Aktualizacja Urban Terror 010 już dziś

Po trzech długich miesiącach otrzymamy dziś dziesiątą aktualizację

Około godziny 22:00 będzie można zacząć pobierać Urban Terror 4.2 w wersji 010

Lista poprawek:

  • efekty dźwiękowe (w tym komendy radiowe) są ładowane razem z mapą - niektórzy gracze zgłaszali problemy z doczytywaniem ich w trakcie gry
  • Jump Mode otrzymał nowy CVAR - g_maxWallJumps regulujący maksymalną ilość walljumpów jakie można wykonać
  • poprawiono zapis w logach ClientJumpTimerStopped, który zawsze zwracał wartość 0
  • ilość przeciwników na mini tablicy wyników LMS/FFA już nie jest wartością ujemną
  • przy ładowaniu mapy już nie widać kursora myszy
  • duże jump mapy ładują się już poprawnie
  • ut_weaptoggle zachowuje się jak powinno
  • serwer już nie sprawdza czy boty są aktywne - więc po X sekundach jeśli się nie ruszają, to nie będą wyrzucone, tak jak zwykły gracz
  • mini tablica wyników w Capture and Hold już funkcjonuje prawidłowo
  • grupa spectactors już poprawnie będzie widzieć stoper gracza, którego śledzi w trybie Jump Mode
  • naprawiono wyświetlanie statusu (żywy/martwy) na mini tablicy wyników
  • serwer nie będzie już sprawdzał botów pod kątem Auth
  • g_teamAutoJoin już nie obowiązuje botów
  • po restarcie mapy, śledzenie gracza (spec) trwa normalnie, nie jesteśmy już przełączeni w tryb wolnej kamery
  • w przeglądarce serwerów naprawiono filtry „Auth” oraz „Password”
  • dodano CVAR g_maxJumpRuns dla Jump Mode w trybie meczu (matchmode)
  • poprawiono kilka komunikatów w trybie Jump Mode
  • stworzono nowy format dziennika dla Jump Mode
  • naprawiono komendy /save oraz /load (kąty widzenia są już poprawne)
  • niebieski kolor osobisty wyświetla się już poprawnie na minimapie
  • Glock otrzymał nowy efekt dźwiękowy
  • poprawiono jedną zbyt cienką ścianę na Turnpike (można było przez nią strzelać)
  • poprawiono animacje oraz detekcję trafień

Tyle z poprawek, teraz trochę nowości

Rewolucja w skinach graczy

Od wersji 010 można już wymuszać skiny, jakich używają gracze. Tylko po stronie gracza oczywiście. Możecie w menu gry wybrać zestaw skórek dla swojego zespołu jak i drużyny przeciwnika:

W grze to wygląda mniej więcej tak:

Akceleracja myszy z Quake Live

Jak może niektórzy wiedzą, główny programista QuakeLive jest członkiem Frozen Sand od jakiegoś czasu. Jedną z rzeczy jakie zrobił dla Quake, było opracowanie nowego systemu akceleracji myszy, który został dodany jako opcja do Urban Terror 4.2.

Aby ją włączyć, używamy nowego CVARa:

  • /cl_mouseAccelStyle 0 - stara akceleracja, 1 - nowa

Dostępne ustawienia:

  • /sensitivity
  • /cl_mouseAccel
  • /cl_mouseAccelOffset

Stara akceleracja (cl_mouseAccelStyle 0) może być trudna do kalibracji, ponieważ gdy już ustawicie czułość myszy, to ustawienie akceleracji na 0 będzie miało wpływ na czułość przy niskiej prędkości poruszania celownikiem. Podstawowy problem ze starą akceleracją polega na tym, że macie do dyspozycji tylko akcelerację opartą na wielokrotności liczby 2.

Nowy kod ma za zadanie rozwiązać obydwa problemy.

Jak już ustawicie sobie czułość, która wam odpowiada, przy starym kodzie akceleracji, możecie zacząć zwiększać wartość cl_mouseAccel oraz bawić się ustawieniem cl_mouseAccelOffset, aby uzyskać przyspieszenie przy szybkich ruchach, które was zadowoli.

cl_mouseAccel jest wartością „siły”. Powinno być większe bądź równe 1. Wartość 2 da taką samą krzywą jak 0. Im wyższa wartość, tym szybsze przyspieszenie.

cl_mouseAccelOffset reguluje jak bardzo bazowa delta myszy będzie podwojona przez przyspieszenie. Im bliżej zera, tym większa akceleracja będzie występować przy wolniejszych ruchach. Jest to bardzo przydatne również gdy zmieniacie mysz na nową, z wyższą wartością DPI. Jeśli zmiana jest z 500 na 1000 DPI, możecie podzielić swoją wartość cl_mouseAccelOffset przez dwa, aby zachować stare "wyczucie" (prawdopodobnie też zwiększy się wasza precyzja gdy to robicie, ale nie jest to związane z akceleracją myszy).

Ignorowanie trolli

Dodano dwie nowe komendy, które mogą się przydać, jeśli nie macie ochoty czytać tego, co pisze konkretna osoba na czacie.

  • /ignore <nick> - czat napisany przez osobę potraktowaną tą komendą nie będzie dla was widoczny
  • /ignorelist - wyświetli listę osób, które aktualnie ignorujecie


Aktualizujemy Updaterem, jak zawsze. Od godziny 22:00 czasu polskiego 010 powinno być w kanale aktualizacji. Oryginalny wpis na stronie Frozen Sand znajdziecie tutaj.

Obrazek użytkownika Majki
Założyciel portalu urban-terror.pl i jego główny redaktor.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika DFN
DFN, 11 lat temu

zabij mnie ale dla mnie to oznacza wiecej osob w urt ktore nie beda wiedzialy nawet jak zbindowac jakas funkcje.

Stawiam, że ~90% zarejestrowanych na Portalu nie wiedziało na początku, jak to się robi, połowa z nich nie wiedziała pewnie nawet, co to jest konsola. Są tutaj, bo jakoś przeżyli instalację i pierwsze wrażenie, no ale większość obecnych graczy UrT ma więcej niż 16 lat i żyli w czasach, kiedy wszystko trzeba było samemu zrobić i dać sobie jakoś radę. Jeżeli chcemy mieć nowych graczy (niby po to cały wysiłek przy 4.2 i Portalu), którzy są już przyzwyczajeni do tego, że rzeczy po prostu działają, nie możemy ich traktować tak jak napisałeś.

#
Obrazek użytkownika deska
deska, 11 lat temu

Oglądając stream na twitchu, widze że animacje są super ... wreszcie ludzie nie będą narzekać na 4.2

#
Obrazek użytkownika putinn
putinn, 11 lat temu
#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 11 lat temu

Jak Ty to robisz putinn - Tobie zawsze coś się psuje :|

#
Obrazek użytkownika putinn
putinn, 11 lat temu

@Majki:
lepiej napraw :|

Wyślij mi ktoś ten plik bo stracę resztkę włosów, genialny updater nie chce go pobrać :|

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 11 lat temu

Bo w 010 założyliśmy specjalny filtr na lamki - nie można go obejść :<

Może siedzisz za jakimś proxy? Pobierz całe 010 na próbę.

#
Obrazek użytkownika putinn
putinn, 11 lat temu

@Majki: rozpędzam się :| nie mam proxy, napraw

#
Obrazek użytkownika Mati
Mati, 11 lat temu

zrobili skiny dla publikowców bo tego chcieli , zwalili walljumpy , naprawione "drobnostki" które powinny być naprawione w 4.1 a zwalone tyle rzeczy po drodze .

GJ..

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 11 lat temu

jaki masz niby problem z wj mati?
i nie sacz juz tyle jadem, w koncu jest piatek ;>

#
Obrazek użytkownika szejdi
szejdi, 11 lat temu

Coś nie teges z tymi jumpami jest, jakby ściągało cię do dołu podczas wj. I glock dalej ssie, ale poza tym jest spoko. Lajkuję białe skiny.

#

Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Kampienie prowadzi do problemów z potencją.