Możesz się leczyć, równocześnie przeładowując broń. Podczas leczenia, zwyczajnie kliknij przycisk odpowiedzialny za przeładowanie.
Każda mapa w Urban Terror może zostać uruchomiona w jednym z dziewięciu możliwych trybów rozgrywki. Są to: Free For All (FFA), Team Deathmatch (TDM), Team Survivor (TS), Follow The Leader (FTL), Capture & Hold (C&H), Capture The Flag (CTF), Bomb & Defuse (Bomb), Last Man Standing (LMS) oraz Jump Mode (JUMP). Wygląd i układ map może się różnić zależnie od wybranego trybu.
1. Bomb Mode (BM)
Czerwony zespół jest atakującym, który musi podłożyć bombę w jednym z dwóch strategicznych punktów na mapie, oznaczonych pulsującymi punktami w kolorach czarnym i czerwonym. Zespół niebieski musi temu zapobiec mordując wszystkich czerwonych albo rozbrajając bombę, jeśli ta zostanie podłożona. Na początku każdej rundy, jeden z graczy czerwonych zobaczy napis "You have the bomb!", a reszta jego drużyny otrzyma o tym odpowiedni komunikat. Zamachowiec widzi bombę u dołu ekranu. Gdy zamachowiec znajdzie się na jednym z dwóch punktów, musi wybrać z inwentarza bombę (jest ona traktowana jak zwyczajna broń), a następnie podłożyć używając klawisza odpowiedzialnego za strzał (domyślnie LPM). Od tego momentu zespół niebieskich ma (domyślnie) 40 sekund na rozbrojenie. Bohaterski członek niebieskich rozbraja bombę stając na niej i klikając USE (domyślnie CTRL). Domyślnie trwa to 10 sekund. Jeśli mu się uda, rundę wygrywają niebiescy. Jeśli zamachowiec zginie, zamach wciąż może się udać. Bomba na mapie będzie wtedy widoczna jak migający (nie pulsujący) czerwony punkt. Wtedy należy ją zebrać z ziemi i spróbować wysadzić cel.
Uwaga! Procesu podkładania bomby nie można przerwać.
PUNKTACJA DRUŻYNOWA:
PUNKTACJA INDYWIDUALNA:
2. Capture the flag (CTF)
Każda ze stron ma swoją bazę, w której jest ich flaga. Celem rozgrywki jest przejęcie flagi przeciwnika i doniesienie jej do swojej bazy, a konkretnie do swojej flagi. Jeśli zdarzy się, że w bazie nie ma flagi Twojej
drużyny, musicie ją odzyskać. W sytuacji, gdy obie drużyny przejęły wrogie flagi, po 120 sekundach (zależy od konfiguracji serwera) bezowocnych prób odzyskania uruchamia się tzw. "hot potato" - flagi wybuchają, zabijając wszystkich w niewielkiej odległości i wracają na swoje miejsce. Jeśli gracz wbiegnie na flagę swojej drużyny, gdy ta jest poza bazą, flaga wraca na swoją pozycję.
Jeśli zginiemy, czekamy na "respawn", czyli odrodzenie się po śmierci. Z reguły trwa to od kilku do kilkunastu sekund.
PUNKTACJA DRUŻYNOWA:
PUNKTACJA INDYWIDUALNA:
3. Follow The Leader (FTL)
Miks dwóch poprzednich trybów. Na początku rundy jeden z graczy jest liderem. Gracz zobaczy wtedy komunikat "You are the team leader", natomiast reszta jego drużyny zobaczy odpowiedni komunikat o aktualnym liderze. Liderzy są oznaczeni czerwonym hełmem. I to jedyny ich sposób identyfikacji dla wrogiej drużyny. Każda ze stron ma swoją flagę, do której zmierza wrogi lider. Celem rozgrywki jest dotarcie lidera zespołu do flagi przeciwnika. Tylko on może zgarnąć największą premię punktową.
PUNKTACJA DRUŻYNOWA:
PUNKTACJA INDYWIDUALNA:
4. Team deathmatch (TDM)
Celem gry jest systematyczna rzeź drużyny przeciwnika. Po śmierci czekamy krótki okres czasu (domyślnie 7 sekund, ale zależy od serwera) na respawn.
PUNKTACJA DRUŻYNOWA:
PUNKTACJA INDYWIDUALNA:
5. Team Survivor (TS)
Celem gry jest wymordowanie dużyny przeciwnika. Z tą różnicą, że nie odradzamy się natychmiast, tylko dopiero w następnej rundzie. Wygrywa drużyna, która przeżyje.
PUNKTACJA DRUŻYNOWA:
PUNKTACJA INDYWIDUALNA:
6. Capture & Hold (CAH)
Na mapie są umieszczone flagi. Gdy gracz wejdzie na jedną z nich, zmieni ona kolor na barwę jego drużyny. Co 60 sekund gra za każdą zaznaczoną flagę przyznaje punkt. Celem rozgrywki jest zajecie i utrzymanie tylu flag, ile się da - a w konsekwencji zdobycie większej ilości punktów. Obowiązuje tu również wave respawn.
PUNKTACJA DRUŻYNOWA:
PUNKTACJA INDYWIDUALNA:
7. Free For All (FFA)
Wszyscy gracze na mapie grają przeciwko sobie. Totalna rzeź, krew, flaki i brak zasad. Po śmierci odradzasz się w losowo wybranym spawnie na mapie. Respawny są zazwyczaj krótkie a ich czas zależy od konfiguracji serwera.
PUNKTACJA INDYWIDUALNA:
W wersji 4.2 mamy przyjemność konkurować ze sobą w dwóch całkiem nowych trybach gry!
8. Last Man Standing (LMS)
Coś jak Team Survivor, tyle że żaden gracz nie jest przydzielony do odpowiedniej drużyny. Każdy gra na własny rachunek, a rundę wygrywa ten, kto przeżyje ostatni.
PUNKTACJA:
9. Jump Mode
To jedyny tryb gry, który nie polega na bezlitosnym zabijaniu się. Celem gry jest przejście konkretnej mapy "do końca". Nie jest to łatwe, gdyż nie jest ona zbudowana jak levele dedykowane normalnym trybom rozgrywki. Aby dotrzeć do linii mety w jak najkrótszym czasie, należy się odbijać od ścian, ślizgać po ziemi, łapać krawędzi, podciągać się i robić wiele innych szalonych akrobacji tylko po to, żeby być szybszym od innych.
Elegancka muzyczka z filmiku takie housowe buggy style a po za tym zapomniany i bardzo lubiany przeze mnie tryb CAH, szkoda że nikt nie grywa w niego. W innej grze (mieszanka Quake z UrT) był jeszcze taki tryb jak Capture The Briefcase czyli Przejęcie teczki ;)
@deska: do trybu CaH potrzebni są gracze, którzy rozumieją jego zasady :P Na publikach się nie sprawdza, bo za dużo się w nim dzieje - trzeba kontrolować czas i ciągłe zajmowanie flag przez przeciwnika. Jak ktoś nie ma cierpliwości to rezygnuje z takiej gry - łatwiej postrzelać na CTF czy TDM. Z tego, co pamiętam na Kingdom of Poland można było grać w tym trybie (m. in. na mapach Ramelle, Orbital i Oil Depot), ale nie wiem jak jest teraz :)
CAH wymaga małego redisgnu w grze plus odpowiednich leveli. A ciężko zrobić mapę do UrT (12-18 miesięcy pracy) dla CAH, która będzie dobrze wypadać siłą rzeczy w innych trybach. W QL też jest coś podobnego - padaka na resorach.
pamietam jak rzucalem CAH na vectrze przy pelnym serwie :)
nikt nie wiedzial co sie dzieje, trzeba bylo pokazac, po pierwszej polowie juz jakos zlapali i jakos szlo, choc narzekajacych nie brakowalo. jak zwykle zreszta na vectrze przy kazdej "nowosci" odbiegajacej od standardu non-wave ctf :/
FTL też jest całkiem niezły tryb.
wybicie czerwonych nic nie zmienia, jeśli bomba została podłożona - i tak niebiescy muszą ją rozbroić, żeby wygrać.
Dzięki, poprawione. W zasadzie już wczoraj było poprawione, ale zapomniałem odpisać.
Z tego, co pamiętam na Kingdom of Poland można było grać w tym trybie (m. in. na mapach Ramelle, Orbital i Oil Depot), ale nie wiem jak jest teraz :)
Istotnie można było, ale osobiście najlepiej pamiętam Oildepot. Przez długi czas była to jedyna mapa CaH na serwerze. W sumie nikt się nie spodziewał, że tak długo zostanie. Ludzie grali i radzili sobie z przejmowaniem flag. Jedna z moich ulubionych pozycji na serwerze swego czasu :)
Nie wiesz jak jest teraz? Teraz wystarczy wpisać "!nastepna [nazwa dowolnej mapy] cah" i jeśli nikt nie będzie miał nic przeciwko to grasz :)
Nie wiesz jak jest teraz? Teraz wystarczy wpisać "!nastepna [nazwa dowolnej mapy] cah" i jeśli nikt nie będzie miał nic przeciwko to grasz :)
To może ustawka dzisiaj o 21:00 na KoPie? :> Kto się pisze?
Możesz się leczyć, równocześnie przeładowując broń. Podczas leczenia, zwyczajnie kliknij przycisk odpowiedzialny za przeładowanie.
wybicie czerwonych nic nie zmienia, jeśli bomba została podłożona - i tak niebiescy muszą ją rozbroić, żeby wygrać. Poza tym poradnik jest w/g mnie ok :)