Kula wystrzelona z SR8 bez przybliżenia przyjmuje całkowicie losowy kierunek.
Witajcie w nowym roku. W niniejszym artykule przedstawiam historię Neona.
Moje obowiązki jako menadżera do spraw zapewnienia jakości (skrót QA, ang. quality assurance – przyp. red.) dotyczą wdrażania i nadzorowania wszystkich aspektów związanych z tworzeniem Urban Terror 5: Resurgence.
W zespole mamy około 30 członków społeczności skupionej wokół gry, a moim zadaniem jest koordynacja sesji testowych i przydzielanie określonych zadań na podstawie rzeczy, o które prosił zespół programistów.
Zajmuję się również testowaniem w celu znalezienia nowych błędów, a także potwierdzeniem, że zostały one już naprawione w momencie wydawania aktualizacji. Sprawdzam również i administruję listą błędów, aby móc je kategoryzować i priorytetyzować.
Oprócz testowania błędów, dostarczamy także informacje zwrotne (feedback) na temat wrażeń z rozgrywki, np. czy odczucia dotyczące ruchu postaci są takie same jak w wersji 4.x, czy układ mapy przebiega bez zakłóceń itp.
Mogę zapewnić, że opinie testerów są przekazywane deweloperom, a błędy są dokumentowane na platformie do zarządzania projektami GitLab.
Część z powyższych zadań wymaga różnych umiejętności od członków zespołu. Niektórzy są bardziej techniczni i dzięki temu mogą dostarczyć bardziej szczegółowe raporty, z kolei inni to wieloletni gracze, wyrażający opinie na temat samej rozgrywki.
Zespół QA działa bardzo wydajnie, a największym wyzwaniem jest czas potrzebny na naprawianie błędów przy jednoczesnym tworzeniu nowej zawartości.
Oprócz samego zespołu QA, moja uwaga skupiona jest na kwestiach takich jak dokumentacja, standaryzacja procesów oraz analiza wydajności.
Kula wystrzelona z SR8 bez przybliżenia przyjmuje całkowicie losowy kierunek.