[Tipeee] Wiadomości od deweloperów - Sierpień 2023

Lodowy granat, decal material i dalsze prace nad mapą Thingley.

Adnotacja: Ten artykuł pierwotnie został udostępniony 6 miesięcy temu użytkownikom wspierającym nas na Tipeee. Co miesiąc publikuję posty, w których pokazuję wewnętrzne zrzuty ekranu, jak i filmy, opisując najnowsze funkcje w pracach nad nadchodzącą grą Urban Terror na silniku Unreal Engine 5.

Jeśli chcesz wesprzeć rozwój i utrzymanie gry, mając dostęp do najnowszych newsów, to możesz to zrobić na Tipeee za 1 € napiwku. Od teraz będę je również publikował tutaj z 6-miesięcznym opóźnieniem. Miłej lektury i daj nam znać, czy Ci się to podoba!

Sierpień to miesiąc, podczas którego we FrozenSand życie toczy się zazwyczaj powoli, ale w tym roku zła pogoda dopomogła nam w utrzymaniu niezwykle wysokiej aktywności! Zamieściłem wiele zrzutów ekranu i filmów z prac oraz eksperymentów zespołu.

W zeszłym miesiącu poruszyłem temat związany z dodaniem nowego typu granatu - granatu lodowego. X-dcx-x i JohnnyEnglish stworzyli jego model, który zaimplementowałem do gry, a w tym miesiącu JohnnyEnglish przyłożył rękę do stworzenia dla niego decal material* [wyjaśnienie tego pojęcia przez Lizarta znajduje się na dole artykułu - przyp. red.]. Pomysł polega na tym, aby wokół punktu uderzenia granatu rozprzestrzeniała się duża ilość lodu, wpływając na pobliskich graczy. Sposób, w jaki wpłynie to na graczy i rozgrywkę, nie został jeszcze ustalony, więc więcej na ten temat dowiecie się w następnym wpisie! Decal wygląda już jednak całkiem nieźle (zrzuty ekranu i filmy w załączeniu). Problem, z którym obecnie się borykamy, polega na tym, że nie działa to zbyt dobrze na wielu płaszczyznach jednocześnie, na przykład gdy lód musi rozprzestrzeniać się zarówno na podłodze, jak i na jednej lub na kilku ścianach. Gdy tylko wymyślimy, jak to naprawić, skupię się na dokończeniu implementacji tego rozwiązania pod kątem wpływu na rozgrywkę.

W tym miesiącu pracowałem również nad menu głównym, które do tej pory pozostawało puste. Teraz wyświetla ono najnowsze wiadomości ze strony internetowej z API. Pracuję również nad wyświetlaniem listy połączonych znajomych Steam, aby można było szybko zaprosić ich do gry. Więcej na ten temat później!

Mówiąc o Steam, należy wspomnieć, że wersja na Mac OSX została opublikowana na Steam, co pozwoliło na uzyskanie dostępu do wersji OSX gry prywatnym testerom alfa. Uzyskuję bardzo przyzwoite wyniki w grze, grając na moim MacBooku Pro. Nie mogę się doczekać opinii graczy z działu QA.

Ponieważ publiczna alfa jest coraz bliżej, musimy popracować nad drobnymi elementami, które muszą zostać wykonane lub naprawione przed upublicznieniem. W tej kwestii Neon stał się ostatnio naszym seryjnym naprawiaczem błędów, pracując bardzo ciężko nad naprawą kilku małych, ale nieprzyjemnych usterek zgłoszonych przez prywatnych testerów alfa. Zaimplementował również niewielką funkcję, która naprawdę poprawia wrażenia ze strzelania z broni: drgania kamery oparte na odrzucie broni. Na początku było to zbyt przesadzone nawet podczas wykonywania cięcia nożem :D (wideo poniżej), ale potem dostosowałem wartości dla wszystkich broni. Im potężniejsza broń, tym większe drgania kamery. Myślę, że wygląda to bardzo fajnie!

W tym miesiącu wydaliśmy nową wersję QA i po raz pierwszy od ponad roku dodaliśmy kilkunastu nowych testerów do prywatnej alfy. Czujemy się teraz pewni, że możemy stopniowo dodawać więcej osób, aby lepiej przetestować serwery. Zawsze odświeżające jest również uzyskanie nowej, zewnętrznej opinii na temat stanu gry. Nowi testerzy znaleźli również kilka błędów, które pozostawały niezauważone przez wiele miesięcy!

Załączam kilka zrzutów ekranu z mapy Thingley, na której Lizart wykonuje imponującą pracę. Pojawia się coraz więcej tekstur, a mapa naprawdę ożywa dzięki modelom i teksturom wykonanym w 100% przez zespół. Lizart wykonał również kilka przykładowych personalizacji modelu AK47. W przyszłości zamierzamy dodać funkcje dostosowywania do modeli broni i graczy, to jest przykład tego, jak mogłoby to wyglądać. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, ponieważ jest wiele rzeczy związanych z procesem implementacji, ale powinno to kiedyś nastąpić.

Do zobaczenia w przyszłym miesiącu!

--Barbatos

* Decal jest typem materiału, który nie jest przypisany do geometrii, a lokalnie we wskazanym miejscu niejako nadpisuje jej materiał. Zwykle tworzy się geometrię, a następnie przypisuje się jej materiał. Przykładowo tworzy się model ściany budynku, czy ramy okna i nadaje mu materiał, np: tynk, drewno, cegła, szkło, który jest do geometrii przypisywany. Decal z kolei posiada większość cech materiału, jednak można go umieszczać lokalnie (naklejając go na geometrię), tworząc coś w rodzaju dodatkowej warstwy materiału. Można w ten sposób w określonym miejscu dodać zabrudzenia, pęknięcia, krew, pleśń, śnieg itd. Wykorzystuje się go zwykle w celu urozmaicenia i zrandomizowania podstawowego materiału przypisanego do geometrii. W naszym założeniu, w przypadku granatu lodowego, decal ma być takim lokalnym materiałem dla lodu i śniegu, pojawiającym się w miejscu eksplozji granatu.

 

Galeria zdjęć na stronie pod filmami:

O artykule:

Komentarze:

Obrazek użytkownika CRAAACH
CRAAACH, 4 tygodnie temu

Jakieś gówno z szarpaniem obrazu co będzie trzeba wyłączyć od razu po instalnięciu gry.

#