Urban Terror 4.2.019

Po ponad pół roku otrzymaliśmy soczystą aktualizację

Frozen Sand opublikowało kolejną - to jest dziewiętnastą już - aktualizację do Urban Terror 4.2. Tym razem obok poprawek błędów, są także nowe mapy oraz zupełnie nowy tryb gry, Freeze Tag.

Nowe Mapy

Dwie nowe mapy wchodzące w skład podstawowej instalacji gry to "Killroom" autorstwa FrankieV oraz "Prominence" autorstwa HappyDay.

Prominence

Killroom

Freeze Tag

Grający w Urban Terror od jakiegoś czasu ale przede wszystkim wszyscy pamiętający czasy Quake3Arena z pewnością kojarzą tryb gry Freeze Tag jako mod do Urban Terror. Teraz tenże tryb został oficjalnie włączony do gry. Jest to wariacja Team Survivor polegająca na tym, że zabity wróg zamiast umrzeć, zostaje "zamrożony". Rundę wygrywa ta drużyna, która zamrozi wszystkich przeciwników. Zamrożonego kolegę z zespołu można "odmrozić" - wystarczy przy nim stanąć na kilka sekund. Ponadto, gdy jesteście zamrożeni, wraz z czasem, powoli - odtajecie. Dwa dodatkowe CVARY jakie doszły dla administratorów serwerów to

  • g_thawTime - czas potrzebny na "odmrożenie" koleżanki/kolegi
  • g_meltdownTime - czas samoczynnego "odtajania"


Strat Time

W tej wersji dodano także "strat time", czyli odliczanie do rozpoczęcia rundy w trybach rundowych, takich jak Team Survivor czy Bomb Mode. Kilka sekund zawsze się przyda do "organizacji" na czacie bądź Teamspeak.

Poprawki błędów

Poza nową zawartością, ta aktualizacja poprawia wiele błędów.

  • licznik hotpotato już się zatrzymuje w czasie pauzy (timeout)
  • gra się nie zawiesza przy używaniu komend /map i /devmap przez serwer
  • naprawiono zakończenie meczu FFA przy tylko jednym graczu
  • czas zdobycia flagi wyświetla się prawidłowo w trybie Jump Mode
  • gra się nie zawiesza już na stronie z wyborem dema do obejrzenia
  • naprawiono zawieszenia gry przy ładowaniu map na MacOS
  • błąd "signal 6" na MacOS został naprawiony
  • funkcja kopiuj/wklej już nie zawiesza gry na systemach uniksowych
  • naprawiono odpowiedź na komendę /ignore
  • naprawiono działanie ut_weaptoggle w przypadku posiadania dwóch typów granatów
  • dodano zabezpieczenie "flood protection" przy zmianie trybów broni
  • naprawiono błąd w głosowaniu na wyrzucenie z serwera, który skutkował wyrzuceniem niewłaściwego gracza
  • numer klienta wobec którego zarządzono głosowanie o wyrzucenie jest już prawidłowo logowany
  • głosowanie na zmianę mapy już nie skutkuje przypadkowymi rezultatami
  • już wszystkie elementy HUD wyświetlają się poprawnie podczas pauzy
  • dodano do linijki loga zawierającej informację o graczu jego Auth
  • odblokowano maksymalną prędkość przy pobieraniu map
  • dmaHD już nie zapętla się na niektórych mapach
  • komenda /reconnect działa także po restarcie gry
  • usprawniono wyświetlanie informacji o /forcesub
  • w niektórych przypadkach podłożenie bomby mogło zawieszać serwer
  • naprawiono komendę /tell - już wysyła tekst do właściwego użytkownika
  • ikona medyka wyświetla się prawidłowo
  • gracz rezerwowy już nie może pozostać w trybie 3cio-osobowym
  • klient 0 już nie otrzymuje przypadkowych punktów za zabicie przez wykrwawienie przez innego gracza

 Aktualizację klasycznie już przeprowadzacie pobieraczkiem czyli UrT Updaterem lub ściągacie pełną wersję dla swojego systemu tutaj.

Obrazek użytkownika Majki
Założyciel portalu urban-terror.pl i jego główny redaktor.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika BrTk
BrTk, 10 lat temu

tragedia, tragedia no po prostu tragedia ...

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 10 lat temu

@BrTk:
Mógłbyś rozwinąć? :D

#
Obrazek użytkownika szejdi
szejdi, 10 lat temu

^Pół roku czekania na dwie kiepskie mapy i bezużyteczny tryb dla publików. Wiekszość "poprawek" jest praktycznie niezauważalna lub nie sprawiała większych problemów w poprzedniej wersji. Spadki FPS jak były tak dalej są, ale za to mamy nowe ikonki broni!

#
Obrazek użytkownika BrTk
BrTk, 10 lat temu

@Majki jasne, że tak :D
FS zajmuję się bzdetami zamiast konkretami. Dodane zostały 2 mapy przed ich obczajeniem myślałem no spoko jakieś mapy dodają to będzie można zagrać TSa bądź BMa. Wchodzę na serwer 2 mapy które dodali to rozmiarów 5x5, które się nadają tylko do 2v2/1v1 no nades.
Po tym jak już trochę ponarzekałem sobie pod nosem na mapy zmieniam broń i jestem totalnie w szoku wszystkie ikonki pozmieniane a najlepszym faktem jest to, że nikt nie chciał ich zmieniać i teraz każda z nich przypomina naszego DE. lol
To samo jest z hitami byłem dobrej myśli, że w końcu FS naprawi groin hita jak przypominam : lr300 kevlar 27 groin 37 sr8: kevlar 100 groin 97. To jak o tym przypomniałem na twitchu to dostałem odpowiedź od jednego wariata, który chwali groin hity i żebym miał trochę dystansu bo to jest FUN OVER REALISM...
Podsumowując tak na szybko to FS nie zrobił nic ciekawego dodał niepotrzebne rzeczy zamiast zajmować się bugami związanymi z grą takimi jak np double flag steal żeby dźwiek poprawnie działał to sobie ikonki w ekwipunku zmieniają na jeszcze gorsze. Nie mam zielonego pojęcia dla kogo to robią, ale wolałbym zostać na wersji 4.1 i grać tam ligowo bo 4.2 z wersji na wersje jest straszniejsze a na serwerach jest jeszcze więcej botów :)
btw. mamy RITO, mamy VOLVO, teraz dochodzi nowy zawodnik do gry - GG FRIZO

#
Obrazek użytkownika brejnless
brejnless, 10 lat temu

ahahhaha : DD

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 10 lat temu

btw. mamy RITO, mamy VOLVO, teraz dochodzi nowy zawodnik do gry - GG FRIZO

Tego fragmentu nie rozumiem ( ͡° ʖ̯ ͡°)

FreezeTag jest spoko w QuakeLive - dużo tam w to gram. Ale tam nie ma samoczynnego rozmnażania w sumie. Właśnie ściągam cały update, bo pobieraczek mi nie działa na Linuksie znowu.

#
Obrazek użytkownika fruk
fruk, 10 lat temu

Jak ocenicie ałdio w tej wersji?

#
Obrazek użytkownika BrTk
BrTk, 10 lat temu

grywalność 3/10 ałdio 5/10 grafika 4/10 ogulna ocena 7/10

#
Obrazek użytkownika rastablaster
rastablaster, 10 lat temu

Freeze Mode fajowy; ale ja gram tylko na publikach :).

#