Nie możesz przerwać podkładania bomby.
Chciałbyś strzelać z SR8 jak Tarquin, czy też mieć na koncie akcje jak Sutaffu? Ich umiejętności to nie kwestia sprzętu komputerowego czy przysłowiowego farta – to wynik wielu lat gry i godzin pracy. Nie od dziś przecież wiadomo, że ciężka praca czyni mistrza. W tym artykule pokażę, gdzie można trenować umiejętność obsługi karabinu snajperskiego tak, aby nauka przynosiła jak największe efekty.
Serwery „SR8 ONLY”
Ostatnio sporym powodzeniem cieszą się serwery, na których udostępniony jest jedynie Remington SR8. Gra zawsze odbywa się w trybie Team Survive, na popularnej mapie Turnpike (choć w mapcyklach spontanicznie przewija się Uptown).
Polecam spędzenie kilku rund na serwerach tego typu, a najlepiej regularne ich odwiedzanie. Gra tam dostarcza wielu emocji i efektownych akcji. Niesamowicie liczy się tam refleks i czas reakcji – a to chyba jedna z najważniejszych cech u snajpera. Właśnie ją będziesz szlifował podczas gry na „SR8 ONLY”. Co więcej, rozgrywka nauczy ciebie jak unikać pocisków – sam zdziwisz się jak trzeba się naskakać, aby uniknąć kul lecących z pięciu wrogich snajperek na raz. Spotkasz wielu snajperów o rozległym zakresie umiejętności – od początkujących, po doświadczonych „namiataczy”. Obserwuj grę zwłaszcza tych drugich – i zamiast oskarżać ich o czity, ucz się od najlepszych.
Swojego czasu dużo rund rozegrałem na serwerach SR8 ONLY, miło je wspominam, a najbardziej cieszę się z postępu w mojej grze, którego dokonałem dzięki nim.
Jak dołączyć do gry? Szukaj serwerów z nazwą „SR8 ONLY”, lub też skorzystaj z tej pożytecznej wyszukiwarki, która w połączeniu z tym Launcherem pozwoli tobie błyskawicznie dołączyć do gry.
Skeet Shoot
Prosta strzelnica. Stojąc na platformie, strzelasz do wylatujących w powietrze botów. Masz 10 minut na uzyskanie jak najlepszego wyniku. Gra na Skeet Shoot uczy refleksu, myślenia, umiejętności przewidywania i celowania. Przypomina także zasadę zachowania energii (energia kinetyczna jest zmieniana w potencjalną i na odwrót), której znajomość pozwala zdobywać więcej fragów w różnych sytuacjach.
Najlepsi mogą mierzyć się co roku jesienią w Skeet Shoot Tournament organizowany przez Urban Zone League. Z dumą mogę poinformować, że puchar za rok 2010 oraz 2011 należy do cXo, jednego z graczy reprezentacji Polski w UrT. Żeby lepiej przyjrzeć się, jak wygląda rozgrywka w wykonaniu najlepszych, prezentuję niżej finał w 2011 w wykonaniu Polaka. Osiągnął oszałamiający wynik 162 pkt. (czyli zabijał jednego bota co około 3,5 sekundy przez 10 minut!).
Aby zagrać w Skeet Shoot musisz pobrać mapę (jest wersja z 2010 i druga z 2011, przy czym tej drugiej przypisywana jest wyższy poziom trudności).
Wersja mapy z 2010: http://tnij.org/skeet10
Wersja mapy z 2011: http://tnij.org/skeet11
Jak uruchomić własny serwer Skeet Shoot: http://tnij.org/skeetserw
Jeśli nie chcesz stawiać własnego serwera, to poszukaj w tych istniejących zawierających nazwę „Skeet shoot”. Są to serwery z odpowiednim konfigiem oraz wgranymi botami. Możesz skorzystać też z wyszukiwarki (http://tnij.org/o8ur).
Ćwicz, a może spróbujesz swoich sił w Skeet Shoot Tournament 2012?
Rozgrywki klanowe
Rozgrywki ligowe to dla niektórych esencja grywalności Urban Terror. To podczas nich ujrzymy najlepszych graczy, przemyślane taktyki oraz niesamowite akcje. Większość klanów zawsze ma 1-2 snajperów w drużynie (choć są takiego, które nie mają ani jednego). Każdy z nich dostaje zadanie na mapie – zdjąć przeciwnika zapewniając przewagę liczebną, kontrola danego obszaru lub jego obrona, pilnowanie pleców lub prowadzenie drużyny w nowe obszary. „Clan wars” pozwoli zmierzyć ci się z najlepszymi – a nic nie uczy tak bardzo, jak otrzymanie przysłowiowych batów od drugiego gracza. Poznasz wiele taktyk i prawdziwą rolę snajpera w grze. Bardzo rozwinie to twoje umiejętności.
Żeby grać rozgrywki klanowe, należy oczywiście być członkiem jednego z nich. Jeśli jednak nie należysz do żadnego i nie masz sposobu, by dołączyć – proponuję zapoznać się z tym artykułem: http://urban-terror.pl/artykuly/pugbot-publiki-dla-doswiadczonych. Prawdopodobnie rozwiąże to twój problem.
Na koniec jeszcze kilka porad, jak grać, by stawać się lepszym
Nie, to jest chyba lag streamu. W grze normalnie hitboxy działają:)
plackowi chodziło chyba o to, że mimo strzelania w powietrze, fragi się zaliczają. To jest wina silnika gry, który bazuje na bardzo przestarzałym formacie modelów postaci (*.md3)
Sam próbowałem przed chwilą zagrać na Skeetshoot2011. Mój rekord to 70:D
Nie mam pojęcia jak cXo mógł nabić tak wysoki wynik. To jest niemożliwe :D
Hmmm, pomyliłem hitboxy z hitsoundami i źle zrozumiałem Ciebie, placek :D. UpiornyOdkurzacz ma rację, nie jest tak tylko na skeet shoot, ale i w całej grze.
@LemoNade
cXo zbliżył się niebezpiecznie do granicy niemożliwości, gdzie już więcej nie da się wycisnąć ze strzelnicy;)
70 to dobry wynik na początek, dwa razy lepszy niż mój. Dopiero dalsza praktyka pozwala znacznie powiększyć wynik. Ćwicz, ćwicz, to zrobisz konkurencję cXo tym roku :). A turniej już niedługo :>!
Heh dzięki. Co to konkurencji to nie jestem taki pewny czy we dwóch dalibyśmy radę :P
We dwóch z Ciastkiem? Możesz strzelać no-scope, a i tak będziecie w czołówce.
A propo tegorocznego turnieju, tutaj trochę info: http://www.urban-zone.org/index.php?name=Content&mid=238
Nie możesz przerwać podkładania bomby.
Wnioskuję po filmie, że hitboxy botów się opóźniają?