Trzynasta aktualizacja do Urban Terror 4.2

Dzisiaj o 20:00 nadejdzie nowa aktualizacja

Dziś Frozen Sand ogłosiło, że wieczorem czasu polskiego dostaniemy nowego patcha do Urban Terror 4.2. Patch otrzymał szczęśliwy numerek 013 i wnosi on sporo poprawek błędów oraz jeszcze więcej nowości.

Poprawki

  • poprawiono fragment modelu SR8
  • gogle NVG już poprawnie podświetlają przeciwników przez dym
  • drzwi na Turnpike działają właściwie, ulepszono też pozycję tekstur
  • zmiana drużyny już nie powoduje brakujących skinów
  • przywrócono stary system opasek naramiennych drużyny przeciwnej
  • lądowanie na normalnej powierzchni w Jump Mode przy wyłączonych obrażeniach już generuje poprawny dźwięk
  • naprawiono działanie komend /ignore oraz /ignorelist
  • obrażenia od SPAS już nie wyświetlają się po śmierci
  • dodano brakujący dźwięk auto radio dla bomb mode przy rozbrajaniu bomby
  • poprawiono kilka literówek
  • prawdopodobnie naprawiono problem z sv_maxPing (ale potrzeba szeroko zakrojonych testów)

Usprawnienia

  • dodano komendę /maplist - wpisanie jest w konsoli gry wylistuje wszystkie mapy dostępne na serwerze
  • szukanie mapy/gracza w konsoli działa już także po wpisaniu fragmentu nazwy/nicka
  • CVAR g_ghostPlayers został usunięty, zastępuje go komenda dla gracza cg_ghost 0/1
  • dodano długo oczekwiane /goto oraz /allowgoto dla trybu Jump Mode, można go wyłączyć na serwerze komendą /g_allowgoto
  • zapisy w Jump Mode są już permanentne
  • dodano komendę /cg_chatSound - 0 wyłącza dźwięk chatu, 1 zostawia go tylko dla głosowań, 2 oznacza dźwięk za każdym razem.

Zmiany w CVARach

Kilka zmiennych otrzymało nowe nazwy:

  • g_maxWallJumps → g_walljumps
  • cg_showFunstuff → cg_funstuff
  • g_allowFunstuff → g_funstuff
  • g_allowForceSkins → g_skins
  • g_maxJumpRuns → g_jumpruns

CVARy g_noStamina oraz g_regainStamina zostały połączone w jeden, g_stamina. 0 to normalne zachowanie staminy w grze, 1 błyskawicznie ją regeneruje a 2 daje jej nieskończoność.

Nowy system stref trafień

Wraz z wersją 013 debiutuje nowy system podziału strefy obrażeń. Teraz jest ich dużo więcej. Dodano:

  • pachwinę
  • pośladki
  • górną część lewej nogi
  • górną część prawej nogi
  • dolną część lewej nogi
  • dolną część prawej nogi
  • lewą stopę
  • prawą stopę

Obrażenia zadawane przez broń zostały odpowiednio dostosowane do strefy trafienia. Pachwina oraz pośladki zachowują się prawie jak tors w kwestii obrażeń - a zostały dodane aby rozwiązać problem "zbyt wielu trafień w nogi" w Urban Terror 4.2. Wcześniej strefa trafień nóg zaczynała się, anatomicznie, od pasa w dół. Teraz pomiędzy torsem a nogami są jeszcze pachwina oraz pośladki.

Silnik gry

Wraz z wersją 013 debiutuje kilka długo oczekiwanych usprawnień. Dodano system dźwięku dmaHD, który możecie włączyć i używać zamiast wbudowanego. Ponadto użytkownicy Windows wreszcie dostali do dyspozycji komendę /raw_mouse, która pozwala na grę bez zakłóceń, które może generować system Windows.

Od teraz można również łatwo przypisać proces gry do pojedynczego, konkretnego rdzenia procesora. Opcja tylko dla Windows, nie mylić z wielowątkowością oczywiście.

Najważniejsze komendy to:

  • /dmaHD_enable 1 włącza system dźwięku dmaHD
  • /in_mouse 2 włącza raw mouse dla uzytkowników Windows
  • /com_singlecore przydziela proces gry na Windows do konkretnego rdzenia (1, 2, ...) - wartość 0 wyłącza tę funkcję

Komplet komend zaawansowanych znajdziecie tutaj.

Nowe bronie

W tej wersji po raz pierwszy można użyć dwóch nowych broni. Grupę broni podręcznej, sidearms, zasila Colt 1911. Natomiast bronie poboczne, secondary,  zostały wzbogacone o pistolet maszynowy MAC11.

Zmian jest dużo, sporo też jest nowości. Z raw_mouse z pewnością ucieszy się putin, który na to narzekał już w latach 70tych. Nowy pistolet maszynowy MAC11 z pewnością uraczy Patera, który kocha Counterstrike'a jak mało kto.

Pozostaje tylko użyć UrT Updatera, albo pobrać świeżą wersję w archiwum ZIP.

Obrazek użytkownika Majki
Założyciel portalu urban-terror.pl i jego główny redaktor.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika EasyRider
EasyRider, 10 lat temu

Aktualizacja wygląda całkiem poważnie, ciekawy jestem nowych broni czy przyjmą się na dłużej czy będą tylko "ciekawym urozmaiceniem".
ps. Trochę obawiam się o nowe hitbox'y, czas pokaże czy moje obawy były płonne...

#
Obrazek użytkownika BrTk
BrTk, 10 lat temu

nie ma co się martwić o nowe hit boxy - już gorzej być nie może kiedy hitujesz 70% legs :)

#
Obrazek użytkownika szejdi
szejdi, 10 lat temu

@Majki napisał:

/com_singlecore przydziela proces gry na Windows do konkretnego rdzenia (1, 2, ...)

Po 13 poprawkach wreszcie wprowadzili coś przydatnego :o

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 10 lat temu

@BrTk:
learn2aim trololol

#
Obrazek użytkownika LemoNade
LemoNade, 10 lat temu

No zobaczymy :) Fajnie się zapowiada. Jedynie jakiś głupi bug mógłby zepsuć ten Update.

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 10 lat temu

Tylu zmian się nie spodziewałem ;-) Dobrze, że fabryczna binarka dogania „własne”.

To, że zmian jest coraz więcej lub są coraz poważniejsze, to dobry znak, że gra jeszcze nie umiera. ;-)

#
Obrazek użytkownika KrathOs
KrathOs, 10 lat temu

przywrócono stary system opasek naramiennych drużyny przeciwnej

dzięki Bogu :]

#
Obrazek użytkownika deska
deska, 10 lat temu

Oby 13 okazała się szczęśliwą poprawką i przyciągła nowych graczy bo puki co ... wiadomo.
Ciekawe co się dowiemy nowego o HD UrT.

#
Obrazek użytkownika stecmen
stecmen, 10 lat temu

Moze mi ktos wytlumaczyc co daja te opcje : /dmaHD_enable,/in_mouse 2,/com_singlecore ?

#
Obrazek użytkownika szejdi
szejdi, 10 lat temu

In mouse pozwala wykorzystać dodatkowe przyciski myszy, normalnie działają tylko mouse 1 2 i 3.
Singlecore pewnie będzie jak ustawianie koligacji - na dwurdzeniowych procesorach masz fps drops, wyłączasz jeden rdzeń i nie masz dropsów. Tylko teraz nie trzeba będzie wchodzić w menedżera zadań i ustawiać tego za każdym razem jak włączysz urta.
DmaHD jak nie masz dobrych słuchawek to i tak ci sie nie przyda.

#

Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Możesz się leczyć, równocześnie przeładowując broń. Podczas leczenia, zwyczajnie kliknij przycisk odpowiedzialny za przeładowanie.