Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Nie możesz nosić broni bocznej (secondary) podczas gdy twoją główną jest Negev.

Bronie - jak dobrze je znasz?

Jak dobrze wiemy Urban Terror oferuje nam całkiem ciekawy arsenał broni. Powszechnie używamy ich na serwerach, czasami uciekamy od rzeczywistości rushując Negevem grając na publicznym serwerze. Bywa też tak że mamy ochotę posiedzieć w miejscu z PSG-1 wczuwając się w rolę strzelca wyborowego. W tym artykule zapoznam cię dokładniej z tymi zabawkami.

Ekwipunek podstawowy

Ekwipunek podstawowy składa się z broni podręcznej i noża. Broń podręczną można wyrzucić na początku rundy - to jedyny sposób na pozbycie się jej, natomiast nie ma możliwości upuszczenia noża. Jedynym sposobem na pozbycie się go jest na rzucenie wszystkich sztuk przed siebie.

Wybór broni podręcznej to bardzo ważna sprawa. Musisz dostosować ją do swojego stylu gry, oraz umiejętności. Większość graczy po aktualizacji gry na wersję 4.2.013 wyrzuciło ze swojego ekwipunku powszechnie używanego Desert Eagle - prawdziwą rakietę wśród pistoletów. Zaczęli natomiast używać Colt1911. Wielu graczy twierdzi że to świetna broń ze względu na jej mały rozrzut oraz obrażenia. Pomimo nowego pupilka, stary DE nadal gości u wiekowych graczy Urban Terror. Pozwól że przedstawie ci kilka broni, które mogą uzupełnić twój ekwipunek podstawowy...

Knife

Knife czyli nóż. Gra Urban Terror jest wyposażona tylko w jeden nożyk. Jest nim KaBar Next Generation Knife który jest w realiach został stworzony w USA ze stali nierdzewnej, a jego cena to około 300 zł. Gra oferuje nam dwie możliwości użytkowania noża. Jest to slash czyli cięcia oraz throw czyli rzut. Tryb użytkowania można zmienić poprzez kliknięcie przycisku zmiany trybu ognia, domyślnie klawisz „N”. W ekwipunku gracza znajduje się 5 nożyków, dzięki czemu może wykonać kilka rzutów. Noże można potem pozbierać.

KaBar Next Generation Knife

Sidearm

Sidearm jest to broń, która wchodzi w skład ekwipunku podstawowego. Wraz z nowymi aktualizacjami gry zaczynają pojawiać się nowe pistolety. Ostatnio listę owych poszerzył Glock18 oraz Col1911, ale zacznijmy od początku...

Beretta 92FS

Beretta 92G - w poprzednich wersjach gry znana jako Beretta 92F. Magazynek mieszczący 15 naboi oraz tryb semi-automatic sprawia, że broń nadaje się do walki na średnią i dużą odległość. Na krótkie dystanse nie sprawdza się dobrze. Dodatki które można umieścić na niej to laser oraz tłumik.

Beretta 92FS

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 34%
  • Tors - 30%
  • Kamizelka - 20%
  • Ramię - 11%
  • Pachwina - 25%
  • Pupa - 22%
  • Udo - 15%
  • Łydka - 13%
  • Stopa - 11%

IMI .50 AE Desert Eagle

Desert Eagle - potężna armata. Używany wśród zaawansowanych graczy, koszmar amatorów. Posiada 7 naboi, które przy dobrym wykorzystaniu potrafią obalić pół drużyny przeciwnika. Jego największym atutem jest siła obrażeń które zadaje. Jedynym dodatkiem którego można użyć do tej broni jest laser.

IMI .50 AE Desert Eagle

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 66%
  • Tors - 57%
  • Kamizelka - 38%
  • Ramię - 22%
  • Pachwina - 45%
  • Pupa - 41%
  • Udo - 28%
  • Łydka - 22%
  • Stopa - 18%

Glock 18

Glock 18 - broń która gości w Urban Terror od aktualizacji 4.2.009. Jako pierwszy pistolet w grze oferuje dwa tryby ognia: Semi-Automatic oraz Burst, czyli seria strzałów składająca się z 3 pocisków. Broń posiada 12 naboi w magazynku. Dodatki, które można umieścić na niej, to laser oraz tłumik.

Glock 18

Obrażenia:

  • Głowa - 60%
  • Hełm - 40%
  • Tors - 33%
  • Kamizelka - 23%
  • Ramię - 14%
  • Pachwina - 28%
  • Pupa - 25%
  • Udo - 17%
  • Łydka - 14%
  • Stopa - 11%

Colt 1911

Ostatnim pistoletem jest Colt 1911 - broń która ukazała się w grze po aktualizacji 4.2.013. Zamieszała wśród graczy. Jej rozrzut jest praktycznie zerowy - dzięki czemu większość graczy twierdzi że ta broń może wygryźć dotychczas niepokonanego DEagle'a. Broń posiada 10 naboi w magazynku oraz ma możliwość zamontowania lasera oraz tłumika.

 

Colt 1911

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 60%
  • Tors - 37%
  • Kamizelka - 27%
  • Ramię - 15%
  • Pachwina - 32%
  • Pupa - 29%
  • Udo - 22%
  • Łydka - 15%
  • Stopa - 11%

Secondary

Secondary w tłumaczeniu oznacza drugorzędny i o takie bronie nam teraz chodzi. Lepszym określeniem będzie broń podręczna. Nie posiadamy szerokiego arsenału, podobnie jak w pistoletach. Bronie podręczne przydają się szczególnie gdy brakuje nam amunicji w broni podstawowej - głównej. W zależności od mapy oraz wygody gry możemy zdecydować się na jedną z poniższych giwer. Należy także pamiętać że pole secondary można pozostawić puste, dzięki czemu uzyskamy dodatkowe pole w ekwipunku (items).

Franchi SPAS12

Spas 12 - potężny shotgun. Często używany na małych , ciasnych mapach. Wysoka siła rażenia powoduje że na krótkim dystansie osoba zrushowana spasem nie ma szans na przeżycie. Posiada 8 naboi. W 4.2 doczekał się nowego wyglądu.

Franchi SPAS12

Obrażenia:

  • Obrażenia zadawane przez shotgun'a są różne w zależności od odległości strzału.

 

Heckler & Koch MP5K

MP5 - Jedna z szybszych broni w Urban Terror. Bardzo często używana jako broń podręczna dla snajperów. Posiada 30 nabojów oraz dwa tryby ognia , Automatic czyli automatyczny i Burst - seria strzałów. Dodatki które można zainstalować do broni to standardowo laser i tłumik. Broń bardzo dobrze sprawuje się na krótkich i średnich dystansach.

Heckler & Koch MP5K

Obrażenia:

  • Głowa - 50%
  • Hełm - 34%
  • Tors - 30%
  • Kamizelka - 20%
  • Ramię - 11%
  • Pachwina - 25%
  • Pupa - 22%
  • Udo - 15%
  • Łydka - 13%
  • Stopa - 11%

Heckler & Koch UMP45

UMP45 - brat MPpiątki. Jest to broń znacznie wolniejsza od MP5, aczkolwiek nie mniej mobilna. W magazynku znajduje się 30 pocisków gotowych do wystrzelenia w dwóch trybach ognia. Jednym z nich jest standardowy automatyczny (automatic) oraz pojawia się nam nowy tryb - SPAM. Jest nieco szybszy niż Burst i ma minimalnie większy rozrzut. Broń dobrze sprawuje się na długie i średnie odległości walki. Dodatki, które może posiadać, to laser i tłumik.

Heckler & Koch UMP45

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 51%
  • Tors - 44%
  • Kamizelka - 29%
  • Ramię - 17%
  • Pachwina - 37%
  • Pupa - 32%
  • Udo - 21%
  • Łydka - 17%
  • Stopa - 14%

 

Ingram MAC 11

Ostatnią - najnowszą bronią podręczną jest Ingram MAC 11. Kształtem przypominający sławne UZI. Jest bardzo szybki. Posiada 32 naboje w magazynku. Jedynym dodatkiem, który można założyć do tej broni, to tłumik.

Ingram MAC 11

Obrażenia:

 

  • Głowa - 34%
  • Hełm - 29%
  • Tors - 20%
  • Kamizelka - 15%
  • Ramię - 11%
  • Pachwina - 18%
  • Pupa - 17%
  • Udo - 15%
  • Łydka - 13%
  • Stopa - 11%

Primary

Nareszcie bronie z kategorii Primary, czyli bronie podstawowe. Tutaj posiadamy szeroki wybór - od karabinów maszynowych, poprzez karabiny snajperskie do pistoletów maszynowych. Wybranie broni podstawowej to bardzo ważny aspekt. Różne bronie niosą ze sobą różne style. Przykładowo Remington SR8 działa w inny sposób niż LR300 na polu walki. Istnieje też możliwość używania broni podręcznych jako podstawowych dzięki czemu możemy wybrać nasze dwa ulubione pistolety maszynowe jako podręczną i podstawową broń. Mp5 i Mac11? Czemu nie!

Heckler & Koch G36

G36 - gracze używający tej pukawki zostają okrzyknięci n00bami na każdym publicznym serwerze. Posiada ona lunetę z pojedynczym przybliżeniem co daje nam możliwość walki na długie dystanse. W magazynku mieści się 30 naboi które można wystrzelić w trzech trybach ogani: Automatic, Semi-Automatic, Burst. Po raz pierwszy pojawia się nam słowo Semi-Automatic. Wsiąknięci gracze wiedzą co to za tryb. Znany jest także z innych gier. Umożliwia nam on pojedyncze wystrzeliwanie naboi (1 klik = 1 nabój). Jedynym z dodatków które można założyć do broni jest tłumik.

Heckler & Koch G36

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 51%
  • Tors - 44%
  • Kamizelka - 29%
  • Ramię - 17%
  • Pachwina - 37%
  • Pupa - 33%
  • Udo - 20%
  • Łydka - 17%
  • Stopa - 14%

Kalashnikov AK103

AK103 - tak jak i w Counter Strike'u, tak i w Urbanie można dostrzec moc tej broni. Wystarczą dwa strzały w klatkę piersiową by powalić przeciwnika. Jej największą wadą jest jednak rozrzut, który w porównaniu do innych broni jest wysoki. Posiada 30 naboi w magazynku oraz obsługuje 3 typowe tryby strzału: Automatic, Semi-Automatic i Burst. Każdy szanujący się strzelec wyborowy potrafi docenić tryb Semi-Automatic na długie dystanse. Dodatki, które można do niej zastosować, to laser i tłumik.

Kalashnikov AK103

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 58%
  • Tors - 51%
  • Kamizelka - 34%
  • Ramię - 19%
  • Pachwina - 41%
  • Pupa - 34%
  • Udo - 22%
  • Łydka - 19%
  • Stopa - 15%

ZM LR300

Legenda głosi, że ktoś z niej nie strzelał... podstawowa broń u większości graczy strzelających się na scenie profesjonalnej. Najbardziej lubiana i używana broń wśród graczy całego Urban Terror. W realiach LR-300 jest unowocześnieniem karabinu M4, który miał gorszą głowicę układu gazowego. Broń posiada 30 naboi w magazynku, standardowo oferuje trzy tryby strzału: Automatic, Semi-Automatic, Burst. Obrażenia jakie zadaje są wystarczająco wysokie, by doświadczony gracz był w stanie obalić przeciwnika kilkoma strzałami. Dodatki, jakie można założyć do tej broni, to laser i tłumik.

ZM LR300

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 51%
  • Tors - 44%
  • Kamizelka - 29%
  • Ramię - 17%
  • Pachwina - 37%
  • Pupa - 33%
  • Udo - 20%
  • Łydka - 17%
  • Stopa - 14%

H&K 69

Boooom! Jedyna broń ze swojej kategorii. H&K69 to granatnik. Bardzo rzadko używany na serwerach publicznych, tym bardziej na scenie profesjonalnej. Istnieją zaś serwery pistol&nades, gdzie użytkowanie tej broni jest bardzo przyjemne. Gracze mają możliwość używania tylko granatów, broni podstawowych (pistol + knife) oraz tego cuda. Na małych mapach można zasiać delikatne spustoszenie. Broń posiada dwa tryby ognia: short range - na krótki dystans, long range - na długi dystans. Zmianie trybu ognia towarzyszy przyjemna animacja rozkładania celownika. Celując w ten sam punkt w trybie long range pocisk poleci dalej niż w trybie short range. W lufie mieści się jeden pocisk - po każdym strzale broń musi zostać przeładowana.

H&K 69

Obrażenia:

  • Obrażenia zadawane przez granatnik są różne w zależności od odległości wybuchu.

H&K PSG-1

PSG - jeden z dwóch karabinów wyborowych w Urban Terror. Potocznie broń tą nazywa się gay'ką czy PSGay ze względu na jej moc i szybkostrzelność. Idealna dla graczy chcących postrzelać z odległości bez większej wprawy oraz celnego oka. Podobnie jak automat H&K G36 posiada lunetę z potrójnym przybliżeniem. W magazynku mieści się 7 naboi, a jedynym dodatkiem, który może na niej zostać zamontowany, jest tłumik.

H&K PSG-1

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 100%
  • Tors - 97%
  • Kamizelka - 63%
  • Ramię - 36%
  • Pachwina - 70%
  • Pupa - 70%
  • Udo - 41%
  • Łydka - 36%
  • Stopa - 29%

Remington SR8

SR8 jest ostatnim karabinem wyborowym który pojawi się w tym artykule. Jego ogromna moc powoduje, iż jest najpotężniejszą bronią w Urban Terror. Zadaje ogromne obrażenia, a strzał śmiertelny przy 100% poziomie pasku życia może zadać w aż czterech miejscach ciała. Czas przeładowania po każdym strzale powoduje, że broń nie nadaje się dla amatorów. Zaawansowani strzelcy rygorystycznie podchodzą do zasady 1 shot 1 kill trenując ciężko na mapach skeetshoot. Bardzo dobrym przykładem strzelca wyborowego jest nasz rodak cXo. Karabin posiada lunetę z potrójnym przybliżeniem. Magazynek mieści 5 naboi. Nie ma możliwości założenia dodatku do tej broni.

Remington SR8

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 100%
  • Tors - 100%
  • Kamizelka - 100%
  • Ramię - 50%
  • Pachwina - 80%
  • Pupa - 70%
  • Udo - 60%
  • Łydka - 50%
  • Stopa - 40%

IMI Negev

Negev - ciężka sprawa... Jedynym zastosowaniem tej broni jest zasianie totalnego spustoszenia. Broń rzadko używana przez doświadczonych graczy. Często służy do dobrej zabawy na serwerach publicznych. Styl gry tą bronią nazywany jest stylem Rambo, gdyż zrushowanie strzelając gdzie popadnie pełnym spustem może być imponujące. Jego specyficzny dźwięk słychać przez pół mapy. W magazynku mieści się aż 90 naboi. Jedynym dodatkiem który można założyć do tej broni jest tłumik... ha ! Po co on komu przy tej broni.

IMI Negev

Obrażenia:

  • Głowa - 50%
  • Hełm - 34%
  • Tors - 30%
  • Kamizelka - 20%
  • Ramię - 11%
  • Pachwina - 25%
  • Pupa - 22%
  • Udo - 13%
  • Łydka - 11%
  • Stopa - 9%

M4A1

M4 - kolejny karabin szturmowy. Druga najczęściej używana broń na scenie profesjonalnej tuż po LR300. Praktycznie niczym nie odbiega od LR'ki. Gracze wybierają między jedną bronią, a drugą tylko według własnego uznania - wygody gry. Magazynek mieści 30 nabojów. Broń posiada 3 tryby ogania: Automatic, Semi-Automatic, Burst. Dodatki, które można do niej założyć, to laser oraz tłumik.

M4A1

Obrażenia:

  • Głowa - 100%
  • Hełm - 51%
  • Tors - 44%
  • Kamizelka - 29%
  • Ramię - 17%
  • Pachwina - 37%
  • Pupa - 33%
  • Udo - 20%
  • Łydka - 17%
  • Stopa - 14%

I na koniec...

Teraz już wiesz nieco więcej na temat sprzętu, którego używasz na polu walki. Informacje w tym artykule będą na bieżąco aktualizowane. Wraz z aktualizacjami gry będą sprawdzane obrażenia, dodawane nowe bronie itd. Czuj się swobodnie do komentowania moich artykułów oraz wymieniania się swoimi poglądami, swoją wizją. Jeśli zauważasz jakiś błąd, zgłoś to. Zapraszam do przeczytania innych artykułów podlinkowanych poniżej, które wraz z tym pomogą dobrać i skonfigurować optymalny dla Ciebie ekwipunek. Powodzenia!

Obrazek użytkownika CaPonE
CaPonE
EVILasF*CK

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika BrTk
BrTk, 5 lat temu

poradnik super tylko do jednej rzeczy nie mogę się zgodzić

Wysoka siła rażenia powoduje że na krótkim dystansie osoba zrushowana spasem nie ma szans na przeżycie.

w UrT zadasz więcej dmg głupim maciem, berettą czy też MP5K niż spasem który z tych broni powinien być najmocniejszy

#
Obrazek użytkownika BaNaN
BaNaN, 5 lat temu

Może w 4.2 zostało zmienione ale intryguję mnie to przybliżenie w G36 czy nie jest ono ustawione tylko na 1 a nie na 3 ?

#
Obrazek użytkownika margrab_nVr
margrab_nVr, 5 lat temu

czy ludzie jeszcze w to graja ? jaka wersja jest obecnie najbardziej popularna ? czy jest juz jakis antycheat ?

#
Obrazek użytkownika CaPonE
CaPonE, 5 lat temu

@BaNaN napisał:

Może w 4.2 zostało zmienione ale intryguję mnie to przybliżenie w G36 czy nie jest ono ustawione tylko na 1 a nie na 3 ?

Słuszna uwaga BaNaN :)Mój błąd.Dziękuje - poprawione czeka na akceptacje. +1 ode mnie.

#
Obrazek użytkownika BaNaN
BaNaN, 5 lat temu

Wiesz co @margrab_nVr narazie z cziterami nie ma takiego problemu bo wyskoczyli z tym Authem. A jeżeli chodzi do popularnej wersji to nie wiem jak Tobie odpisać bo klanowcy i inni gracze przerzucili się na 4.2 bo ClanBase i UrbanZone się przerzucili więc narazie poleciłbym Ci ściągnięcie tego 4.2 i pobrać aktualizacje.

#
Obrazek użytkownika 4you
4you, 5 lat temu

@CaPonE

Chciałbym dodać parę istotnych rzeczy.
1. LR300 ma rozrzut w bok, a M4 w górę, według mnie to dość znacząca informacja.
2. Lr300 jest szybsza od M4, za to M4 jest bardziej stabilna i ma delikatnie mniejszy rozrzut.

Ogólnie świetna robota i oby tak dalej!

P.S.

Nie wiem ile to komu pomoże, ale chciałem dodać swoje 3 grosze :p

#
Obrazek użytkownika KJT
KJT, 5 lat temu

@4you

Przypuścmy, że pan x mówi: "Lr i m4 to jest to samo. Jedyne co je różni to dźwięk."

Jak to skontrujesz? Masz jakieś źródło dotyczące tego? Czy tak rzucasz jakieś wyssane z palca rzeczy?

#
Obrazek użytkownika pAter
pAter, 5 lat temu

Początki dyskusji o różnicach między LR300 a M4 sięgają czasów ubiegłego wieku :P

#
Obrazek użytkownika Majki
Majki, 5 lat temu

Lr300 i M4 nie są takie same, minimalnie się różnią w rozrzucie.

Źródło:

Ja.

#
Obrazek użytkownika KJT
KJT, 5 lat temu

@Majki

Ale, czy

LR300 ma rozrzut w bok, a M4 w górę

to prawda?

Zdziwiłem się, skąd 4you wziął takie informacje, dlatego sprawdziłem tak na szybko na "start server" i oba przy full auto szły w górę.

#