W wersji 3.2 gry magazynek Negeva mieścił aż 150 pocisków.
Po trzech długich miesiącach otrzymamy dziś dziesiątą aktualizację
Około godziny 22:00 będzie można zacząć pobierać Urban Terror 4.2 w wersji 010
Lista poprawek:
Tyle z poprawek, teraz trochę nowości
Rewolucja w skinach graczy
Od wersji 010 można już wymuszać skiny, jakich używają gracze. Tylko po stronie gracza oczywiście. Możecie w menu gry wybrać zestaw skórek dla swojego zespołu jak i drużyny przeciwnika:
W grze to wygląda mniej więcej tak:
Akceleracja myszy z Quake Live
Jak może niektórzy wiedzą, główny programista QuakeLive jest członkiem Frozen Sand od jakiegoś czasu. Jedną z rzeczy jakie zrobił dla Quake, było opracowanie nowego systemu akceleracji myszy, który został dodany jako opcja do Urban Terror 4.2.
Aby ją włączyć, używamy nowego CVARa:
Dostępne ustawienia:
Stara akceleracja (cl_mouseAccelStyle 0) może być trudna do kalibracji, ponieważ gdy już ustawicie czułość myszy, to ustawienie akceleracji na 0 będzie miało wpływ na czułość przy niskiej prędkości poruszania celownikiem. Podstawowy problem ze starą akceleracją polega na tym, że macie do dyspozycji tylko akcelerację opartą na wielokrotności liczby 2.
Nowy kod ma za zadanie rozwiązać obydwa problemy.
Jak już ustawicie sobie czułość, która wam odpowiada, przy starym kodzie akceleracji, możecie zacząć zwiększać wartość cl_mouseAccel oraz bawić się ustawieniem cl_mouseAccelOffset, aby uzyskać przyspieszenie przy szybkich ruchach, które was zadowoli.
cl_mouseAccel jest wartością „siły”. Powinno być większe bądź równe 1. Wartość 2 da taką samą krzywą jak 0. Im wyższa wartość, tym szybsze przyspieszenie.
cl_mouseAccelOffset reguluje jak bardzo bazowa delta myszy będzie podwojona przez przyspieszenie. Im bliżej zera, tym większa akceleracja będzie występować przy wolniejszych ruchach. Jest to bardzo przydatne również gdy zmieniacie mysz na nową, z wyższą wartością DPI. Jeśli zmiana jest z 500 na 1000 DPI, możecie podzielić swoją wartość cl_mouseAccelOffset przez dwa, aby zachować stare "wyczucie" (prawdopodobnie też zwiększy się wasza precyzja gdy to robicie, ale nie jest to związane z akceleracją myszy).
Ignorowanie trolli
Dodano dwie nowe komendy, które mogą się przydać, jeśli nie macie ochoty czytać tego, co pisze konkretna osoba na czacie.
Aktualizujemy Updaterem, jak zawsze. Od godziny 22:00 czasu polskiego 010 powinno być w kanale aktualizacji. Oryginalny wpis na stronie Frozen Sand znajdziecie tutaj.
@pAter
Nie podejrzewałem, że ktoś jest na tyle zainteresowany akceleracją, że powstają dodatkowe jej parametry. :D No ale trudno, trzeba będzie spłodzić w końcu update.
Ze wszystkiego na liście najbardziej cieszę się ze starego ut_weaptoogle i liczę na fajniejsze animacje, ale i tak wielki props dla FS za wszystkie owoce trzymiesięcznej pracy. ;-)
@DFN
Wśród "kwejkowców lajf" parametry myszy to była i jest wciąż sprawa wielkiej wagi. Oni ustawiają na każdą z broni oddzielny sens, FOV, celownik i akcelerację (jeśli dany gracz jej używa). Banda świrów opita Red Bullem i przejedzona amfetaminą:D
A czy będzie jakiś normalny installer? Bo do tej pory trzeba było kombinować z prawami dostępu do katalogu np. w Program Files (trzeba odpalać updatera jako administrator). To jest trochę problematyczne dla ludzi, którzy się na tym nie znają - pewnie niektórzy chcą po prostu odpalić instalkę, a ona niech sama już się zainstaluje w odpowiednim katalogu.
PS. Mam Windows 8, ale na 7 jest to samo.
szczerze mowiac nie wiem w czym widzisz problem? to jest program ktory ingeruje w pliki na dysku chronionym, jesli ci to nie odpowiada zawsze mozna wrzucic na chama urta na inna partycje [czytaj: nie w program files]. ale i tak trzeba zezwolic updaterowi na polaczenie i chyba ingerencje w pliki. nie wiem, przyzwyczailem sie ze sie win7 glupio pyta za kazdym razem i nie zwracam uwagi.
ps. nowy updater tutaj: http://www.urbanterror.info/downloads/software/urt/42/UrbanTerror42.zip
Chodzi o to, że każdą normalną grę instaluje się odpalając jakiś autoinstalator - nie kopiujesz ręcznie wypakowanego zipa gdzieś na dysk, tylko uruchamiasz aplikacje, która robi to za ciebie (po drodze można ustawić ścieżkę zapisu, wybrać czy na pulpicie ma się pokazywać ikonka itp.). To jest w pewnym sensie jakiś standard w środowisku Windows dla przeciętnego użytkownika.
Problem polega na tym, że w tym momencie Urban Terror odstrasza już na samym starcie trudnością zainstalowania. Mi nie musisz tłumaczyć jak go zainstalować, ale wyobraź sobie takiego 13-latka, który pierwszy raz zobaczył tę grę i na starcie dowiaduje się, że musi ściągać jakieś pliki, rozpakowywać je, gdzieś umieszczać, a jak mu dojdą jeszcze jakieś wymogi co do praw w katalogu, to już w ogóle zrezygnuje o_O Ta gra ma przestarzałą grafikę, która nie przyciąga wielu osób i mogłaby chociaż mieć jakiś PROSTY instalator.
urt jest troche DIY, to w nim lubie, sorry, jak urt byl modem do q3 to bylo JESZCZE TRUDNIEJ, a zachecanie kogos do grania tylko dlatego ze da sie latwo zainstalowac... zabij mnie ale dla mnie to oznacza wiecej osob w urt ktore nie beda wiedzialy nawet jak zbindowac jakas funkcje. tak. tego nam brakuje wlasnie.
instalator jest banalny, wrzucasz updatera do jakiegokolwiek katalogu, sam sobie pobiera reszte i instaluje w tymze katalogu. nie widze kompletnie zadnego problemu w tym jak to jest skonstruowane, wrecz nie wyobrazam sobie by mialo byc inaczej [walenie sie do program files i ikona na pulpicie... who needs that shit anyways]
W wersji 3.2 gry magazynek Negeva mieścił aż 150 pocisków.
UrT vs 4.2.010 - 22.03.2013 - 21:00 - UZ release_party -
SevenofNine
SoN organizuje przyjęcie na twitchu UZ.