Kula wystrzelona z SR8 bez przybliżenia przyjmuje całkowicie losowy kierunek.
Jak wiadomo, ilu graczy – tyle stylów gry. Jedni to mistrzowie rushu, inni wolą bronić flagi podczas gdy drudzy je zdobywają, kolejni natomiast szukają miejsc na mapie, gdzie można się ukryć i wpakować pół magazynku w plecy przebiegającego przeciwnika.
W tym artykule omówię podstawowe style gry snajperów, czyli pokażę jak bardzo zmienia zawodnik, który w ręce wziął Remingtona SR-8.
1. Kamperzy
Koszmar publicznych serwerów. Zajmują ulubione pozycje na mapie. Potrafią tam tkwić choćby i 20 minut z celownikiem gotowym na przechodzącego przeciwnika. Gracze ze stylu „kamper” dzielą się na bystrych oraz tych o prostym sposobie myślenia. Ci drudzy przez całą mapę będą wracali do tego samego, ulubionego miejsca. Kończy się to z reguły tragicznie, bo najpóźniej po trzeciej rundzie przeciwnicy już wiedzą gdzie się można takiego spodziewać i rzucają tam granatami. Ci pierwsi znają dobrze całą mapę, znają kilka ciekawych kamp-spotów i co rundę je zmieniają, wprowadzając pewną dezorientację u przeciwników.
„Kamperzy-snajperzy” to bardzo skuteczny styl gry na niektórych mapach, ale jednocześnie chyba najbardziej znienawidzony przez innych graczy. Polega na zajmowaniu otwartych przestrzeni czy długich korytarzy, w ten sposób odcinając przeciwnikom dostęp do nich oraz kontrolując te obszary. Styl nie wymaga poruszania się, ale z pewnością cierpliwości i skupienia. Co więcej, trzeba bardzo dobrze znać mapę.
2. Rusher
Tak, są gracze którzy uwielbiają biegać z remingtonem sr8 po całej mapie, atakować i szturmować bazę. Stanowią małą grupę, skazaną na wyginięcie. Podczas gry wiele razy giną, jednak zazwyczaj charakteryzuje ich niesamowity refleks, celność oraz zdolność do walki w krótkim dystansie (nawet przeciw automatom). U wielu wzbudzają podziw, dla innych na zawsze pozostaną „luck-erami”. To w przeciwieństwie do kampienia bardzo agresywny styl. O jego skuteczności najczęściej decyduje poziom umiejętności danego gracza. Są bardzo niebezpieczni, ale jednocześnie nierzadko pozbawieni szans przeciwko rusherom z m4 czy lr300.
3. Sr8 jako secondary
Czasami Remington nie służy jako podstawowa broń. Są i tacy, którzy jak primary noszą MP5/UMP, strzelają z nich przez większość czasu, a snajperkę wyjmują dopiero podczas walki na długi dystans. Rzadko spotykani. Jest to styl godny uwagi, ale jednocześnie tym graczom nierzadko brakuje ogrania z karabinami wyborowymi. Dlatego używają go jedynie w razie silnej potrzeby, jednocześnie podczas innych akcji wolą polegać na MP5/UMP45 czy nawet DE/berretta.
Jaki styl jest najbardziej skuteczny?
I wszystkie i żaden. Największe efekty przynosi zdolność do gry wszystkimi stylami odpowiednio dopasowując go do sytuacji czy mapy. Kampienie może być dobrym środkiem na algiers, austrii, eagle, uptown, dust2 czy ridyah, ale jednocześnie w zależności od przeciwników (ich ilości i poziomu umiejętności) lepsze może okazać się bieganie i rushowanie. Znowu na małych mapach jak prague czy guerrilla lepiej zaczynać rundę z MP5, a sr8 używać tylko do wybranych strzałów.
Na niektórych obszarach mapy lepiej zwolnić, na innych lepiej wcisnąć spację i klawisz ‘e’.
Dobry snajper to taki, który opanował wszystkie trzy style i potrafi odpowiednio dobrać proporcje z nich, by być jak najskuteczniejszym w danej rundzie. Kampienie czasem jest nieuchronne (zresztą sr8 z założenia jest pasywniejszą i kamperską bronią), jednak jeśli ktoś nie potrafi biegać z remingtonem, to nigdy nie wypracuje dobrych wyników. Opanowanie secondary oraz sidearm jest również niezbędne.
Praca domowa
Spróbuj pograć każdym z tych stylów, poznaj lepiej ich mocne i słabe strony, przyjrzyj się który bardziej odpowiada danej sytuacji.
Miłego fragowania:)
Ciastko
fajne rzeczy, jeszcze tam nie klikalem, thx.
Kula wystrzelona z SR8 bez przybliżenia przyjmuje całkowicie losowy kierunek.
Przepraszam a gdzie styl na pAlAndiego ?