Urban Zone Skeet Shoot Tournament 2012

Urban Zone League 19 lipca wypuścił mapę tegorocznej edycji turnieju Skeet Shoot, oficjalnie rozpoczynając przygotowania do zawodów!

Skeet Shoot Tournament

SST jest to coroczny turniej organizowany przez Urban Zone, mający na celu wyłonienie najlepszych snajperów w społeczności Urban Terror. Zasady są bardzo proste: zawodnicy mają dwa podejścia – po dziesięć minut każde – by zestrzelić jak największą ilość botów latających po mapie używając Remingtona SR-8. Dziesiątka graczy z najlepszym wynikiem mają jeszcze jedną próbę w finale, który ostatecznie rozstrzyga zawody. W Skeet Shoot Tournament udział może wziąć każdy (i nie tylko europejscy gracze), wystarczy być tylko zarejestrowanym na stronie www.urban-zone.org oraz zarezerwować wolne miejsce w turnieju (których ilość jest ograniczona).

Skeet shoot

Historia turnieju

Już po raz piąty gracze będą mierzyć się ze sobą. Pierwsze dwa turnieje w 2004 oraz 2005 roku wygrali kolejno iCu Evol i Fab1an. W 2010 roku organizacji podjął się Urban Zone. Edycję wygrał Polak, cXo, z wynikiem 157 zestrzelonych botów.

Rok później pokazał tę samą klasę, dominując pozostałych przeciwników rezultatem 162 fragów! Trzeba nadmienić, że trzecie miejsce zajął fruk (144), a czwarte Morfi (138).

Czyżby Polacy dysponowali najlepszymi snajperami w całej społeczności?

SST 2012

Informacje

Zapisy do turnieju zostaną otwarte 2 września od godziny 12:00. Liczba miejsc będzie ograniczona, więc warto szybko zarezerwować sobie jedno (SevenOfNine stwierdził, że prawdopodobnie limit zawodników wyniesie 100). Dla spóźnionych nieszczęśników jest jeszcze jeden ratunek – „wykupienie” sobie udziału w zawodach wpłacając co najmniej 5 euro na konto UZ. Zwycięscy z lat poprzednich mają zaklepane miejsce.

Turniej rozpocznie się 18 września (wtorek) i potrwa do 23 (niedziela). Ostatni dzień jest dla finału, którego przebieg można będzie śledzić na komentowanym GTV bądź streamie . Każdy uczestnik dostanie zarezerwowany trzydziestominutowy czas, podczas którego może dwukrotnie (lub, wedle woli, raz) podejść do próby uzyskania najlepszego wyniku w 10 minut. Liczony jest wyższy wynik z obu prób.

W celu poćwiczenia i sprawdzenia swoich sił, skorzystaj z listy serwerów, która znajduje się w tym poście

Mapa

Podobnie jak wersję z 2011 roku, twórcą tegorocznej jest JohnnyEnglish.

  • Mapę możemy pobrać TUTAJ

Innowacyjność mapy i odejście od poprzednich standardów wywołało bardzo sporne uczucia wśród społeczności. Największą z nich jest zrezygnowanie z tradycyjnego zasięgu lotu botów, który do tej pory odbywał się na wprost gracza. W tym roku zawodnik będzie musiał strzelać nie tylko przed siebie, ale także obracać się na boki czy za siebie, gdyż cele rozmieszone są na szerokości całej mapy. Co więcej, ostrzał który prowadzimy ze wznoszącej się platformy będzie zróżnicowany dystansowo – niektóre z kul będziemy trafiać z bliska, inne z daleko, w naprzeciwny narożnik mapy. Snajperzy więc staną przed zadaniem udowodnienia swoich zdolności na wszystkich dystansach.

Jak co roku, zmieniono także mechanikę nabierania magazynków do Remingtona SR-8. Podobnie jak w poprzedniej edycji, mamy „reloadery” rozstawione w czterech narożnikach platformy, jednak wystarczy podejść jednokrotnie, zamiast wymaganych dwóch podejść w tamtym roku. Dla graczy jest to z pewnością ułatwienie.

Dostałem także informacje z pierwszej ręki (od samego SevenOfNine), że w rozróżnieniu od poprzednich edycji, ilość botów na mapie będzie prawdopodobnie wynosiła 16, zamiast standardowych 8. Liczba wynika z powiększenia mapy, gdzie mała ilość celów mogłaby przysporzyć niemałych kłopotów graczom.

Usunięto także możliwość umierania botów poprzez tzw. „lemingi”. Zmienia o dwie rzeczy: po pierwsze, nie słyszymy co sekundę serii jęków umierających, co znacznie ułatwia strzelanie. Po drugie, jeśli postrzelimy któregoś w ręce/nogi, a wcześniej nie zabijemy konkretnego bota, to kolejny strzał „za pięćdziesiąt” przyniesie nam fraga.

Także i w tym roku na mapie mamy pokój, gdzie możemy podziwiać turniejowe trofeum, poznać poprzednich laureatów oraz skład ludzi pracujących nad mapą. Można także usiąść wygodnie na kanapie słuchając słynnego Rick Rolla.

  • Galerię zdjęć z mapy możecie zobaczyć tutaj.

Spróbuj i ty!

Polacy dominują Skeet Shoot Tournament, więc mam cichą nadzieję, że i w tym roku pokażemy na co nas stać. Jak wspomniałem, w turnieju może wziąć każdy, dlaczego więc i ty miałbyś nie stanąć w szranki przeciwko botom? Nowa mapa pozwala na zaprezentowanie szerokiego wachlarza umiejętności, być może turniej dzięki temu wyłowi nowe gwiazdy Remingtona SR-8. Kto wie, może będziesz jedną z nich?

Linki:

Zapraszam do dzielenia się własnymi odczuciami na temat mapy oraz turnieju pod artykułem oraz na naszym forum w tematach:

Obrazek użytkownika Ciastko
Pasjonat Remingtona SR8 oraz Desert Eagle'a. Zobaczysz mnie serwerach polskich, SR8 (and pistols) only oraz na rozgrywkach ligowych w klanie TwentyOne Gaming. Lubię ciasteczka.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika Ciastko
Ciastko, 11 lat temu

cXo nie śpi, to screen z jego pierwszego podejścia na nowej mapie http://i.imgur.com/9rENC.jpg
Btw, wiecie że maksymalna ilość magazynków w SR-8 wynosi 252, a po wzięciu kolejnych liczba się resetuje do bazowej ilości? ;)

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 11 lat temu

A tegoroczny Skeet będzie na 4.1 czy już na 4.2?

#
Obrazek użytkownika Ciastko
Ciastko, 11 lat temu

@Majki
Po ogłoszeniu daty wypuszczenia 4.2, na FB UZ'u poszedł taki wpis:
"So we'll be shooting skeet in 4.2! :D"
A to swoją drogą ciekawa kwestia, czy "Updated hit detection" oraz "Updated player model animations" wpłyną wyraźnie na wyniki, jakie będzie się osiągało...

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 11 lat temu

Oczywiście, że wpłyną:-)

#
Obrazek użytkownika Garreth
Garreth, 11 lat temu

110 miałem, tylko mapa ma drobny feature. Wystarczy sie dobrze ustawić i boty same pod celownik leca.

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

Z tym 4.2 to wychodzi na to, że gracze mają tak naprawdę miesiąc na przygotowanie (od 3. sierpnia do 2. września). Jeśli "Updated hit detection" oznacza, że modele przestaną się rozszczepiać na dwa, to będzie trzeba mocno zmienić styl gry na skeecie.
Swoją drogą ciekawe, bo zawsze myślałem, że ten błąd jest spowodowany modelami .md3, a jak wiadomo w 4.2 nie zajdzie żadna ingerencja w silnik gry, więc format modeli pozostanie ten sam.

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 11 lat temu

bo zawsze myślałem, że ten błąd jest spowodowany modelami .md3

Słusznie myślałeś. Co nie zmienia faktu, że Quake3 Arena i tak kochamy! :D

#
Obrazek użytkownika fruk
fruk, 11 lat temu

Może sprawdzaniem umiejętności posługiwania się SR8 to to nie jest (kompletnie nie radzę sobie z nią w normalnej grze ;)), ale cel i refleks jak najbardziej.

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

Co nie zmienia faktu, że Quake3 Arena i tak kochamy! :D

Nie rozumiem co to ma do rzeczy :<

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 11 lat temu

Nie rozumiem co to ma do rzeczy :<

Że choć niedoskonałe technologiczne, to i tak cudowne. MD3 AFAIK Carmack i jego ekipa zrobiła specjalnie dla Quake3.

#

Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Przy użyciu F11 możesz tworzyć screenshoty automatycznie zapisujące się w folderze z grą.