Trzynasta aktualizacja do Urban Terror 4.2

Dzisiaj o 20:00 nadejdzie nowa aktualizacja

Dziś Frozen Sand ogłosiło, że wieczorem czasu polskiego dostaniemy nowego patcha do Urban Terror 4.2. Patch otrzymał szczęśliwy numerek 013 i wnosi on sporo poprawek błędów oraz jeszcze więcej nowości.

Poprawki

  • poprawiono fragment modelu SR8
  • gogle NVG już poprawnie podświetlają przeciwników przez dym
  • drzwi na Turnpike działają właściwie, ulepszono też pozycję tekstur
  • zmiana drużyny już nie powoduje brakujących skinów
  • przywrócono stary system opasek naramiennych drużyny przeciwnej
  • lądowanie na normalnej powierzchni w Jump Mode przy wyłączonych obrażeniach już generuje poprawny dźwięk
  • naprawiono działanie komend /ignore oraz /ignorelist
  • obrażenia od SPAS już nie wyświetlają się po śmierci
  • dodano brakujący dźwięk auto radio dla bomb mode przy rozbrajaniu bomby
  • poprawiono kilka literówek
  • prawdopodobnie naprawiono problem z sv_maxPing (ale potrzeba szeroko zakrojonych testów)

Usprawnienia

  • dodano komendę /maplist - wpisanie jest w konsoli gry wylistuje wszystkie mapy dostępne na serwerze
  • szukanie mapy/gracza w konsoli działa już także po wpisaniu fragmentu nazwy/nicka
  • CVAR g_ghostPlayers został usunięty, zastępuje go komenda dla gracza cg_ghost 0/1
  • dodano długo oczekwiane /goto oraz /allowgoto dla trybu Jump Mode, można go wyłączyć na serwerze komendą /g_allowgoto
  • zapisy w Jump Mode są już permanentne
  • dodano komendę /cg_chatSound - 0 wyłącza dźwięk chatu, 1 zostawia go tylko dla głosowań, 2 oznacza dźwięk za każdym razem.

Zmiany w CVARach

Kilka zmiennych otrzymało nowe nazwy:

  • g_maxWallJumps → g_walljumps
  • cg_showFunstuff → cg_funstuff
  • g_allowFunstuff → g_funstuff
  • g_allowForceSkins → g_skins
  • g_maxJumpRuns → g_jumpruns

CVARy g_noStamina oraz g_regainStamina zostały połączone w jeden, g_stamina. 0 to normalne zachowanie staminy w grze, 1 błyskawicznie ją regeneruje a 2 daje jej nieskończoność.

Nowy system stref trafień

Wraz z wersją 013 debiutuje nowy system podziału strefy obrażeń. Teraz jest ich dużo więcej. Dodano:

  • pachwinę
  • pośladki
  • górną część lewej nogi
  • górną część prawej nogi
  • dolną część lewej nogi
  • dolną część prawej nogi
  • lewą stopę
  • prawą stopę

Obrażenia zadawane przez broń zostały odpowiednio dostosowane do strefy trafienia. Pachwina oraz pośladki zachowują się prawie jak tors w kwestii obrażeń - a zostały dodane aby rozwiązać problem "zbyt wielu trafień w nogi" w Urban Terror 4.2. Wcześniej strefa trafień nóg zaczynała się, anatomicznie, od pasa w dół. Teraz pomiędzy torsem a nogami są jeszcze pachwina oraz pośladki.

Silnik gry

Wraz z wersją 013 debiutuje kilka długo oczekiwanych usprawnień. Dodano system dźwięku dmaHD, który możecie włączyć i używać zamiast wbudowanego. Ponadto użytkownicy Windows wreszcie dostali do dyspozycji komendę /raw_mouse, która pozwala na grę bez zakłóceń, które może generować system Windows.

Od teraz można również łatwo przypisać proces gry do pojedynczego, konkretnego rdzenia procesora. Opcja tylko dla Windows, nie mylić z wielowątkowością oczywiście.

Najważniejsze komendy to:

  • /dmaHD_enable 1 włącza system dźwięku dmaHD
  • /in_mouse 2 włącza raw mouse dla uzytkowników Windows
  • /com_singlecore przydziela proces gry na Windows do konkretnego rdzenia (1, 2, ...) - wartość 0 wyłącza tę funkcję

Komplet komend zaawansowanych znajdziecie tutaj.

Nowe bronie

W tej wersji po raz pierwszy można użyć dwóch nowych broni. Grupę broni podręcznej, sidearms, zasila Colt 1911. Natomiast bronie poboczne, secondary,  zostały wzbogacone o pistolet maszynowy MAC11.

Zmian jest dużo, sporo też jest nowości. Z raw_mouse z pewnością ucieszy się putin, który na to narzekał już w latach 70tych. Nowy pistolet maszynowy MAC11 z pewnością uraczy Patera, który kocha Counterstrike'a jak mało kto.

Pozostaje tylko użyć UrT Updatera, albo pobrać świeżą wersję w archiwum ZIP.

Obrazek użytkownika Majki
Założyciel portalu urban-terror.pl i jego główny redaktor.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika splatt
splatt, 10 lat temu

W windowsie nie pokazuje 8 rdzenia, jest jednak zerowy - wiec 7 wychodzi na 8. Przynajmniej tak to rozumiem :o

#
Obrazek użytkownika n1n
n1n, 10 lat temu

i7 maja 4 rdzenie, kazdy rdzen ma 2 watki, razem 8 watkow (ktore windows wykrywa jako "rdzenie"). inaczej z i5 w ktorym sa 4 rdzenie/ 4 watki. i tak, rdzenie zaczynaja sie od 0, jednak komenda nie dziala wg tej logiki (stety lub niestety).
i tak komenda ta bedzie miala rozne przelozenie na wydajnosc przy roznych CPU (AMD/intel, bez znaczenia) w zaleznosci od generacji, sposobu zarzadzania rdzeniami, ich ilosci (fizycznej/wirtualnej), oraz oczywiscie taktowania...

ta komenda powinna powstac by pomoc tym u ktorych system nie radzi sobie z wieloma rdzeniami i trzeba wskazac jeden, niestety jako default urt przyjmuje konkretna wartosc przez co na systemach przy ktorych urt powinien dzialac prawidlowo (bez pomocy) okazuje sie ze cos jednak nie jest w porzadku.

wiec jesli wczesniej dzialalo wam dobrze, a teraz cos rwie, wrecz zawiesza sie, wroccie do com_singlecore "0"

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

com_maxfps dziala jak chce. tzn. nie do konca jak chce, ale jak mialem ustawione na 84, to gra mi na 92fps wchodzila. wyglada na to, ze sa jakies dziwne przedzialy, i tak:

com_maxfps 64 dziala identycznie jak 65 i 66, i daje ~ 67fps,
com_maxfps 67=68=69=70=71 ~ 72fps,
com_maxfps 72=73=74=75=76 ~ 77fps,
com_maxfps 77=78=79=80=81=82=83 ~ 84fps,
com_maxfps 84=85=86=87=88=89=90 ~ 92fps itb, itd.

nie wiem czy to bug czy jakas nowa, sekretna modyfikacja. czasami gralem 84/85, a teraz te wartosci sa mocno bez sensu...

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 10 lat temu

Już to kiedyś przerabialiśmy w tym temacie. „Przedziały” były zawsze, wynika to z chęci dopasowania ilości pakietów do ilości klatek (wielokrotności).

W 4.2.012 miałem ustawione 125 FPS i 125 pakietów, a gra działała tak płynnie, że lepiej chyba być nie może. Od .013 się coś popsuło.

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

@DFN wiem, wiem o co ci chodzi, ale tak jak jest teraz to nie bylo jeszcze w zadnym releasie od kiedy gram. zeby 84 wskakiwalo od razu na 92fps?

poza tym, skoro maxpackets jest teraz odblokowane, to chyba zmiany powinny isc w przeciwnym kierunku...

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 10 lat temu

Ehh, zmiany powinny zachodzić na wielu frontach, tylko to, że o tym mówimy, niczego jeszcze nie zmienia. W idealnym przypadku gra powinna sama zbadać wydajność sprzętu, jakość połączenia i dobrać parametry. Co do detali, mile widziane byłyby zwyczajne presety – wysokie, średnie, niskie i ultraniskie detale. Takich „ficzerów” można dopisać milion. Ile z nich zobaczymy w HD?

#
Obrazek użytkownika town.brown
town.brown, 10 lat temu

widzisz, nie chcialbym teraz fantazjowac na temat tego co powinno byc, dziwie sie tylko dlaczego dzialajace rzeczy przestaja dzialac. normalnie jest tak, ze z wydaniem patcha poprawione zostaje to i owo. w przypadku urbana kazdy patch, ktory cos poprawia, jednoczesnie cos psuje co DOTYCHCZAS DOBRZE DZIALALO (w 0.13 na szybko zauwazylem np., ze nie dzila alt-tab czy tez rolka nie przewija tekstu w konsoli)...

#
Obrazek użytkownika Vermi
Vermi, 10 lat temu

A ja zbocze z tematu jeśli można i chciałbym zapytać czy wy też macie mniejszą ilość fps'ów na uptown ?
Bo np: na turnpike,abbey czy algiers przy 14 osobach mam stałe 63 fpsy ale jak mapa zmienia się
na uptown to przy 8 graczach fpsy mi skaczą z 63 do 40 :<

#
Obrazek użytkownika rastablaster
rastablaster, 10 lat temu

@Vermi pogrzeb w ustawieniach karty graficznej, nie wiem co tam masz, ale na pewno masz program pozwalający tworzyć profile dla poszczególnych aplikacji. ja muszę powtarzać czynność po każdej aktualizacji.

#
Obrazek użytkownika Vermi
Vermi, 10 lat temu

@rastablaster No mam karte radeon 4850 i w sterowniku nie mam nigdzie zakładki dotyczącej profili :<
No trudno najwyżej będę omijał granie na uptown.

#