Witam od wczoraj bądź przedwczoraj dostaje wysokie spadki fps(okolo 70 fps ucieka sobie:) co daje +-60). Przez caly okres mojej gry(troche ponad rok) mialem piękniusie 125 fps na kazdej mapie(z wyjatkiem tombs i paru customów. Co może być przyczyną i jak temu zaradzic?
Jaki masz sprzęt i system operacyjny? Aktualizowałeś coś ostatnio?
Mombota masz w aktualnej wersji? Spróbuj może go wyłączyć:)
A tak na poważnie, skontroluj temperatury w kompie. W przypadku przegrzewania się procka system może obniżać jego taktowanie by go schłodzić, a to skutkuje spadkami FPSów.
Ściągnij np. AIDA64, uruchom stress test na jakieś 30-40 minut (upewnij się, że testowane jest też GPU) i po tym czasie sprawdź jaka jest temperatura na podzespołach.
Chociaż ja zacząłbym od dokładnego wyczyszczenia komputera od środka:)
Spadki masz przez cały czas trwania gry czy w tych sporadycznych miejscach na mapie ?
Przyczyną jest trollowanie na serwerach. Takje rzycie woiownika.
Po kolei:
@Janusz wyczyszcze kompa jutro i zobaczymy
@Majki
Win7
Procek: Inter Core 2 Quad Q8300 2.50 GHz
Ram: 3 gb
Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GT 240
nie wiem czy cos jeszcze jest potrzebne
@Garreth
Nie mam mombota w aktualnej wersji, postaram sie wyczyscic kompa jutro
@Upiorny Odkurzacz nie znalazłem tam stress testu.
@deska jak nic sie nie dzieje to 125 jak sie zaczynaja zbiegac ludzie to wtedy spadaja
@fruk watpie
nie znalazłem tam stress testu.
Tools -> System stability test
Ja też miałam spadki fps, ale wystarczyło wyczyścić komputer przy pomocy odkorzacza - program, nie sprzęt agd ;) Fps ustabilizowały się :)
Na starym laptopie spadały mi fpsy na Casa. Próbując po wyłączać wszystko gra chodziła jeszcze gorzej. Po kolei leciałem z ustawieniami i sprawdzałem w grze. Komenda r_ext_multitexture "1" gdy jest na "0" strasznie mi spadały klatki patrząc na fontanne czy drzewko na Casa. Komenda to zwykłe multitexture czyli gdy widzimy tekstury przez inną texture np. właśnie woda z fontanny, drzwi z metra na Turnpike. Proponuje to zostawić na "1"
taktycznie jest problem z r_ext_multitexture, sprawdzilem sam, do testow uzylem ut4_cascade i krzaku kolo wody, jak sie da zoom z sr8 to spada mi fps z 126 na 70
przy 0 nie ma dropow przy zoomie, za to fps przy duzych terenach [patrzac na mape z gory] srednio 15fps nizsze niz z 1
przy 1 drop fps, za to z odleglosci fps spada mi tylko do 110 minimum [do 95 przy 0]
@deska: Jak widzisz "teksturę przez inną teksturę" to długo nie pograsz ;>
@putinozor
Chyba mu chodziło o kanały alpha i przezroczystości czy coś.
Pierwszy raz widzę aby ktoś tak WH nazywał :|
r_ext_multitexture każe idtechowi w jednym przebiegu liczyć tekstury nałożone na siebie, np światło czy decale.
tym ciekawsze ze wylaczajac to mozna miec dropy w niektorych warunkach
generalnie cala pula komend r_ext wymagalaby bardziej szczegolowego objasnienia, choc to wlasciwie nonsens biorac pod uwage ze przy ATI/nvidia beda roznice, rozne wersje sterownikow ect... nie wspominajac opcji w sterownikach, vsync, tripplebuffer, od ilosci kombinacji tym moze glowa rozbolec
@n1n
Racja. Czasami na jednej mapie 100 osób ma luz, a jedna 5 FPS. Bo jakiś shader odwołuje się do jakiegoś rozszerzenia OpenGL które na systemie X w wersji Y ze sterownikami w wersji Z szwankuje.
Przyczyn może być wiele. Ja miałem spadki fpsów gdy przegrzewały mi się podzespoły. Wyczyściłem sprzęt i wszystko wróciło do normy.