Configi

IlikedollS, 11 lat temu

Po kilku latach zmian, dopisywania, walki w urbanie i z fpsami, stara maszyna wymagala tego. Umieszczam mojego configa ktory moim zdaniem ma najlepsza wydajnosc, do starszych maszyn bedzie idealny:

Uwaga! W tym configu nie znajdziesz kolorowych opisow ani skryptow, glowny cel to max fps i musisz wkleic sobie z niego to co potrzebujesz:

Rozdzielczosc 800x600
Powylaczane wszystko co sie da, bronie na modelach itp.

Jedyne co zostawilem to bron w rece.

Config jest raczej dla Linux'ow i dla monitorow CRT ktore maja odswierzanie 85Hz i dla dobrej myszki (nie jest wlaczony m_filter)

https://www.dropbox.com/s/iwgyc7c14wzbg7w/autoexec.cfg

"autoexec.cfg" kopiujemy bezposrednio do katalogu "q3ut4" ktory jest w katalogu "UrbanTerror"

Jak ktos jest madry i umie zrobic jeszcze wieksza wydajnosc to niech sie tym podzieli co jeszcze wylaczyc.

Jak ktos ma configa z kolorowymi znaczkami to tez niech tu wklei, to ludzie sobie ustawia co i jak i beda bardziej komunikatywni w grach i poziom miejmy nadzieje sie ciut powiekszy dzieki wam i temu forum. Najlepiej zeby zrobic to z opisami albo w osobynym artykule jakims.

Aha, konfiguracje mozna sprawdzic odpalajac demo zrobione przez Krwistego:

Kopiujemy najpierw sciagniete demo do katalogu "demos" ktore jest w katalogu "q3ut4" ktore jest w glownym katalogu "UrbanTerror"

https://www.dropbox.com/s/ib2w7v79ry12f4v/test.dm_68

Uruchamiamy UrbanTerror i wciskamy konsole (taki klawisz pod Esc, nad Tab), wpisujemy:

timedemo 1
wciskamy Enter a nastepnie wpisujemy:

demo test

Czekamy i porownujemy, czy mamy wiecej fps bez czy z moim autoexec.cfg a potem ewentualnie kopiujemy te ustawienia ktore potrzebujemy.

Najlepiej zrobic co jakis czas (miesiac, tydzien) kilka takich testow zeby sprawdzic czy karta graficzna i procesor sie nam nie przegrzewa i czy mamy ta sama wydajnosc...

Wklejajcie swoje configi i ilosc fps, konfiguracje maszyny (jaki procek, karta graficzna itp.), jaki system operacyjny.

Moj fps:
176

System operacyjny Debian 6 (sterowniki 10-9 fglrx Version: 8.77.5 dla jadra 2.6.26-2-686)
Laptop, Procesor Core2Duo T5870 @Gość 2.00GHz, Karta graficzna Ati HD 3470, Ram ddr3 2GB (SODIMM Synchronous 800 MHz (1.2 ns)), Plyta Gl. 82801I (ICH9 Family).

Obrazek użytkownika Tomi
Tomi, 11 lat temu

Ty z C2D i Radkiem słabym no ale radkiem grasz na max fps ? Dziwi mnie to bo ja mam dużo słabszą konfiguracje i gram z średnia liczbą klatek 55 (np. fontanna na Casa zwalnia mi gre)

Wczoraj po wejściu na stronke zobaczyłem screeny które musiałem zobaczyć oczywiście i powiem Ci że dużo tracisz zmniejszając detale bo UrT ma naprawde przyzwoitą grafike jak sie wymaksuje wszystkie detale i rozdzielczość lub mniejszą rozdzielczość + antyanalyzing.

Jeśli chodzi o max fps to tutaj http://dailynade.com/increasing-fps-through-cvar-tweaks/ i tu http://www.urbanterror.info/forums/topic/27800-old-computer-and-very-low...

#
Obrazek użytkownika CaPonE
CaPonE, 11 lat temu

Zwiekszajac detale tracisz fps.

#
Obrazek użytkownika sylwke3100
sylwke3100, 11 lat temu

Mój lekki config wygląda tak http://pastebin.com/rnnf4XMp
W sumie świetnie się spisuje na zoptymalizowanej wersja od mitsu z renderem vanilla bo na normalnej spadki FPSów pojawiają się bez powodu nawet na prostych mapach (casa, tp).

#
Obrazek użytkownika Tomi
Tomi, 11 lat temu

Lepiej jakbyś zmienił detale na medium i dał sobie 32 bity kolorów, com_hunkmegs zmień sobie na 512 jeśli masz 1 GB ramu, powinno sie podawać połowe tego co sie ma w kompie, zauważyłem że r_ext_multitexture lepiej zostawić na 1 bo inaczej spadają klatki no i najważniejsze te filtrowanie ... próbowałem grać bez filtrowania ale to okropnie razi w oczy ;)

#
Obrazek użytkownika sylwke3100
sylwke3100, 11 lat temu

Zależy komu. r_ext_multitexture na 1 u mnie powoduje nie oczekiwane spadki fpsów. W szczególności na linuksie na karcie 5200fx. Ja wole na minimum bo niestety nawet na średnich szczególnie z TS nie da się grać (10-15 fps)

#
Obrazek użytkownika Tomi
Tomi, 11 lat temu

Jak wyłączysz TS zwłaszcza jeśli masz TS3 to fpsy wzrosną. TS3 bardzo obciąża procka ale za to daje czysty i znacznie lepszy głos od TS2.

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

Misie, nie oszukujmy się. Ta gra i tak jest brzydka. Nie gramy w Urbana dla pięknych widoków. Dobrym patentem jest zwiększenie gammy (r_gamma). Wygląda to wszystko tak, że niemal oczy wypala, ale wrogowie są lepiej widoczni.

Co do konfiga z pierwszego postu to można zmienić mu nazwę z autoexec.cfg, a we właściwym autoexecu, który każdy ma w folderrze q3ut4 dopisać linię wywołującą owy konfig, a pod nią resztę ustawień (typu sweetaśne komendy radiowe).

#
Obrazek użytkownika sylwke3100
sylwke3100, 11 lat temu

Bez Tsa się nudnie gra. I tak sobie limit do 60 ustawiłem

#
Obrazek użytkownika Rosa
Rosa, 11 lat temu

No przed zmianą PC też miałem problemy z FPS. Winą właśnie był TS3 (daje nieźle popalić jednordzeniowcom), bez TS gra chodziła wyśmienicie :)

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

Słyszałem, że najgorzej jest z TS3 na Linuxie, ponieważ jest tam oparty o jakieś mało wydajne biblioteki.

#
Obrazek użytkownika Rosa
Rosa, 11 lat temu

Mi na XP jeszcze przed zmianą PC zjadał 20% procka

#
Obrazek użytkownika sylwke3100
sylwke3100, 11 lat temu

No te biblioteki to Qt-syf

#
Obrazek użytkownika Tomi
Tomi, 11 lat temu

TS2 obciąża procka do 5 %
TS3 obciąża procka do 25 %

Jedyną według mnie zaletą TS3 nad TS2 jest... możliwość ściszania i zgłaśniania każdego uczestnika osobno bo jak wiadomo na TS2 slyszało się jednego cicho a drugiego głośno i ciężko było to wyregulować.

Jednak i tak wybrałbym TS2 z powodów sprzętowych oczywiście.

#
Obrazek użytkownika IlikedollS
IlikedollS, 11 lat temu

Zrobcie testy na tym configu moim i zobaczycie ile macie fpsow, bo kazdy madry jest ale nikt prawie nie zrobil testu wiec nie mamy punktu odniesienia zadnego. Moge prawie ze 100 proc pewnoscia stwierdzic ze przy takiej samej konfiguracji jak moj sprzet, ktory jest juz stary i nie mam w nim zadnych spadkow fps na standardowych mapach i full serwerach, na windowsach nie wyciagniecie wiecej a nawet rowno, fpsow ile ja mam. Linuch do Urbana jest po prostu lepszy i tyle. Tak samo mam ts3 i nie mam spadkow fpsow w czasie gry.

"Ty z C2D i Radkiem słabym no ale radkiem grasz na max fps ? Dziwi mnie to bo ja mam dużo słabszą konfiguracje i gram z średnia liczbą klatek 55 (np. fontanna na Casa zwalnia mi gre)"

Ja mam caly czas 90/85 fps bez wzgledu na to co sie dzieje w grze i czy z ts3 czy nie. Jak ty masz 55 klatek to cos jest nie tak z twoimi ustawieniami urbana albo ze sprzetem albo sie przegrzewasz. Jesli masz 55 klatek to musisz ustawic ograniczenie

com_maxfps 50
cl_maxpackets 25

Co jest po prostu smieszne bo tak sie dobrze grac nie da. Jak chcesz lepiej pograc musisz miec stabilne cl_maxpackets 42 czyli musisz miec albo com_maxfps 85 albo 126 (85 jest dwukrotnie wieksze od ilosci pakietow wysylanych cl_maxpackets, 126 jest trzykrotnie, bo tak dziala silnik jak chcesz miec synchronizacje), monitor 85 Hz albo 100 Hz albo wiecej. Lub meczyc sie na

com_maxfps 60
miec monitor ustawiony LCD na 60 Hz i miec
cl_maxpackets 30

Lub tez miec monitor LCD na 75 Hz
com_maxfps 75
cl_maxpackets 37

Tak uzyskasz synchronizacje pakietow wysylanych do serwera z tym co widzisz i z silnikiem ale jak masz tak malo fps to nic tobie nie pomoze, bo jak ci fpsy lataja w gore i w dol to muisisz ograniczyc, ale i tak Bog wie o ile ci tam spada fps wiec tak czy inaczej nie ustawisz tego bez radykalnej zmiany detali.

Tak wiec UrbanTerror w detalach dopiero jest dobry jak masz totalna karte graficzna i 1000W zasilacz i dobre wiatraki, bo tak wszystko bedzie ci wyc, kuzyc sie jak odkurzacz i zrec prad.

Jesli chodzi o detale, to ja jako gracz poprzedni w q2 nie mam z tym problemow i czego innego szukam w tej grze, szukam dobrej gry a nie podziwiania widokow. Podobnie ludzie mysla grajac w Minecrafta i nie narzekaja na brzydote bo dla nich ta gra jest piekna i to ci ktorzy nawet maja totalne karty graficzne.

Podsumowujac zasada jest jedna
Malo fps albo niestabilny fps = slaba gra
Duzo fps = szansa na dobra gre

I po to jest ten watek, zeby kazdy ustawil sobie jak najwiecej fps, lub jak ma karte porzadna graficzna, zobaczyl ile fps w demie moze ograniczyc zwiekszajac detale zeby miec wciaz stabilna gre i zeby nie zjadalo mu pakietow wysylanych do serwera (a co za tym idzie hitow) przy braku synchronizacji fpsow z cl_maxpackets.

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 11 lat temu

Poratuje ktoś oryginalnym pliczkiem demo.dm_68? Swój usunąłem, a chcę, żeby test wyszedł obiektywnie.

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

Nie mogę go znaleźć, a na pewno nie usuwałem. Jaka jest dokładna ścieżka do niego? :[

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 11 lat temu

q3ut4\demos
Chyba że plik nazywa się inaczej niż podałem. :P

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

No najwidoczniej tak jest:)

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 11 lat temu

No to jedyny, którego nazwa nie pasuje do pozostałych. ;)

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

Oj ja mam ponad 3GB demek na dysku, to nie jest takie proste.
Podejrzewam, że mógłby to być tutorial.dm_68, proszę: http://dl.dropbox.com/u/49637860/tutorial.dm_68

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 11 lat temu

Dzięki wielkie!

#
Obrazek użytkownika DFN
DFN, 11 lat temu

Sprawdziłem 4 konfiguracje – własną, standardową, IlikedollS i sylwke3100. Binarka psychorunnera, wszystkie w tej samej rozdzielczości. Wyniki są dość ciekawe, np. to, że po obniżeniu jakości grafiki FPS-y spadają. :F Chociaż prawdopodobnie stało się tak dlatego, że zamiast standardowego silnika audio korzystam z dmaHD.

Wyniki w tabelce: http://i.imgur.com/CGoM4.png

#
Obrazek użytkownika sylwke3100
sylwke3100, 11 lat temu

A jaki masz render?

#
Obrazek użytkownika IlikedollS
IlikedollS, 11 lat temu

Wlasnie chodzi o to ze oryginalny tutourial demo ni w pyndzel ni w dzyndzel nie nadaje sie do testow, to dlatego Krwisty zrobil demo z dymami i ludkami biegajacymi, zeby bylo co renderowac i wymagac od grafiki...

Proporcje nie sa liniowe jak robie test zwyklym demem tutourial przy roznych rozdzielczosciach, do dema od Krwistego Przykladowo:

timedemo 1; demo test -15.1 s, 179,2 fps przy 800x600
timedemo 1; demo tutourial -8.0 s, 537,4 fps przy 800x600

Jak podzielimy pierwsza ilosc fps do drugiej przy tej samej rozdzielczosci 800x600 to wyjdzie nam: 3.01

timedemo 1; demo test -15,3s, 175,2 fps przy 1024x768
timedemo 1; demo tutourial -10,4s, 412 fps przy 1024x768

Jak podzielimy pierwsza ilosc fps do drugiej przy tej samej rozdzielczosci 1024x768 to wyjdzie nam 2,35

Co jest bzdura, bo powinna proporcja wyjsc ta sama bo nie zmieniamy karty graficznej, tylko rozdzielczosc. Wiec demo tutourial nie testuje karty co jest slusznie nazwane "tutourial" a nie "test fps"

Teraz uwaga! Mozna powiedziec, ze moglbym grac w rozdzielczosci 1024x768 bo przeciez roznica jest minimalna. Jednak tutaj tez logika zawodzi, bo jesli dam 1024x768, to przykladowo na ut4_orbital_sl w szklarni jak stane na srodku skierowany patrzac na drzewka a z tylu mam schody i czarna bombe i te wykresy na szybie, to wlasnie na tej rozdzielczosci nagle myszka zaczyna lagowac i fps spada mi z 125 do 111. Jesli jednak zmienie na 800x600 to nie ma zadnych spowolnien, jakby w ogole tego bugu nie bylo.

Podobnie bylo jak mialem starego GF 6600 GT z Celeronem 3,6 GHz.
Takie cuda po prostu sie dzieja w Urbanie. Nie wiem jaka musialbym miec karte graficzna, zeby to nie wystepowalo, pewnie lepsza, to jest oczywiste. Tyle ze w laptopie jej nie wylutuje...

Teraz moge smialo powiedziec, ze takie glupie bledy (ogolna suma ich) powoduja, ze ludzi to irytuje i czesc odpycha od urbana. Z drugiej strony widac jaka popularnosc Cs 1.6 zrobil ze wzgledu na swoja prostote i stabilny fps nawet na slabych maszynach. Potem oczywiscie CSS zaczal byc popularny, bo CS 1,6 zrobil dobra reklame dla calej serii. I ludzie mieli chec do kupienia lepszych komputerow.

To wszystko wydaje sie byc smieszne, bo jak slysze o UrbanTerrorHD, to smiac mi sie troche chce. Ciekawe jaka karte graficzna bedzie trzeba miec i procka zeby UrtHD chodzil bez spowolnien. A przeciez wszysty hurtem nie zmienia swoich Core i5 albo i7 i Geforcow GTX na jeszcze lepszy tylko po to zeby pograc w jakiegos Urbana HD, skoro wszystkie gry im beda smigac na normalnych fpsach i stary dobry Urban 4.1.1 albo 4.2 (bo moze nie zepsuja). I na pewno wszyscy nie kupia 1500W zasilaczy nowych, bo to jest troszke przesadzone, tylko po to zeby pograc w Urbana HD.

No nic, to jest tylko moja opinia i nie nalezy sie nia sugerowac. W czasie kilku lat od wersji 4.1, caly czas pomagam ludziom z problemem fps, niektorzy nawet maja lepsze karty graficzne ode mnie i spada im fps. I wlasnie to co tu pisze jest po to, zeby dac tylko linka i zeby ludzie sami sobie zrobili configa i wiedzieli jak testowac i wiedzieli ze nawet testy w timedemo nie zawsze robia to dobrze, bo jest sporo nielogicznych rzeczy o ktorych trzeba wiedziec.

#
[użytkownik usunięty], 11 lat temu

Karta graficzna to nie wszystko na boga!

Miałem kiedyś Pentiuma, którego kręciłem z 2.8 na 3.5 (a w porywach do 3.9).

I co? I im wyższa częstotliwość tym mniejsze dropy na dużych mapach pokroju Riyadh, Ramelle i innych Terrorismów.

Zresztą - najłatwiej to sprawdzić ordynarnie obniżając rozdzielczość do najniższych możliwych wartości i paczając czy fpsy rosną czy nie - jeśli nie, to sory-memory ale proc ssie i nic się nie da zrobić żadnym konfigiem.

Takie moje trzy grosze.

#
Obrazek użytkownika UpiornyOdkurzacz
UpiornyOdkurzacz, 11 lat temu

Silnik na którym stoi UrT większość (wszystkie praktycznie) obliczeń kładzie na procesor. W dodatku nie obsługuje więcej niż jednego rdzenia. Także cały urt jest obsługiwany przez jeden rdzeń procesora. Nie zmienia to faktu, że nowoczesny procek nie powinien tego nawet zauważyć i generować te 125 klatek nawet na bardziej wymagających mapach.

#
Obrazek użytkownika IlikedollS
IlikedollS, 11 lat temu

Na Boga! Czy zrobiles jakis test i tu wkleiles i sie podzieliles? Jak nie, to zrob na Boga!

Masa ludzi mowi tutaj o swoich romansach ze wszystkim w urbanie, ale prawdopodobnie tylko DFN zrobil testy i sie nimi podzielil i pare tylko ludzi mowi cos konkretnego, na Boga!

DFN a propo twoich testow, podaj prosze konfiguracje, na Boga, bo powiem ci, ze tylko do mojego starego sprzetu moge przyrownac tak niskie fpsy. Na Boga z twoich testow wynika, ze moj Celeron 3,6 GHz z ramem ddr1 (512MB) i grafika GF 6600GT mial na Debianie w demie "test" od Krwistego i moim configu 120 fps! Co ciekawe na kolegi starym P4 3GHz i ramem ddr1 dosc szybkim, chyba z tych najszybszych ktore byly w ogole mozliwe dla ddr1 z tym configiem moim w tescie Krwistego mial 125 fps! Na Boga, co ciekawsze taki sprzet ten P4 mozna kupic poleasingowo z roczna gwarancja za 100zl, tyle ze trzeba tylko graficzna karte zmienic, co moj kolega zrobil na jakiegos GF 6800 za 40 zl. I moze juz spokojnie grac na tym configu i na swoim LCD jak ograniczy wszystko do 60fps. Na Boga, Cudow nie ma oczywiscie, ale na pewno jest totalnie sprawniejszy niz twoja konfiguracja, wiec dlatego mam zdziwienie i prosze cie na Boga podaj swoja, bo moze okazac sie, ze cos masz nie tak, jesli masz lepszy sprzet albo taki sam skoro na Boga masz tak niskie fpsy!

#
[użytkownik usunięty], 11 lat temu

"Powinien" - powiedz to mojemu Core 2 Quad Q6600 podkręconemu z 2.4 na 3 GHz w czasie gry na Blitzkrieg z dwudziestomaparoma osobami na serwerze :-) Zdarza mi się wtedy widzieć spadki do marnych 50 klatek i to na zoptymalizowanych binarkach.

#
Obrazek użytkownika IlikedollS
IlikedollS, 11 lat temu

Po co jest w takim razie komenda "seta r_smp "1" // Duel CPUs off (default)."

Pytam o zrodlo, bo rozne rzeczy ludzie mowia i byc moze to jest prawda co mowisz, ale tylko na windowsie bo jak robie tam testy na tym samym sprzecie gdzie na Debianie mam 179fps to na windowsie mam tylko 142fps.

Tutaj na Debianie mam 100 proc. czasu, 100 proc. uzycia dwoch rdzeni jak gram w urbana, to moze tlumaczyc wlasnie wyzszosc Debiana dla urbana, bo byc moze urban pod windowsa nie potrafi dobrze uzywac prockow z wieksza iloscia rdzeni niz jeden.

#
Obrazek użytkownika IlikedollS
IlikedollS, 11 lat temu

""Powinien" - powiedz to mojemu Core 2 Quad Q6600 podkręconemu z 2.4 na 3 GHz w czasie gry na Blitzkrieg z dwudziestomaparoma osobami na serwerze :-) Zdarza mi się wtedy widzieć spadki do marnych 50 klatek i to na zoptymalizowanych binarkach."

Zrob test, na Boga!

#