Urban Terror na początku był zwykłym modem do Quake 3 Arena.
Dzisiaj o 20:00 nadejdzie nowa aktualizacja
Dziś Frozen Sand ogłosiło, że wieczorem czasu polskiego dostaniemy nowego patcha do Urban Terror 4.2. Patch otrzymał szczęśliwy numerek 013 i wnosi on sporo poprawek błędów oraz jeszcze więcej nowości.
Kilka zmiennych otrzymało nowe nazwy:
CVARy g_noStamina oraz g_regainStamina zostały połączone w jeden, g_stamina. 0 to normalne zachowanie staminy w grze, 1 błyskawicznie ją regeneruje a 2 daje jej nieskończoność.
Wraz z wersją 013 debiutuje nowy system podziału strefy obrażeń. Teraz jest ich dużo więcej. Dodano:
Obrażenia zadawane przez broń zostały odpowiednio dostosowane do strefy trafienia. Pachwina oraz pośladki zachowują się prawie jak tors w kwestii obrażeń - a zostały dodane aby rozwiązać problem "zbyt wielu trafień w nogi" w Urban Terror 4.2. Wcześniej strefa trafień nóg zaczynała się, anatomicznie, od pasa w dół. Teraz pomiędzy torsem a nogami są jeszcze pachwina oraz pośladki.
Wraz z wersją 013 debiutuje kilka długo oczekiwanych usprawnień. Dodano system dźwięku dmaHD, który możecie włączyć i używać zamiast wbudowanego. Ponadto użytkownicy Windows wreszcie dostali do dyspozycji komendę /raw_mouse, która pozwala na grę bez zakłóceń, które może generować system Windows.
Od teraz można również łatwo przypisać proces gry do pojedynczego, konkretnego rdzenia procesora. Opcja tylko dla Windows, nie mylić z wielowątkowością oczywiście.
Najważniejsze komendy to:
Komplet komend zaawansowanych znajdziecie tutaj.
W tej wersji po raz pierwszy można użyć dwóch nowych broni. Grupę broni podręcznej, sidearms, zasila Colt 1911. Natomiast bronie poboczne, secondary, zostały wzbogacone o pistolet maszynowy MAC11.
Zmian jest dużo, sporo też jest nowości. Z raw_mouse z pewnością ucieszy się putin, który na to narzekał już w latach 70tych. Nowy pistolet maszynowy MAC11 z pewnością uraczy Patera, który kocha Counterstrike'a jak mało kto.
Pozostaje tylko użyć UrT Updatera, albo pobrać świeżą wersję w archiwum ZIP.
Pobierz nową wersję serwerów. Tylko 013 będzie Ci się wyświetlać.
Colt ma świetne „kopnięcie” – nie za mocne, nie za słabe, odczuwalne. Trochę dziwnie reaguje tuż po przeładowaniu, trzeba chwilę odczekać – czy tak miało być? ;-)
@DFN
W idtech3 (czystym) jest syf z animacją i strzelaniem - czasami możesz mieć dziwne "odczucie". To wynika z technikaliów. Ale przyjrzymy się temu, jeśli coś tam nie gra, to się zobaczy co da się zrobić i 014 w twarz dostaniesz z poprawką ^_^
Przy włączeniu konsoli i ruszeniu myszką celownik stoi w miejscu (w poprzedniej wersji ruszał się) po wyłączeniu konsoli celownik zatrzymuje się tam gdzie faktycznie ruszyliśmy myszkę. Nie zauważymy ruchu jakiegokolwiek, który wykonamy myszką na biurku, po wyłączeniu konsoli celownik zatrzyma się tam, gdzie nasz ruch się zakończył (nie ma tej fazy ruszania samej). Wydaję mi się, że dość jasno to wytłumaczyłem. :>
Działa dziwnie, ale podoba mi się! Nowe klamki pierwsza klasa.
Czy ktoś jeszcze czuje, że mysz mu nieźle „zwolniła” po przesiadce z wersji r00ta?
Mi prędzej przyspieszyła. Na pewno nie zwolniła imo.
Wszystko ładnie, pięknie. Colt - cudeńko, ale za to coś mi się z dźwiękiem stało...
Słyszę tak jakby wszystko przez ścianę, dźwięki są 'głuche'. :(
jest syf z animacją i strzelaniem - czasami możesz mieć dziwne "odczucie"
To na pewno kwestia animacji. „Na oko” przeładowanie kończy się w momencie włożenia magazynka, kiedy broń znajduje się już w wyjściowym położeniu, jednak cyfra w prawym dolnym rogu zmienia się jakiś czas później – można być pewnym, że się przeładowało i wyciągnąć pustą broń.
Podział na udziec, szynkę i kopytko dodatkowo przyspiesza grę – nie trzeba już się leczyć przez pół rundy. Gameplay coraz bardziej przypomina QL i myślę, że to bardzo dobrze. W ciągu mojej krótkiej zabawy na publikach pojawiło się w wiele pochlebnych opinii.
Good job, Frozen Sand!
Wszystko ładnie, pięknie. Colt - cudeńko, ale za to coś mi się z dźwiękiem stało...
Słyszę tak jakby wszystko przez ścianę, dźwięki są 'głuche'. :(
Spróbuj:
/dmaHD_enable 0
Widzę, że nowe komendy są ustawione jako włączone, np.: com_singlecore 2
Urban Terror na początku był zwykłym modem do Quake 3 Arena.
No dobra, mam juz 4.2.013 i nie ma zadnego serwera, jak zobaczyć czy serwer jest na 012 czy 013 bez wczodzenia?