Rywalizacja przez #pickup

Kanał UrT na Discordzie tętni życiem, ponieważ gracze z całego świata rywalizują, aby zdobyć najwięcej pugcoinów (pug-monet). Co tydzień rozgrywane są setki meczów.

PUG (skrót od Pick-Up-Game) jest systemem dobierania graczy, opartym na rankingu ELO i zawiera statystyki, tryby gry, a nawet funkcję Anti-Cheat.

W jaki sposób wziąć udział w zabawie?

Gracz musi jedynie zarejestrować się na kanale #pickup na serwerze discord Urban Terror (https://discord.gg/eC4A4nG) swoim kluczem autoryzacyjnym (auth). Na starcie otrzyma 1000 pugcoinów. Od tego momentu będzie mógł obstawiać zakłady na wszystkie nadchodzące mecze.

Pierwszy milion

W marcu bieżącego roku ogłoszono, że Amelyo z Francji został pierwszym zawodnikiem, który zgromadził milion pugcoinów!

Na drugim miejscu uplasował się nano z Niemiec z wynikiem 250 000 monet.

To jednak nie koniec emocji. Na horyzoncie pojawił się nowy cel, a jest nim zdobycie miliarda coinów. Pierwszy śmiałek, który tego dokona otrzyma specjalny prezent. Nagroda dla zwycięzcy jest wciąż przedmiotem dyskusji i nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie do jej formy. Wiadomo tylko, że będzie związana z tematyką gry.

Pickup się rozwija

W maju do rozgrywek dodano tryby SKEET i AIM, odbył się również turniej 2 vs. 2. Aktualnie rozgrywać można mecze w trybach:

  • 1 na 1 - rywalzacja jednego zawodnika z jednym zawodnikiem;
  • 2 na 2 - mecz dwóch graczy przeciwko dwóm;
  • DIV1 - kategoria gry z graczami z pierwszej dywizji;
  • Bomb Mode (BM) - tryb polegający na podkładaniu i rozbrajaniu bomby na mapie;
  • Team Survivor (TS) - tryb polegający na przetrwaniu jednego zawodnika przy eliminacji pozostałych, wszyscy gracze "polują" na siebie nawzajem;
  • AIM (1v1) - tryb, gdzie gramy sami na mapie z platformą, a w koło latają postacie z gry;
  • SKEET (1v1) - tryb z rzutkami, które latają po mapie i za zestrzelenie tych trudniejszych dostajemy więcej punktów;
  • Capture the Flag (CTF) - tryb polegający na zdobyciu flagi przeciwnika i przeniesieniu jej do własnej;
  • SCRIM - tryb, w którym można dodawać sie jako konkretny zespół, tzn. dodawać swoch zawodników do własnej drużyny i za pomocą bota zagrać mecz na zorganizowanego przeciwnika. Bot stawia serwer oraz pozwala wybrać mapę.

Zasady gry

Pugcoiny zdobywa się za każdy rozegrany mecz w wysokości od 25 do 50, w zależności od wygranej, bądź przegranej. Można je również ofiarować w liczbie 10000 jednorazowo, a tę czynność powtarzać w nieskończoność. Obstawia się je i wygrywa na kanale #pickup, w momencie gdy zaczyna się mecz, a zanim rozpocznie się pierwsza runda po wpisaniu w konsoli komendy:

/ready

przez kapitanów. Wtedy możliwe staje się obstawianie.

Aby to zrobić, należy użyć dwóch kafelków: Bet blue / Bet red. Po naciśnięciu, wyświetlana jest kwota, jaką chcemy postawić. Jeśli chcemy inną, to należy wybrać ręczną wartość, ponieważ te, które się wyświetlają po naciśnięciu kafelka są standardowe, tj. 1000, 10000, 100000, all in (wszystkie, jakie się posiada).

Będąc obserwatorem możemy postawić na obydwie drużyny jednocześnie. Jeśli zaś bierzemy udział w meczu, to mamy możliwość postawienia tylko na swój zespół. Następnie bot przelicza wygraną po kursie z kafelka, a sam kurs zmienia się w zależności od punktów ELO zawodników meczu.

Aby sprawdzić najbogatszych, należy wykonać komendę:

!toprich

Jeśli chcemy zobaczyć swoją, bądź czyjąś historię obstawiania, to pomocna będzie komenda:

!bethistory

Ciekawostki

  1. Sama idea pugcoinów miała służyć większym prawom (możliwościom), które można było za nie kupić, tj. prawo do veta mapy, większa siła głosu na mapie, czy anulowanie odjęcia punktów za przegrany mecz. Możliwe było również zwrócenie się z prośbą o pożyczkę.
  2. Znalazło się kilka osób, które handlowały pugcoinami, tworząc fałszywe (fejkowe) konta do przechowywania ich pod nazwą pug coin investment centre.
  3. Ciekawy przypadek dotyczył gracza o nazwie arnica, który tworzył skiny do gry na zamówienie w zamian za pugcoiny.
  4. Na samym początku pojawił się użytkownik, który wygrał tak dużo, że bot przeliczył mu saldo na ujemne, ponieważ nie obsługiwał takiej wartości po przecinku. Na szczęście zostało to już poprawione.

Autor za udzielenie cennych informacji, pomocnych w przygotowaniu artykułu, chciałby serdecznie podziękować B0ciaMowi oraz Biddle.

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika Wlodi
Wlodi, 29 tygodni temu

Dobra robota!

#
Obrazek użytkownika BOMBPLAYER
BOMBPLAYER, 29 tygodni temu

@Wlodi:
Dziękuję!

#
Obrazek użytkownika b0ciaM
b0ciaM, 26 tygodni temu

dobry i konkretny opis calej zabawy, chetnych zapraszamy , w razie czego sluze pomoca na diskordzie =)

#

Polub tę stronę

Czy wiesz, że...?

Do sprintu możesz również używać naciśnięcia jednocześnie A oraz D.