Adnotacja: Ten artykuł pierwotnie został udostępniony 6 miesięcy temu użytkownikom wspierającym nas na Tipeee. Co miesiąc publikuję posty, w których pokazuję wewnętrzne zrzuty ekranu, jak i filmy, opisując najnowsze funkcje w pracach nad nadchodzącą grą Urban Terror na silniku Unreal Engine 5.

Jeśli chcesz wesprzeć rozwój i utrzymanie gry, mając dostęp do najnowszych newsów, to możesz to zrobić na Tipeee za 1 € napiwku. Od teraz będę je również publikował tutaj z 6-miesięcznym opóźnieniem. Miłej lektury i daj nam znać, czy Ci się to podoba!

Hej wszystkim,

W tym miesiącu dużo rozmawialiśmy z testerami kontroli jakości na temat ich odczuć w grze, a zwłaszcza sytuacji dotyczących systemu walki, w których czuli, że czegoś jeszcze brakuje. To wszystko zajęło trochę czasu, ale teraz uważamy, że dodanie kilku drobnych szczegółów może mieć duży wpływ na to, jak tego typu zdarzenia w grze są postrzegane przez graczy.

Po pierwsze, reakcja na trafienie nie była optymalna: dźwięk trafienia nie był wystarczająco głośny i pobliski gracz nie mógł go prawidłowo usłyszeć w sytuacjach, gdy wielu graczy strzelało z bliskiej odległości. Dodałem ustawienie umożliwiające zarządzanie głośnością dźwięków trafienia i zabicia. Zamierzam także dodać w ustawieniach możliwość wyboru pomiędzy kilkoma wariantami.

Drugim problemem zidentyfikowanym przez zespół ds. kontroli jakości był brak informacji zwrotnej. Gracze nie wiedzieli, że są celem, dopóki nie zostali trafieni. Z tego też powodu dodałem znaczniki pocisków, które pokazują subtelny ślad podążający torem pocisku (wideo pod artykułem). Dodałem także to, co lubimy nazywać „świstem” z urt4. Jest to dźwięk przelatującego pocisku, który gracz słyszy, gdy pocisk przelatuje blisko niego. To naprawdę zwiększa poczucie bezpośredniego zagrożenia.

Te zmiany zostaną wkrótce udostępnione zespołowi ds. kontroli jakości. Mamy nadzieję, że poprawią wrażenia z walki i odczucia w tym obszarze, który obecnie uniemożliwia publiczne wydanie gry - chcemy to naprawić.

Kolejnym obszarem, nad którym pracowałem, jest granat dymny. Kilka miesięcy temu natrafiłem na koncepcję granatu dymnego inspirowanego grą Counter Strike 2, wykonany na UE5 przez Christiana Sparksa (@hippowombat – sprawdź jego pracę na Twitterze/X). Skontaktowałem się z nim kilka tygodni temu, aby uzyskać więcej informacji i ostatecznie udostępnił on swój projekt na licencji MIT – wielkie podziękowania dla niego! Christian opracował algorytm „rozlewania się” dymu, który pozwala na rozprzestrzenianiu się go wokół punktu centralnego (w naszym przypadku modelu granatu), z uwzględnieniem otoczenia, dzięki czemu dym omija nieruchome obiekty, aby uczynić go bardziej realistycznym. Proces ten pozwala także na interakcję z dymem poprzez strzelanie do niego i robienie w nim dziury, na przykład dzięki częstemu przeliczaniu pozycji cząstek dymu.

Głównym problemem jest wdrożenie tej technologii do gry bez pogarszania wrażeń gracza (wszechpotężny FPS!). Oznacza to wykonanie wielu optymalizacji, nad którymi obecnie pracuję. Dołączyłem jeden lub dwa filmy przedstawiające aktualny granat dymny WIP. Na razie daleko mu do ideału, ale mam nadzieję, że w przyszłym miesiącu pokażę Wam lepsze efekty wizualne!

I ostatnia rzecz: dodałem listę połączonych znajomych Steam do głównego menu, co ułatwia szybką interakcję ze znajomymi. Przycisk „zaproś” ostatecznie umożliwi graczom zapraszanie znajomych do sesji w poczekalni – ale to jeszcze nie koniec.

W tym miesiącu JohnnyEnglish i Lizart pracowali nad mapą w menu głównym gry, przy czym obecną mapę wykonano w bardzo szybkim tempie kilka lat temu. Starannie zaimplementowali wiele różnych zasobów, które w ciągu ostatnich kilku lat zostały w całości wykonane przez różnych artystów FS. Myślę, że wygląda to już bardzo dobrze.

Neon był zajęty próbami uruchomienia nowego modelu gracza G9, tak by on sam, jak i FrankieV mogli z nim eksperymentować. Zamieściłem kilka zrzutów ekranu!

JohnnyEnglish chciał, żebym przedstawił Wam jego nowego kumpla o imieniu Timothy (zrzuty ekranu poniżej)... Bałem się odmówić. Miał też ochotę wymodelować drona. To może się przydać w przyszłości, kto wie. Mamy już kilka pomysłów.

Aha, Lizart zaczął modelować nową mapę, opartą na mapie UrT4... Czy rozpoznacie kilka pierwszych budynków? :)

--Barbatos

Galeria zdjęć na stronie pod filmami:

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika CRAAACH
CRAAACH, 30 tygodni temu

Połowa serwerów w UrT ma smoki powyłączane by nie było spamu, a oni będą się bawić w dopieszczanie smoków jak z CS2 xDDD

#