Urban Terror 4.2 już jest!

Ściągać!

Lista zmian

Bez owijania w bawełnę, finalna lista zmian jest dłuższa, niż wcześniej zapowiadano.

  • nowy system wykrywania trafień
  • system Auth
  • nowe i uaktualnione mapy
  • nowe animacje postaci graczy
  • nowy tryb rozgrywki - Last Man Standing (g_gametype 1)
  • w trybie Follow The Leader gracz rezerwowy nie może już zostać wylosowany jako lider
  • błędne podawanie trybów gry w listowaniu serwerów
  • można ustawić minimalny czas od rozpoczęcia mapy do pierwszego głosowania
  • na minimapie gracze rezerwowi widzą aktywnych graczy.
  • rzut granatem i przejście do speca nie powoduje już detonacji granatu
  • prawdopodobne usunięcie problemu z graczami ping 999 przy kończeniu rundy w TS
  • znaczniki kolorów w nazwie serwera już nie ograniczają maksymalnej długości jego nazwy
  • naprawiono dźwięk oddychania w czasie pauzy
  • stamina się nie regeneruje w czasie pauzy
  • czas do hotpotato jest zatrzymany w czasie pauzy
  • strzał i upuszczanie SR8 są już niemożliwe
  • naprawiono błąd z uzyskaniem RCON przez głosowanie
  • naprawiono błąd z przeładowywaniem i zmianą broni
  • wejście na drabinę z wyciągniętą zawleczką od granatu automatycznie umieszcza ją znowu w granacie
  • w Bomb Mode posiadacz bomby może już zadawać obrażenia kopnięciem
  • nie można rzucić ostatnim nożem
  • naprawiono g_teamautojoin przy przejściu na speca
  • głosowanie kick/clientkick teraz wymaga podania powodu
  • bind na przeładowanie broni przewija graczy wstecz w trakcie specowania
  • poprawna listy głównej serwerów (masterserverlist)
  • zablokowano: r_intensity, cg_physics oraz r_smp
  • demo nagrywane jest automatycznie przy wejściu do gry, która się już zaczęła (przy g_matchmode 1 oraz cg_autoRecordMatch 1)
  • można przejąć rolę kapitana w matchmode, jeśli jego połączenie internetowe zostało przerwane
  • wezwanie medyka powoduje miganie nicka gracza na liście członków drużyny
  • demo kończy się nagrywać automatycznie przy zmianie mapy (przy g_matchmode 1 oraz cg_autoRecordMatch 1).
  • nowy cg_drawKillLog 0/1/2 (0 = brak info o fragach ; 1 = klasyczny tryb tekstowy z 4.1 ; 2 = nowy tryb: gracz1 [broń] gracz2).
  • dodano g_ctfUnsubWait, gdy jest ustawione na 1, wchodzący do gry gracz rezerwowy w wave CTF musi poczekać na kolejny respawn
  • dodano /rcon smite <gracz> - natychmiast zabija wybranego gracza
  • dodano /forcesub (dla kapitanów w trybie match mode), zmusza gracza do przejścia do grupy rezerwowych
  • dodano g_allowChat 3 - tylko kapitanowie mogą pisać na chacie (tylko gdy obydwa teamy są gotowe - "ready")
  • dodano cg_demoFov, pozwala ustawić kąt widzenia od  70 to 140 przy oglądaniu demo
  • uaktualniono interfejs
  • uaktualniono pliki konfiguracyjne
  • naprawiono pasek zdrowia graczy o krótkich nickach (np. tylko kropka)
  • głosowania są teraz zapisywane w logach
  • naprawiono oświetlenie na ut4_casa
  • dodano bind na podnoszenie broni/przedmiotów na życzenie (+button7)
  • zwiększono maksymalną ilość dem
  • naprawiono wybór broni bug, gdzie ostatnia wybrana broń znikała przy wyborze zespołu
  • naprawiono wielkość strzałek na minimapie na dużych mapach
  • poprawiono widok rąk przy G36
  • informacja o podłożeniu bomby zawiera teraz informację o tym, kto tego dokonał
  • SPAS ma teraz 8 naboi zamiast 6
  • naprawiono błąd z rzucaniem granatem i zmianą broni
  • zablokowano CVAR cl_guidServerUniq.
  • gracz bez prawa głosu ("muted") nie może już używać komunikatów radiowych
  • komunikaty radiowe są logowane na serwerze
  • dodano filtr serwerów zabezpieczonych hasłem oraz używających Auth
  • hot potato jest logowane na serwerze
  • głosowania i głosy są logowane na serwerze

Instalacja

Instalacja przebiega inaczej niż w poprzednich wersjach gry. Pobieramy tylko mały program, UrT Updater (~300 Kb) i umieszczamy w wybranym przez nas folderze.
 
Wersje na Linuksa, Maca oraz Windows znajdziecie tutaj: http://get.urbanterror.info/

Ten folder będzie jednocześnie folderem instalacyjnym. Uruchamiamy Updater, a ten sam ściągnie nam grę. Użytkownicy Linuksa mogą sprawdzić jeszcze, czy binarki gry i serwera mają flagę uruchamialności, jeśli nie, to należy takową nadać (PPM na pliku, właściwości i zezwalamy na uruchomienie).

Uruchomienie Auth

Jeśli nie masz konta, to dobry moment aby je sobie założyć. Wystarczy się zarejestrować na stronie gry. Następnie w profilu poprosić o klucz klikając na "My game auth key". Zostanie wysłany pod wskazany przy rejestracji adres email. Klasycznie już - sprawdzajcie także folder spam.

Po uruchomieniu gry przywita was ekran startowy z wielkim, niemożliwym do ominięcia napisem LOG IN. Klikamy i wpisujemy swój unikatowy klucz.
 
 
 
Gra się przeładuje, trzeba poczekać sekundkę, aż się połączy z serwerem Auth i już po wszystkim. Alternatywną metodą aktywacji jest skopiowanie authkey z maila (jest w załączniku) do katalogu /q3ut4 w folderze, który wybraliśmy jako instalacyjny.
 
Alternatywa dla hardkorowych użytkowników konsoli to
 
/auth-set <numer>
Uwagi

Urban Terror 4.2 jest niekompatybilne wstecz - dem nagranych na starszej wersji gry nie uruchomicie w aktualnej. Ponadto wyłączono funstuff - sprawiał problemy techniczne przy nowym systemie trafień. No i najważniejsze - Urban Terror 4.2 to nie jest jeszcze HD. Ponadto, zapomnijcie póki co o "zoptymalizowanych" wersjach gry. Póki ich autorzy nie uaktualnią swoich binarek, nie są one wyposażone w sytem Auth, więc się nie podłączycie do serwerów z włączonym Auth.


Obrazek użytkownika Majki
Założyciel portalu urban-terror.pl i jego główny redaktor.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika rozek
rozek, 9 lat temu

No tak - limit na 100 slotów : ) i weź tu czekaj panie.

#
[użytkownik usunięty], 9 lat temu

Wrzuciłem w temacie dotyczącym wersji 4.2 linki do mojego dysku sieciowego z instalkami dla Windy i Linuksa, które udało mi się już pobrać samemu.

#
Obrazek użytkownika rozek
rozek, 9 lat temu

Udało mi się ściągnąć instalkę, ale stoi na pierwszym pliku pk3. ohhhh ;)

#
Obrazek użytkownika LemoNade
LemoNade, 9 lat temu

Strasznie wolno to idzie :/ Może o 10 będę miał :D

#
Obrazek użytkownika Leszko
Leszko, 9 lat temu

Jaki jest rozmiar całości? Mam na razie 3 paki i już jest 478449560 bajtów.

#
Obrazek użytkownika rastablaster
rastablaster, 9 lat temu

nie wiem Leszko. ból - nie ma funstuffu :/.

#
Obrazek użytkownika Leszko
Leszko, 9 lat temu

Dobra, wrzucam listing jak to wygląda po ściągnięciu (jakby się ktoś zastanawiał ile jest do ściągnięcia):


# Directories: 2, Files: 28, Size: 1 276 579 039 B
Name Size
------------------------------------------------------------
\UrbanTerror42\ 1 276 579 039
------------------------------------------------------------
mingwm10.dll 6 656
QtCore4.dll 2 557 952
QtGui4.dll 8 566 272
QtNetwork4.dll 1 034 240
Quake3-UrT.exe 1 559 552
UrTUpdater.exe 737 280
Quake3-UrT-Ded.i386 808 034
Quake3-UrT.i386 1 654 135
Quake3-UrT_Logitech_Game_Recognition.reg 538
How_To_Install.rtf 2 032
Quake3-UrT-Ded.x86_64 975 983
Quake3-UrT.x86_64 1 935 802
Quake3-UrT.app.zip 2 233 035
UrTLauncher.app.zip 295 083
------------------------------------------------------------
\UrbanTerror42\q3ut4\ 1 254 212 445
------------------------------------------------------------
autoexec.cfg 261
server.cfg 9 767
QIIIA_Game_Source_License.doc 34 304
ut4_commune.pk3 9 591 471
zUrT42_0001.pk3 149 504 653
zUrT42_0002.pk3 169 237 766
zUrT42_0003.pk3 159 707 141
zUrT42_0004.pk3 153 744 644
zUrT42_0005.pk3 165 288 580
zUrT42_0006.pk3 168 578 732
zUrT42_0007.pk3 165 838 867
zUrT42_0008.pk3 111 277 020
zUrT42_0009.pk3 1 344 224
readme42.txt 55 015

#
Obrazek użytkownika rastablaster
rastablaster, 9 lat temu

wygląda nieźle. ja dopracują animacje (szczególnie korpus) to będzie miodzio. już stoi sporo serwerów.
)

#
Obrazek użytkownika Kondziu
Kondziu, 9 lat temu

strasznie wolno. nie nakładamy tego w żaden sposób na folder z 4.1? W sensie, instaluję się to jako osobna gra? Mój config:/

#
Obrazek użytkownika rastablaster
rastablaster, 9 lat temu

możesz podmienić cfg

#

Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Pierwszy strzał z broni nie ma rozrzutu.