Witam po dłuższej przerwie,
Chciałbym ponownie wejść na scenę i trochę pograć w nowy twór jakim jest Urban Terror 4.2, ale odziwo na przeszkodzie stanął mi problem z odpaleniem Urbana. Mianowicie chodzi o to że po próbie uruchomienia UrTa wyskakuje mi jakże znany chyba wszystkim problem Windowsowy ("Wystąpił problem z aplikacją Quake3-UrT.exe i zostanie ona zamknięta..."). Pierwsze wersje Urbana 4.2 (o ile pamiętam do 4.2.010, ale nie jestem pewny) działały bez problemowo, później niestety wkradł się powyższy błąd. Teraz co zrobiłem już by ubiec pytających:
- przeinstalowałem sterowniki do karty graficznej (wraz z wyczyszczeniem dokładnie rejestru)
- zoptymalizowałem rejestr i system tak by nie posiadał żadnego obciążenia podczas uruchomienia Urbana
- instalacja Urbana (kilka razy)
- kartą dźwiękową też się bawiłem (chociaż sam sie zastanawiam po co :P)
- Update systemu WindowsXP (wszystkie akutalizacje, system jest oryginalny)
W zasadzie wszystkie podstawowe rzeczy, które przychodziły mi do głowy.
Dokopałem się do logów zrzutu DrWatsona i mam taką informację (wklejam tylko część, w której wydaje mi się że może leżeć problem):
"*----> Zrzut stanu dla wątku o identyfikatorze 0x68c <----*
eax=00007020 ebx=00000000 ecx=004f7b8c edx=00000001 esi=ffffffff edi=00000000
eip=004a276f esp=0023fc60 ebp=0023fd98 iopl=0 nv up ei pl nz na pe nc
cs=001b ss=0023 ds=0023 es=0023 fs=003b gs=0000 efl=00000202
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for E:\Gry sieciowe\UrbanTerror42\Quake3-UrT.exe
funkcja: Quake3-UrT
004a274c c9 leave
004a274d dd1c24 fstp qword ptr [esp]
004a2750 d9c9 fxch st(1)
004a2752 d95c2430 fstp dword ptr [esp+0x30]
004a2756 d95c2420 fstp dword ptr [esp+0x20]
004a275a e871280500 call Quake3-UrT+0xf4fd0 (004f4fd0)
004a275f d9442420 fld dword ptr [esp+0x20]
004a2763 dec9 fmulp st(1),st
004a2765 d8051c265100 fadd dword ptr [Quake3-UrT+0x11261c (0051261c)]
004a276b dd5c2418 fstp qword ptr [esp+0x18]
BŁĄD ->004a276f f20f2c442418 cvttsd2si eax,qword ptr [esp+0x18] ss:0023:0023fc78=3fe0000000000000
004a2775 d9442430 fld dword ptr [esp+0x30]
004a2779 eb89 jmp Quake3-UrT+0xa2704 (004a2704)
004a277b c7057c3bdf0002000000 mov dword ptr [Quake3-UrT+0x9f3b7c (00df3b7c)],0x2
004a2785 b83f000000 mov eax,0x3f
004a278a d90510265100 fld dword ptr [Quake3-UrT+0x112610 (00512610)]
004a2790 e914ffffff jmp Quake3-UrT+0xa26a9 (004a26a9)
004a2795 ddd8 fstp st(0)
004a2797 a1b033df00 mov eax,[Quake3-UrT+0x9f33b0 (00df33b0)]
004a279c b9ff000000 mov ecx,0xff
004a27a1 d9401c fld dword ptr [eax+0x1c]
*----> Wsteczne śledzenie stosu <----*
WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong.
*** ERROR: Symbol file could not be found. Defaulted to export symbols for C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll -
ChildEBP RetAddr Args to Child
0023fd98 004bfbf6 00ac72c0 002523af 00000400 Quake3-UrT+0xa276f
0023fee8 004013ea 0000002d 01034278 00000004 Quake3-UrT+0xbfbf6
0023ffc0 7c81776f 80000001 0149da80 7ffdf000 Quake3-UrT+0x13ea
0023fff0 00000000 004014b0 00000000 78746341 kernel32!RegisterWaitForInputIdle+0x49 "
Tam gdzie występuję "BŁĄD"...."cvttsd2si " dokopałem się do informacji o procesorach że jest to jakaś funkcja, której mój procesor może nie posiadać, ale może ktoś inny rozpatrzy po swojemu ten wers, ponieważ niestety moje kopanie i wiedza na tym etapie się kończy. Jeszcze dodam że w miejscu kernel32.dll, wcześniej były dwa odmienne pliki ale po akutalizacji sterowników i systemu plik zmienił się właśnie na kernel32.dll.
Jeżeli ma ktoś pomysł na rozwiązanie problemu, proszę o pomoc. Proszę nie rzucać propozycj typu "zrób formatowanie i będzie dobrze", coś takiego mogę zawsze zrobić. Z góry dzięki.
A i jeszcze dodam jaki sprzęt posiadam:
Procesor: Athlon 2000XP
Karta Graficzna: Geforce 7600GT, 256Mb
RAM: 2Gb
Pierwszy raz po instalacji i aktualizacji (sprawdzane na 2 komputerach, o podobnej specyfikacji).
Sprawdzałeś sumę md5? Może ściągnęło spaprany plik?
Ściągałem 2 razy z głównej stronki Urbana (http://www.urbanterror.info/downloads/), md5 nie sprawdzałem, ale po pobraniu żadnych problemów nie miałem, jak masz inne lokalizację mogę spróbować pobrać raz jeszcze.
Wg mnie problem polega na instrukcji SSE2, której mój procesor nie obsługuje (http://pl.wikipedia.org/wiki/SSE2), a twórcy dorzucili zmianę do Urbana, która jest niezbędna do uruchomienia. Oszukanie aplikacji tutaj raczej nie wchodzi w grę :P. Pozostają dwie opcje, albo Frozen Sand zrezygnuję z tego przy następnej aktualizacji :P, albo wymiana sprzętu. Jak ma ktoś inny ciekawy pomysł na to, chętnie posłucham, a jak nie raczej temat do zamknięcia.
I potwierdzenie moich przypuszczeń :( http://www.urbanterror.info/forums/topic/30977-quake3-urtexe-crash-with-...
Nie może Ci Fruk pomóc skompilować ze źródeł?
Nie wiem o co do końca chodzi, ale jeżeli ma to zadziałać bym był wdzięczny za pomoc :P
Spróbuj ze zmodyfikowanym exe od mitsubishi http://www.urbanterror.info/forums/topic/18972-optimized-exe-builds-of-i...
Jak mnie się kiedyś pokazywało to co Tobie to jedyne wyjście to było na nowo zainstalować system i gra zadziałała bo też robiłem cuda na kiju i nic z tego nie wyszło.
Spróbuj z tym. mitsu, jak sama nazwa wskazuje, jest optimized, a w obecnych czasach wymuszenie SSE1 nie można nazwać zoptymalizowanym.
Nie wiem jak to zrobiłeś ale exe-ki działają (różnicy między nimi raczej nie odczuwam). Dzięki Fruk :). Takie małe pytanko, czy taka kompilacja ze źródeł jest tylko możliwa z poziomu linuxa? Zaciekawił mnie temat, w którym skończyły mi się praktycznie możliwości, a jednak dało się coś z tym zrobić :)
Ja to na Windowsie skompilowałem. Generalnie łatwiej się kompiluje na systemie, dla którego plik wynikowy ma być przeznaczony. :)
Fajnie by było poznać proces, co z tym konkretnie zrobiłeś tak na przyszłość, ale to może innym razem, jeszcze raz dzięki :P
Czy ten błąd pojawił się nagle, czy pierwszy raz po aktualizacji/instalacji?